رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد:

انهدام باند سرقت از خانه‌های شمال‌ تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری پنج زن و مرد که با تشکیل باندی اقدام به سرقت از خانه‌های مردم در شمال تهران کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۴۵۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ درپی وقوع سرقت‌های سریالی از خانه‌های شهروندان در شمال تهران، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد که چهار مرد و یک زن جوان در ساعات پایانی شب به خانه‌های شهروندان مراجعه کرده و با تخریب قفل در ورودی اقدام به سرقت لوازم با ارزش کرده و پس انجام اعمال مجرمانه با دو دستگاه خودرو دنا و پژوپارس از محل متواری شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان را شناسایی کردند و متوجه شدند آنها به خانه‌های زیادی در تهران دستبرد زده‌اند. کارآگاهان پس از کشف این سرنخ در پرونده با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی، مخفیگاه‌های این پنج نفر را در نقاط مختلف تهران شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی آنها را در عملیات‌های جداگانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با بیان اینکه دو نفر از متهمان در عملیات دستگیری قصد داشتند تا با چاقو ماموران را مجروح وکرده و فرار کنند، گفت:‌ این افراد با فنون رزمی ماموران مواجه و تسلیم شدند.

ولیپور گودرزی با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان گفت:‌ متهمان پس از انتقال به اداره هفدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ۳۵ فقره سرقت از خانه‌ های شهروندان در نقاط مختلف تهران و به خصوص مناطق شمالی تهران اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه از مخفیگاه‌های متهمان اموال مسروقه از جمله لوازم خانه، ساعت، طلا و دلار به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف شد و تحقیقات بیشتر نیز نشان داد که متهمان سابقه سرقت دارند و به تازگی از زندان آزاد شده‌اند.

گودرزی با اشاره به اینکه خودروهای سارقان نیز کشف شده است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها