یونیت‌های هیدرولیک مجموعه‌های واحدی هستند که دارای قطعات مختلفی شامل الکتروموتور، پمپ، شیرآلات و مخزن بوده و برای به حرکت انداختن عملگرها و دیگر اجزای سیستم‌های هیدرولیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.
یونیت‌های هیدرولیک مجموعه‌های واحدی هستند که دارای قطعات مختلفی شامل الکتروموتور، پمپ، شیرآلات و مخزن بوده و برای به حرکت انداختن عملگرها و دیگر اجزای سیستم‌های هیدرولیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۴۰۱۹۵۸

در میان انواع و اقسام یونیت‌ها، یونیت‌های هیدرولیک کوچک کاربردهای زیادی دارند. برای ساخت این یونیت‌های پرمصرف باید به نکات مهمی توجه داشته باشید.

در این مقاله 5 مورد از مهم‌ترین نکات ساخت یونیت هیدرولیک کوچک را توضیح می‌دهیم و راهنمایی‌تان می‌کنیم با در نظر گرفتن چه مواردی می‌توان بهترین پاورپک کوچک را ساخت.

⦁ از الکتروموتور کم توان در ساخت یونیت هیدرولیک کوچک استفاده کنید

یکی از اصلی‌ترین اجزای یونیت هیدرولیک، الکتروموتور است که گشتاور پمپ و سیستم هیدرولیک را تامین می‌کند. از آنجایی که یونیت‌های کوچک مخزن‌های نه چندان بزرگ و حجم دبی خروجی کمی دارند، یک الکتروموتور کوچک پاسخگوی نیاز سیستم خواهد بود.

رنج الکتروموتورهای مورداستفاده در ساخت یونیت هیدرولیک کوچک از 3 کیلووات فراتر نمی‌رود و توان آن با توجه به حجم پمپ از بین گزینه‌های مختلف 0.25، 0.37، 0.5، 1، 2 و 3 کیلووات انتخاب می‌شود. با توجه به موردمصرف یونیت، می‌توان از الکتروموتورهای تک‌فاز یا سه فاز برای ساخت آن استفاده کرد.

5 نکته مهم در ساخت یونیت هیدرولیک کوچک

⦁ از شیرآلات مناسبی برای ساخت مینی پاورپک هیدرولیک استفاده کنید

شیرآلات همیشه به دبی و لیتراژ سیستم وابسته است. از آنجایی که لیتراژ پمپ نصب شده روی یونیت هیدرولیک کوچک پایین است، شیرآلات کنترل فشار، کنترل دبی و کنترل جهت در سایزهای کوچک انتخاب می‌شوند. در واقع برای حجم کم سیال موجود در مخزن، نیازی نیست که از شیرآلات بزرگی استفاده شود و شیرآلات و اتصالات ¼ یا ⅜ اینچ برای ساخت این مدل یونیت‌ها کافی است. انواع شیرآلاتی که روی یونیت هیدرولیک کوچک نصب می‌کنند، عبارتند از:
⦁ شیر فشارشکن یا ریلیف ولو
⦁ شیر برقی یا دستی دو طرفه برای سیستم‌های افقی و جک‌های رفت و برگشتی
⦁ شیر کارتریجی برای جک‌های یک طرفه عمودی

از آنجایی که استفاده از شیرآلات مختلف بر قیمت نهایی یونیت تاثیرگذار است، صرفا شیرآلاتی را انتخاب کنید که برای سیستم هیدرولیک شما حیاتی است. به طور کلی باید اجزای مختلف یونیت را هم براساس نیاز سیستم و هم طبق بودجه خودتان مشخص کنید. برای مثال نصب یک پمپ هیدرولیک پیستونی رکسروت در ساخت مینی پاورپک هیدرولیک ممکن است کمی هزینه‌بر باشد، اما احتمالا تا سال‌ها بی‌وقفه کار کند و پاسخگوی نیاز سیستم شما باشد.

⦁ برای ساخت یونیت هیدرولیک کوچک از پمپ مناسب استفاده کنید

یونیت‌های هیدرولیک کوچک برای به حرکت درآوردن جک‌های کوچک با کورس حرکتی پایین و چرخش هیدروموتورهای کوچک استفاده می‌شوند. بنابراین نیازی نیست که برای ساخت این یونیت‌ها، از پمپ‌های دبی بالا استفاده کنید. ضمن اینکه نصب پمپ‌های با دبی بالا در یونیت کوچک ممکن است به سیستم آسیب برساند و با توجه به قیمت جک هیدرولیک صنعتی ساخت یونیت بیش از چیزی که فکرش را می‌کردید، هزینه‌بر شود.

پمپ‌های پیستونی و پره‌ای اغلب لیتراژ متوسط و لیتراژ بالا هستند. از این رو مناسب‌ترین نوع پمپ برای ساخت یونیت هیدرولیک کوچک، پمپ دنده‌ای است؛ چرا که این نوع پمپ‌ها لیتراژ پایینی مانند 0.5 و 1 لیتر را پوشش می‌دهند و کاملا پاسخگوی نیاز سیستم شما خواهند بود. البته برای ساخت این یونیت‌ها، می‌توان از برخی پمپ‌های پیستونی و پره‌ای لیتراژ پایین هم استفاده کرد و انتخاب نوع پمپ، کاملا به نوع سیستم شما و کارکردی که از پمپ انتظار دارید، بستگی دارد.

⦁ در ساخت یونیت هیدرولیک کوچک ظرفیت پمپ‌ها را در نظر بگیرید

پمپ‌های یونیت هیدرولیک کوچک داخل تانک یا مخزن قرار می‌گیرند و باید ظرفیتی متناسب با حجم مخزن داشته باشند. معمولا پمپ‌هایی که ظرفیتی بین 1 تا 12 لیتر دارند، برای ساخت یونیت‌های هیدرولیک کوچک مناسب هستند. بر این اساس نیز، پمپ‌های دنده‌ای با توجه به ظرفیت پایین‌شان گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شوند. هر چند برخی پمپ‌های پیستونی و پره‌ای نیز با ظرفیت پایینی ساخته و عرضه می‌شوند و از آن‌ها می‌توان برای ساخت پاورپک هیدرولیک کوچک استفاده کرد.

5 نکته مهم در ساخت یونیت هیدرولیک کوچک

⦁ برای ساخت مینی یونیت هیدرولیک از مخزن یا تانک با سایز مناسب استفاده کنید

تانک یا مخزن وظیفه نگهداری از روغن سیال هیدرولیک را برعهده دارد. همان طور که از نام یونیت هیدرولیک کوچک مشخص است، اندازه مخزن این یونیت‌ها نیز کوچک بوده و اندازه‌ای بین 8 تا 30 لیتر دارد. در واقع با توجه به حجم کم پمپ در این یونیت‌ها، نیازی نیست که از تانک بزرگی استفاده کنید. مانند دیگر انواع یونیت‌ها، تانک یونیت‌های کوچک را هم در اشکال متفاوت مکعبی، مکعب مستطیل یا استوانه‌ای می‌سازند. همچنین جنس مخزن می‌تواند پلاستیکی یا فلزی باشد. اما شکل و ساختار تانک بر چه اساس تعیین می‌شود؟

مهم‌ترین نکته در انتخاب شکل و جنس تانک، نحوه قرارگیری یونیت هیدرولیک است. اگر طبق نیاز سیستم‌تان باید یونیت را به صورت افقی و خوابیده نصب کنید، بهتر است مخزن استوانه‌ای و گرد باشد. به این ترتیب، روغن هیدرولیک از مخزن به راحتی خارج نخواهد شد. از طرف دیگر، اگر باید مینی یونیت هیدرولیک در حالت ایستاده و عمودی نصب شود، مخازن مکعبی شکل ایده‌آل هستند؛ چرا که راحت‌تر روی زمین قرار می‌گیرند.

5 نکته مهم در ساخت یونیت هیدرولیک کوچک

سفارش ساخت یونیت هیدرولیک کوچک با بالاترین کیفیت و گارانتی ساخت از هیدشاپ

در این مقاله، به 5 نکته مهمی که باید در ساخت یونیت هیدرولیک کوچک موردتوجه قرار گیرد، اشاره کردیم و توضیح دادیم که همه قطعات باید در اندازه‌های کوچک انتخاب شوند. علاوه بر موارد مذکور، لوازم جانبی یونیت‌های هیدرولیک مانند فیلترینگ نیز باید در سایزهای کوچک ½ اینچ باشند. با وجود اهمیت نکات گفته شده در این مقاله، ساخت یونیت هیدرولیک کوچک به این سادگی نیست و فوت و فن‌های خاصی دارد.

مجموعه هیدشاپ با سال‌ها تجربه درخشان در زمینه ساخت انواع یونیت، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز است. بعضی از سایزهای پرمصرف یونیت هیدرولیک کوچک در هیدشاپ موجود است و امکان تحویل فوری آن‌ها وجود دارد. همچنین در این مجموعه متخصصان حرفه‌ای و کارآزموده‌ای مشغول به فعالیت هستند که با استفاده از باکیفیت‌ترین قطعات موجود یونیت‌های بادوامی را براساس نیاز شما طراحی و تولید می‌کنند. این یونیت‌ها با توجه به سایز کوچک‌شان طی 3 تا 5 روز کاری ساخته شده و هر کجای ایران که باشید، به دست شما می‌رسند. برای سفارش یونیت هیدرولیک باکیفیت خود به وب‌سایت این فروشگاه به نشانی hydshop.ir مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها