واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سفر گروسی:

منتظر گزارش‌های بعدی هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالیکه دولت بایدن سیاست فشار حداکثری را در قبال تهران در پیش گرفته است، تاکید کرد که دیپلماسی موثرترین راه در قبال برنامه هسته ای ایران است.
کد خبر: ۱۴۰۰۶۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که آخرین روزهای مسوولیت خود را در این سمت می گذراند، روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در واکنش به لفاظی های وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست خبری با وزیر دفاع آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران با تکرار ادعاها و در همسویی با تل آویو افزود که برنامه هسته ای ایران یک چالش فوری است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم. معتقدیم دیپلماسی موثرترین راه برای تحقق این تعهد است. تنها از طریق دیپلماسی می شود به چالش های نشات گرفته از ایران رسیدگی کرد.

ند پرایس مدعی شد دیپلماسی همیشه اولین راهکار ما خواهد بود اما تنها راهکار ما نخواهد بود. ما همیشه با همکاران و متحدان خود در این خصوص در ارتباط هستیم و با آنها مشورت می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تفاوت رویکرد واشنگتن و تل آویو در قبال برنامه هسته ای ایران گفت که این موضوع به را شرکای اسرائیلی خود واگذار می کنم که درباره رویکرد خود صحبت کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: شرکای اسرائیلی ما می دانند و با آنها شفاف هستیم . آنها این واقعیت را می دانند که ما معتقدیم دیپلماسی تنها راه حل پایدار و دائمی برای چالش برنامه هسته ای ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین با اشاره به شانزدهمین سال ناپدید شدن باب لوینسون و نیز زندانیان دو تابعیتی در ایران، سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز مدعی شد: ایران به بازداشت غیرقانونی شهروندان کشورهای دیگر برای استفاده به عنوان اهرم سیاسی ادامه می دهد. این عمل ظالمانه است و باید پایان یابد.

پرایس در پاسخ به سوالی دیگری درباره مصاحبه سیامک نمازی زندانی دوتابعیتی از زندان اوین با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا با تکرار ادعاهای واشنگتن گفت که هدف نهایی ما بازگرداندن آمریکایی ها به خانه نه تنها از ایران بلکه از تمام جهان است.

وی مدعی شد که ما خواهان پایان این روش بازداشت های غیرقانونی از سوی ایران هستیم و مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا با خانواده نمازی در تماس هستند و به مقامات ایران اعلام کرده ایم که آزادی شهروندان آمریکایی از اولویت بالایی برخوردار است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها