حضور حماسی و پرشکوه مردم از اقشار مختلف در جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه با بازتاب وسیعی از سوی رسانه های خارجی مواجه شد.
حضور حماسی و پرشکوه مردم از اقشار مختلف در جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه با بازتاب وسیعی از سوی رسانه های خارجی مواجه شد.
کد خبر: ۱۳۹۷۶۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، مراسم راهپیمایی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از صبح امروز شنبه با حضور پرشور مردم در ۳۸ هزار روستا و ۱۴۰۰ شهر آغاز شد.

اگرچه ساعت رسمی آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن از سوی مسئولان ساعت ۹ و نیم صبح اعلام شده بود اما مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بسیار زودتر در مسیرهای راهپیمایی حضور پیدا کرده‌اند.

مراسم جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی با حضور گسترده مردم ایران در نقاط مختلف کشور از بازتاب گسترده‌ ای در رسانه‌ های خارجی برخوردار بود.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی این چنین تیتر زد: هزاران نفر در سراسر ایران چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

این خبرگزاری در ادامه اذعان کرد: در ۲ سال گذشته، سالروز سرنگونی شاهِ تحت حمایت غرب در سال ۱۹۷۹ به دلیل محدودیت‌ های کرونایی، عمدتاً با استفاده از وسایل نقلیه و موتورسیکلت برگزار شد. اما امسال، بسیاری از مردم درحالی که پرچم های (جمهوری اسلامی) را با خود حمل می کردند، علیرغم هوای سرد، با پای پیاده راهپیمایی کرده تا در میدان آزادی در پایتخت جمع شوند.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز تأکید کرد که آنها شعارهایی از جمله «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر آل سعود خائن» سر دادند. موشک‌ های بالستیک سجیل و پهپادهای شاهد ۱۳۶ در اطراف میدانی که قرار بود ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور ایران در جمع مردم سخنرانی کند، به نمایش گذاشته شد.

شبکه تلویزیونی تی آر تی هم در این باره خبر داد: هزاران ایرانی چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند. ده‌ ها هزار نفر از مردم ایران به مناسبت بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد تغییر حکومت شاهنشاهی و بنیانگذاری جمهوری اسلامی از سوی آیت الله خمینی (ره) در میادین و خیابان‌ های ایران تجمع کردند. مردم عکس هایی از رهبر معظم ایران آیت الله علی خامنه ای و همچنین آیت الله خمینی، بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و ژنرال عزیز قاسم سلیمانی را به تصویر کشیدند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم در این باره گزارش داد: مراسم راهپیمایی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران از ساعت ۹ صبح امروز در تهران و سراسر ایران آغاز شد. جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امسال با کم شدن سایه کرونا سر کشور در سراسر ایران، باشکوه‌ تر از همیشه و با حضور نوجوانان دهه هشتادی‌ و دهه نودی گرم‌تر از همیشه برگزار گردید. همچنین؛ بزرگترین همخوانی سرود ملی ایران؛ ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه ۲۲ بهمن در همه شهرها و روستاهای ایران برگزار شد. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور ایران هم سخنران اصلی مراسم ۲۲ بهمن در میدان آزادی حضور یافت. موشک بالستیک عماد و پهپاد شاهد ۱۳۶ در میدان آزادی تهران به نمایش گذاشته شد.

از سوی دیگر، رسانه صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» نیز درباره خروش مردم ولایتمدار ایران در جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این چنین تیتر زد: ایرانیان چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند. این جشن در رسانه های ایران پخش شد و تصاویری از تظاهرات پرشکوه در اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز را به نمایش گذاشت. امروز روزی است که حکومت شاه ۱۰ روز پس از بازگشت روحانی شیعه (حضرت امام) خمینی (ره) از تبعید و رهبری قیام در فوریه ۱۹۷۹ سقوط کرد. مانند هر سال شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» سر دادند و خواستار حمایت از «ایران متحد، قوی و باثبات» شدند.

بخش انگلیسی العربیه درحالیکه تلاش کرد با اعلام آماری اندک از مشارکت گسترده مردم ایران در راهپیمایی امروز پیگیر اهداف محور عبری- غربی- صهیونیستی خود باشد، مجبور شد اذعان کند: ده‌ ها هزار ایرانی امروز شنبه به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی در تهران و دیگر شهرها به خیابان‌ ها آمدند. آن ها به صورت یکپارچه شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل را فریاد می زدند. موشک‌ های بالستیک سجیل و پهپادهای شاهد ۱۳۶ در اطراف میدانی که قرار بود رئیس‌ جمهور ابراهیم رئیسی بعداً در جمع مردم سخنرانی کند، به نمایش گذاشته شد.

در شبکه خبری فرانس ۲۴ در این باره آمده است: مردم عکس هایی از رهبر معظم ایران آیت الله علی خامنه ای و همچنین آیت الله روح الله خمینی (ره)، بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی را با خود حمل کردند. آنها همچنین پلاکاردهایی با مضامین «تا آخر ایستاده‌ ایم»، «ایران یکپارچه، قوی و باثبات» و «اطاعت از رهبر» در دست داشتند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را این‌گونه پوشش داد: ایران روز شنبه چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را در میان تشدید تنش های غرب جشن گرفت. هزاران ایرانی در خیابان‌ ها و میدان‌ های اصلی که با پرچم‌ ها، بادکنک‌ ها و پلاکاردهایی با شعارهای انقلابی و مذهبی تزئین شده بودند، راهپیمایی کردند. ارتش ایران هم موشک های بالستیک عماد و سجیل و موشک های کروز و همچنین پهپادهای شاهد- ۱۳۶ و مهاجر خود را به نمایش گذاشت.

در این میان شبکه تلویزیونی و خبرگزاری رویترز اگرچه با تأخیر، اما مجبور به پوشش این مراسم حماسی و پرشور شده و اعلام کردند: جمهوری اسلامی چهل و چهارمین سالگرد انقلاب خود را امروز شنبه با برگزاری راهپیمایی هایی جشن گرفت. ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در سخنانی خطاب به جمعیت حاضر در میدان آزادی تصریح کرد که اگر فریب خودرگان توبه کنند، با آغوش گرم مردم ایران مواجه می شوند.

شبکه تلویزیونی اِی بی سی نیوز در بازتاب مراسم چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گزارش داد: ایران چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را در بحبوحه تشدید تنش های غرب جشن گرفت. ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور ایران در سخنرانی خود در میدان آزادی تهران، ضمن تمجید از دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی در کشور، جشن امروز را «حماسه» و نمایش «یکپارچگی ملی» خواند. این اظهارات باعث شد که جمعیت شعار «مرگ بر آمریکا» را سر دهند.

یو اِس نیوز مراسم امروز را اینگونه مورد گزارش قرار داد: مراسم امسال پس از ۲ سال به دلیل همه‌ گیری کرونا (که به صورت خودرویی و موتوری برگزار می شد) با مشارکت (حضوری) مردم برگزار شد. راهپیمایی امروز شنبه در تهران از چند نقطه آغاز و مردم در میدان آزادی جمع شدند. تلویزیون ایران هم جمعیت مردم را در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک نشان داد. 

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها