انقلاب اسلامی در خیابان‌های ایران با حضور تاریخی و بسیار متفاوت مردم ۴۴سالگی‌اش را جشن گرفت. آن هم بعد از یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار که در پاییز۱۴۰۱ افکار عمومی را زیر شدیدترین حملات رسانه‌ای قرار داده بود و جنگ هیبریدی کم‌‌سابقه‌ای را به مردم ایران تحمیل کرد.
انقلاب اسلامی در خیابان‌های ایران با حضور تاریخی و بسیار متفاوت مردم ۴۴سالگی‌اش را جشن گرفت. آن هم بعد از یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار که در پاییز۱۴۰۱ افکار عمومی را زیر شدیدترین حملات رسانه‌ای قرار داده بود و جنگ هیبریدی کم‌‌سابقه‌ای را به مردم ایران تحمیل کرد.
کد خبر: ۱۳۹۷۶۵۹
نویسنده گروه سیاسی روزنامه جام جم

راهپیمایی ۲۲بهمن امسال به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در تهران و ۱۴۰۰شهر و نزدیک ۴۰هزار روستا به‌صورت مویرگی برگزار شد و نشان داد چرا انقلاب اسلامی ایران با همه انقلاب‌های مهم جهان از انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه تا انقلاب ۱۹۱۷روسیه متفاوت بوده و امری کاملا منحصر به فرد است. البته ما ملت ایران یک پیشینه مهم و پررنگ داریم، وقتی هر سال با یک مسأله خاصی مواجه شده‌ایم مثلا سال۹۸ که ترور سردار اتفاق افتاد یا امسال که براندازان به جان مردم افتادند، همیشه مراسم سالگرد انقلاب را متفاوت برگزار کرده‌ایم. به همین دلیل پیش‌بینی تکرار این اتفاق برای امسال هم سخت نبود مخصوصا که شب ۲۲بهمن طنین شعارهای «ا... اکبر» همه جای شهر پیچید و شنیده شد و به نوعی آنونس یک حضور حماسی در سالگرد پیروزی انقلاب بود.

دیروز هم نسل‌های قدیم که بهمن۵۷ را دیده بودند، حضور داشتند و هم دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها که امام و انقلاب را ندیده‌اند، همان نسلی که در چندماه گذشته خیلی به اسم اختلافات نسلی و مطالبات‌شان تجارت خبری و درآمدزایی شد اما بازی روی زمین با براندازی در فضای مجازی خیلی متفاوت بود.

روزگذشته کارناوال شادی و خانوادگی مردم برای جشن استقلال ایران کاملا متفاوت برگزار شد و قاب‌های خاص و دیدنی خلق کرد و این تفاوت در هر خیابان و چهارراه محسوس بود از میدان امام حسین تا چهارراه ولیعصر، از خیابان وصال تا میدان انقلاب و از خیابان بهبودی تا خیابان آزادی تهران جمعیت سانت به سانت تراکم فشرده‌ای را ایجاد کرده بود که به‌جرأت می‌توان گفت حداقل در یک دهه اخیر چنین تلألو حضوری بی‌سابقه بود. الگوی مردمی بودن انقلاب۵۷ هر سال در آخرین روزهای زمستان تکثیر می‌شود و خانواده محور بودن در کنار ترکیب اقشار مختلف که انقلاب۵۷ را به پیروزی رساند، هنوز هم مؤلفه‌ای تعمیم‌پذیر و پاسخگوست و درواقع این رویکرد بعد از چهار دهه هنوز درحال تکرار است. این یعنی انقلاب محدود به هیچ طبقه و خاستگاه خاصی نیست و مردم، اصلی‌ترین و واقعی‌ترین صاحبان آن هستند. براندازان هم دیروز طوری سنگ روی یخ شدند که در پیج‌های خبری خود به‌دنبال سوژه‌های دسته چندم یا بزرگ‌‌نمایی یک هک در اکانت اینترنتی تلویزیون بودند تا کمی از فضاحت‌شان کم شود یا ترجیح‌ دادند به بازنشر اتفاقات قدیمی بپردازند. البته نارسانه‌های ضد ایرانی که در چهار ماه گذشته جریان‌های دروغ و فیک‌شان کم از موشک‌های کروز نداشت و نهادهای مثلا حقوق بشری در کنار اتاق جنگ رسانه‌های عربی و غربی کارزار کم‌سابقه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرده بودند، دیروز چنان غافلگیر شدند که هیچ بدلی جز سکوت و نادیده گرفتن حضور میلیونی مردم آرام‌شان نمی‌کرد. شوکه‌شدن این نارسانه‌ها چندان عجیب نبود، چون اساسا دچار اشتباهات محاسباتی هستند و هیچ‌وقت تحلیل واقعی از رفتار مردم ایران نداشتند و همیشه آرزوها جای فکت حقیقی را برای آنها پر کرده است.

جهاد تبیین، راهکار مقابله با جنگ ترکیبی نظام سلطه

در قطعنامه سراسری پایان مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن امسال تاکید شد: امروز جبهه شیطان در یک جنگ بزرگ ترکیبی بسیار پیچیده و با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای خود درصدد کمرنگ‌کردن عناصر ماندگاری انقلاب است و با استفاده از تحریف، تشکیک در مبانی اعتقادی و کتمان دستاوردهای نظام و حمایت از جنایتکارانی که کارنامه شوم آنان، مملو از جنایت در حق ملت ایران است و با دروغ و وارونه‌سازی حقایق، به دنبال ایجاد ناامیدی، بی‌ثباتی و دوقطبی‌سازی و مخدوش‌کردن مرزبندی با دشمنان و نهایتا ازبین‌بردن یکپارچگی ایران اسلامی است، لذا از تمامی عناصر فکر، فرهنگ و اندیشه و اصحاب سخن و قلم می‌خواهیم ضمن توجه به راهبرد جهاد تبیین و بیان حقایق ناب و زلال فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، توطئه‌‌‌های شوم دشمن را نقش بر آب سازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشخواه
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
۰
۰
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

نیازمندی ها