گمرک ایران در بخشنامه ای تعرفه‌های جدید واردات خودرو را ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۳۹۶۳۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، گمرک ایران در بخشنامه‌ای، تعرفه‌ های جدید واردات خودروهای مختلف با حجم موتور کمتر از ۱۲۰۰ سی سی تا ۲۰۰۰ سی سی که از شش درصد تا ۳۱ درصد تعیین شد را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه که هشتم بهمن ماه ابلاغ شده، آمده است: پیرو بخشنامه هیأت وزیران درباره تغییرات و اصلاح سود بازرگانی، نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت و کارگروه اقتصادی واردات خودرو سود بازرگانی علی الحساب خودرو با حجم موتور کمتر از ۱۲۰۰ سی سی تا ۲۰۰۰ سی سی از شش درصد تا ۳۱ درصد تعیین شده است.

در ادامه این بخشنامه آمده است: موارد مندرج در جدول به جای مأخذ سود بازگانی ردیف‌های تعرفه مرتبط و متناظر جداول تعرفه منضم به آئین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۱ مبنای تعیین سود بازگانی علی الحساب قرار می‌گیرد. در خصوص سایر خودروهای غیر مرتبط با جدول فوق (همانند خودروهای سواری، برقی هیبریدی یا با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی و بالاتر و… و. بندهای متناظر در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۱ مبنای تعیین سود بازرگانی علی الحساب خواهد بود.

ضمناً با توجه به اینکه اعمال مأخذهای سود بازرگانی جدول فوق) به دلیل قرار گرفتن دو یا بیش از دو مأخذ سود بازرگانی در یک ردیف تعرفه)، در سامانه جامع گمرکی میسر نیست جهت اجرای مأخذهای سود بازرگانی جدول فوق مقتضی است دستور فرمائید مابه التفاوت مربوطه در خانه (۰۴۹) اظهار نامه (خانه معافیت و تخفیفات) در گزینه «بخشودگی» و یا گزینه «سایر» اقدام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها