از سوی سازمان سنجش آموزش کشور

کلید سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ منتشر شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: تاکنون هیچ برگشت پاسخی به حوزه‌های امتحانی در کنکور امسال اتفاق نیفتاده است.
کد خبر: ۱۳۹۵۰۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، عبدالرسول پورعباس در همین ارتباط خاطرنشان کرد: روز گذشته ۲۹ دی ماه سه صفحه از دفترچه سوالات قبل از پایان آزمون منتشر شد اما به سرعت توانستیم متخلف را شناسایی و بازداشت کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه نیز پس از بازدید از چندین حوزه امتحانی و در پایان برگزاری آزمون گفت: بر اساس بررسی‌ها و گزارش‌های دریافتی با همراهی داوطلبان و عموم مردم این آزمون در سلامت کامل برگزار شد.

تمام پاسخ‌نامه‌ها پس از برگزاری آزمون کنترل می‌شود

رئیس سازمان سنجش همچنین اعلام کرد: تمام پاسخ‌نامه‌ها پس از برگزاری آزمون با استفاده از نرم‌افزارهای خاص که در اختیار سازمان سنجش است، کنترل می‌شوند.

وی تاکید کرد: سازمان سنجش آموزش کشور با استفاده از امکانات دانشگاه‌های آزاد و دولتی سراسر کشور توانسته‌ است آزمون ورودی به دانشگاه‌ها را به خوبی برگزار کند.

به گزارش ایرنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با تغییرات بسیاری نسبت به سال‌های گذشته از روز گذشته پنجشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ شروع شده و امروز جمعه ۳۰ دی ماه ادامه دارد. داوطلبان از این دوره به بعد سوالات کمتر و زمان بیشتری برای پاسخگویی دارند و به دلیل برگزار شدن یک نوبت دیگر آزمون در تیر سال آینده با اضطراب کمتری سر جلسه کنکور می‌ روند.

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ صبح پنجشنبه با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی آغاز شد و عصر همان روز داوطلبان گروه زبان های خارجی با یکدیگر به رقابت کردند. داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی‌ و علوم انسانی در دومین روز از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه،۳۰ دی) در گسترده‌ترین رقابت علمی کشور شرکت کردند.

کنکور یا آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها که روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته (۲۹ و ۳۰ دی) برگزار می‌شود، شصتمین دوره آن است که ۹۷۷ هزار و ۴۶۰ داوطلب در آن رقابت دارند.

روش کنکور از سال‌ها قبل با اعتراض و انتقاد گروه‌های مختلف از دانش‌آموزان و اولیا تا کارشناسان آموزشی و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه بود.

همین انتقادها باعث شد نهادهای تصمیم‌گیر مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی این موضوع را بررسی کنند و کنکور امسال با تغییراتی برگزار می‌شود.

با توجه به ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) توسط آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهوری در ۲۵ تیر ۱۴۰۱، آزمون سراسری از سال ۱۴۰۲ با تغییراتی برگزار خواهد شد.

بر اساس این مصوبه دروس عمومی از آزمون سراسری حذف شده و آزمون اختصاصی شامل دروس اختصاصی پنج گروه آزمایشی دو بار در سال برگزار می شود و نتایج آن به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت.

پذیرش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، مرداد انجام می‌شود و اگر داوطلبی مایل به پذیرش نبود، می‌تواند در آزمون سال آینده شرکت کرده یا از نتایج آزمون برای پذیرش در سال بعد استفاده کند.

همچنین در آزمون سال ۱۴۰۲ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال دوازدهم ۴۰ درصد، در سال ۱۴۰۳ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال دوازدهم ۵۰ درصد، در سال ۱۴۰۴ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال‌های یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد و در سال ۱۴۰۵ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها