«جام‌جم» از احتکار در بازار مسکن گزارش می‌دهد

سوداگری با خانه‌های خالی

رسانه‌های معاند با تمرکز بر «بی‌ثباتی دلار» در حال تهییج مردم به آغاز مجدد اعتراضات خیابانی با محوریت «اقشار فرودست جامعه» هستند.
کد خبر: ۱۳۹۲۶۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، همزمان با تداوم التهابات و نوسانات ارزی در کشور، موجی از شایعات با محوریت دلار ۵۰ هزارتومانی در شبکه‌های اجتماعی موجب نارضایتی و نگرانی شدید در بین اقشار مختلف مردم شده است.

در این خصوص رسانه‌های معاند نیز با تمرکز بر «بی‌ثباتی دلار»، «ناتوانی مسئولان در کنترل گرانی‌ها» و «نبود امید به زندگی» در حال تهییج مردم به آغاز مجدد اعتراضات خیابانی با محوریت «اقشار فرودست جامعه» هستند.

نکته قابل توجه در خصوص رفتار بازاریان این است که همزمان با نوسان ارز، فروشندگان بازار لوازم خانگی تهران و مشهد ضمن افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصدی کلیه کالا‌ها مردم را به خرید فوری بدلیل در پیش بودن گرانی مجدد ترغیب می نمایند.

در این راستا و طبق گزارشات میدانی صنوف، طی چند روز اخیر بنگاه‌های معاملات خودرو به بهانه نوسان نرخ دلار از فروش خودداری نموده اند. طلا فروشان قیمت معاملات فردایی را بالاتر از روز جاری اعلام و مشتریان را به خرید ترغیب مینمایند.

همچنین گزارشات متعددی از شدت یافتن روند احتکار نیز به دست آمده است که بطور نمونه بازار آهن و فولاد نیز به سمت احتکار و رکود سوق یافته است.

به گزارش جام جم آنلاین، پیش‌تر، «جک گلدستون» جامعه شناس آمریکایی بر لزوم تمرکز بر روی «موضوعات اقتصادی» برای به صحنه آوردن انبوه جمعیت سخن گفته و اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) نیز درخصوص نقش رژیم صهیونیستی و تلاش برای افزایش فشار اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران و ایجاد یک بحران ارزی تاکید کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها