دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های جهان است. تعداد مبتلایان به این بیماری، هرلحظه درحال افزایش است و این موضوع، باعث ایجاد نگرانی جمعی شده‌است. تغذیه، مهم‌ترین بخش زندگی یک فرد دیابتی است. در نتیجه، پیداکردن موادغذایی مناسب برای افراد دیابتی که طعم خوبی هم داشته باشد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد مبتلا به این بیماری است.
کد خبر: ۱۳۹۲۴۶۸

کینوا چطور می‌تواند میزان قندخون را کاهش دهد؟

 کینوا یکی از جذاب‌ترین محصولات خوراکی برای این افراد است.  طعم مناسب محصولاتی که با کینوا تهیه می‌شوند، در کنار فوایدی که این محصول برای کاهش قند خون دارد، باعث پرطرفدار شدن آن شده است. در ادامه این مقاله به بررسی اثرات کینوا بر قند خون می‌پردازیم.

کینوا، دشمن قندخون بالا

کینوا از لحاظ خواص تغذیه‌ای، ارزش غذایی بالایی دارد. وجود مقادیر بالای اسیدهای آمینه و پروتئین، باعث مطرح شدن اسم کینوا به‌عنوان یک محصول غنی از نظر غذایی شده‌ و عده بسیاری را به طرفداران این محصول تبدیل کرده‌است.

 کینوا با شاخص گلایسمی ۵۳، روند هضم را کند می‌کند و در نتیجه باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود. این ویژگی کینوا در کنار فیبر موجود در آن، باعث بهبود عملکرد انسولین در خون نیز می‌شود و در نهایت به کنترل قند خون افراد دیابتی کمک می‌کند.

یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماری قندخون؛ کمبود منیزیم در بدن است. منیزیم برای کنترل قندخون مفید است و کاهش آن، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد. یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود کینوا و محصولات آن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد دیابتی باشند، منیزیم بالای موجود در کینوا است. مقدار منیزیم موجود در کینوا، نیاز بدن به منیزیم را کاملا پوشش می‌دهد و می‌تواند یک انتخاب کاملا درست برای افراد مبتلا یا افراد در معرض ابتلا به دیابت باشد.

کینوا چطور می‌تواند میزان قندخون را کاهش دهد؟

کینوا همچنین می‌تواند منجر به بهبود متابولیسم بدن شود و از این طریق به سلامتی بدن کمک کند. در نتیجه بهبود متابولیسم بدن، میزان تری گلیسیرید و سطح قندخون بدن کنترل می‌شود و بدن از نظر سطح انرژی ارتقا پیدا می‌کند.

مصرف کینوا برای افرادی که به قندخون مبتلا نیستند نیز می‌تواند به‌عنوان یک ماده غذایی پیشگیری‌کننده درنظر گرفته شود و احتمالا ابتلای افراد به دیابت را تا حد زیادی کاهش دهد.

کروتان کینوا کینوفیت، محصولی مفید برای افراد دیابتی

یکی از محبوب‌ترین محصولات تولیدشده با کینوا، کروتان کینوا کینوفیت است. این محصول به عنوان یک نان خوشمزه معمولا در کنار سوپ و سالاد استفاده می‌شود و به عنوان منبع غنی فیبر، جایگاه خاصی در بین افراد وگان دارد.

 این محصول، ضمن جبران کمبود مواد معدنی برای افراد دیابتی، می‌تواند طعمی ماندگار نیز برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. کروتان کینوفیت برای کنترل قندخون نیز بسیار مفید است و می‌تواند یک محصول خوراکی محبوب برای افراد مبتلا به دیابت باشد. همچنین کروتان کینوا کینوفیت، به کنترل سطح قند خون افراد غیر دیابتی نیز کمک می کند.

کروتان کینوا کینوفیت در حال حاضر با سه طعم کروتان پنیر پارمسان، کروتان چاشنی ایتالیایی و کروتان سیر و کره عرضه می‌شود. کینوفیت سعی کرده با ارائه طعم‌های متنوع، انتخاب را برای افراد با ذائقه‌های مختلف راحت‌تر کند تا همه افراد بتوانند از مزایای کینوا بهره‌مند شوند.

کینوا چطور می‌تواند میزان قندخون را کاهش دهد؟

شبه‌غله کینوا کینوفیت، کاهش‌دهنده میزان قندخون

همان‌طور که گفته شد، کینوا یک منبع کامل پروتئین است که به‌علت داشتن آمینو اسیدهای ضروری بدن، می‌تواند به‌عنوان یک خوراکی کامل مصرف شود. شبه‌غله کینوا کینوفیت در سه مدل دانه کینوا کینوفیت، پرک کینوا کینوفیت و آرد کینوا کینوفیت عرضه می‌شود و با کاربرد فراوانی که دارد، یکی از پرطرفدارترین محصولات کینوا است.

فواید غذایی شبه‌غله کینوا کینوفیت که به آن‌ها اشاره شد، در نهایت منجر به کنترل سطح قندخون نیز شده و باعث می‌شود که این محصول یکی از اولین انتخاب‌های افراد مبتلا به دیابت باشد.

استفاده از شبه‌غله‌های کینوفیت مخصوصا برای افراد وگان بیشتر توصیه می‌شود. این افراد به‌علت رژیم غذایی خاص خود، برای دریافت بسیاری از مواد مغذی لازم بدن با مشکل روبه‌رو هستند؛ اما کینوا می‌تواند این کمبودها را به خوبی جبران کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها