فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: آمار ازدواج در این شهرستان با توجه به نسبت جمعیتی آن، بالاتر از دیگر شهرستان‌ها در استان تهران است.
کد خبر: ۱۳۹۲۳۲۳

به گزارش جام جم آنلاین تهران، محمد حیدری منش فرماندار شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: از عوامل اصلی در بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی در جامعه طلاق مشکلات بین زوجین و بالا رفتن سن ازدواج است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از آسیب‌های اجتماعی با ناکامی‌های فردی در ارتباط است، بیان کرد: شواهد نشان می‌دهد که تمرکز آسیب‌های اجتماعی در برخی محدوده‌های جغرافیایی، آمار طلاق را در این مناطق افزایشی و صعودی می‌کند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: معتقدم بایستی در کنار برنامه‌ریزی مدون و موشکافانه با توجه به همه ابعاد، عوامل و مولفه‌های دقیق در بروز آسیب‌های اجتماعی، باید با فرهنگسازی و تسهیل امور و رفع برخی موانع در مسیر ازدواج جوانان، به دنبال افزایش آمار ازدواج باشیم.

حیدری‌منش وجود فرهنگ غنی و بومی را از ظرفیت‌های فیروزکوه برشمرد که می‌تواند راهنما و مسیر حرکتی برای است هدایت و ساماندهی ازدواج در این شهرستان باشد.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون فیروزکوه در مقایسه با آمار جمعیتی بالاترین نرخ ازدواج را در استان تهران دارد، ادامه داد: با تصویب و اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت روزنه‌های امید بیشتری برای بالا رفتن آمار ازدواج و دیگر مولفه‌های جمعیتی مانند فرزندآوری فراروی جامعه قرار دارد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه کار پژوهشی با رویکرد مسئله محوری برای شناسایی آسیب‌ها و موانع در حوزه ازدواج در فیروزکوه را ضروری خواند و گفت: از سویی باید نقش تسهیل‌گرانه خود را در این باره ایفا کرده و همه ظرفیت‌ها را برای این منظور پای کار بیاوریم.

حیدری‌منش با اشاره به نقش اثرگذار خیرین در حوزه‌های مختلف درمانی، آموزشی، فرهنگی و …، اظهار کرد: باید بسترهای لازم برای بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در حوزه تسهیلگری در ازدواج هر چه بیشتر پای کار آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها