چرا بازسازی لوگو اهمیت دارد؟ فواید ریدیزاین لوگو برای کسب و کارها

با روی کار آمدن کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین، وجود لوگو برای معرفی و شناسایی برند به یکی از الزامات تبدیل شده است. به همین خاطر یک لوگوی حرفه‌ای، مهم‌ترین ابزار برای تبلیغ و معرفی تجارت و کسب و کار شما نیز محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۸۴۴۰

در اصل، لوگو یک نشان گرافیکی از نماد،‌ آیکون، تصویر، نوشته و یا ترکیبی از آن‌ها است. با کمی دقت به اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها و حتی شرکت‌ها، می‌توانید انواع مختلفی از لوگوها را مشاهده کنید. 

با توجه به سرعت پیشرفت و بروزرسانی دنیای دیجیتال، بازسازی لوگو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته بازسازی و ری دیزاین اصولی لوگو موجب رونق کسب و کار و جذب مشتریان بیشتر نیز می‌شود. در ادامه، بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

دلایل بازسازی لوگو

تغییر یا ریدیزاین لوگو، یک استراتژی بازاریابی و اقدام هوشمندانه است؛ زیرا بروزرسانی و بهبود عوامل، باعث رقابت بیشتر در کسب و کار نیز می‌شود. البته برخی از شرکت‌ها برای طراحی و انتخاب اولین لوگوی خود زمان زیادی صرف می‌کنند و یک لوگو تاثیرگذار طراحی می‌کنند، که دیگر نیاز به تغییر آن نیست. اما طراحی یک لوگوی حرفه‌ای صرفاً به معنای بی‌نیازی از طراحی مجدد نیست. برندها و کمپانی‌های متفاوتی هر ساله برای جلب توجه بیشتر به بروزرسانی و ریدیزاین لوگو خود اقدام می‌کنند؛ از جمله این برندهای معروف فیسبوک، اینستاگرام، گوگل و… هستند. در تصویر زیر نیز می‌توانید تغییرات لوگوی برگرکینگ را در گذر زمان ببینید.ریدیزاین لوگوی برگر کینگ

مزایای بازطراحی لوگو

برای این که کسب و کار شما فراموش نشود و در خاطر مشتریان باقی بماند، بهتر است هر از گاهی به بروزرسانی لوگوی برند خود اقدام کنید. مزایای ریدیزاین لوگو عبارت‌اند از:

شخصیت سازی و رشد کسب و کار

لوگو سبب شناسایی ماهیت برند شما می‌شود. یعنی با به تصویر کشیدن شخصیت و کسب و کار، نوعی نماینده اختصاصی شما برای معرفی برند محسوب می‌شود. 

تمایز از رقبا

یک لوگوی خاص و منحصر به فرد، موجب هویت بخشیدن به برند شما نیز می‌شود. شما می‌توانید با به کارگیری طرحی نو، سبب تمایز از رقبا و همچنین ماندگاری بیشتر در اذهان شوید.

جلب توجه مخاطبین

در حقیقت شما با استفاده از لوگوی اختصاصی و همچنین ارائه خدمات و محصولات باکیفیت، موجب اعتماد و جذب مشتریان جدید می‌شوید.

افزایش نرخ بازگشت سرمایه

بازگشت سرمایه نیاز به زمان دارد. مهم‌ترین روش شهرت و درآمد، دیده شدن است. تبلیغ، فضای مجازی، رسانه‌ها و… روش‌هایی موثر برای افزایش بازدید و معرفی برند است. با گذشت زمان، محبوبیت و جذب مخاطبین باعث کسب موفیت‌هایی بزرگ و درآمدزایی می‌شود. 

دلیلی بر حرفه ‌ای بودن

اکثر افراد به اشتباه لوگو و برند را یکی می‌دانند؛ در واقع لوگو پایه و اساس برند را تشکیل می‌دهد. با پیشرفت و گسترش کسب و کار، لوگو شما نمادی از ارزش و قدرت شما محسوب می‌شود،‌ بنابراین در بعضی مواقع می‌توانید با ریدیزاین لوگو، به بقای برند خود کمک کنید.

با بازسازی لوگو طرحی مدرن و بروز‌تری از برند شما ساخته می‌شود؛ با توجه به این که عقیده‌ها متفاوت است، این کار نظرات و انتقادهای گسترده‌ای را در پیش دارد تا طرح شما پذیرفته شود. در این مرحله شرکت‌ها باید به بررسی و ثبت بازخوردها اقدام کند تا با بهره‌گیری از آن‌ها در صورت لزوم به بازسازی دوباره لوگو بپردازند. 

ویژگی های یک لوگو حرفه ای

چرا بازسازی لوگو اهمیت دارد؟ فواید ریدیزاین لوگو برای کسب و کارها

خلاقیت رمز موفقیت در طراحی لوگو است؛ زیرا خلق اثری تاثیرگذار، ماندگار و متفاوت، خواستار فکری قدرتمند است. طراحی یک لوگوی اصولی باید به گونه‌ای باشد که به معرفی برند و شرکت شما و همچنین جایگاه آن در آینده نیز اشاره کند. این لوگو باید بتواند با کمترین تبلیغ بهترین نتیجه را کسب کند و با یک نگاه در ذهن افراد ثبت شود. انتقال پیام یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک لوگو مناسب است. در واقع لوگو باید با نوع کسب و کار سازگاری داشته باشد تا علاوه بر درک بهتر سبب ورود به دنیای رقابت و ارتقا جایگاه شود.

در بعضی مواقع بازسازی لوگو سبب به خطر افتادن اعتبار و نام برند شما نیز می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق با انتخاب طراحی با‌تجربه، به کارگیری یک استراتژی اصولی و با رعایت قوانین، به بازسازی لوگو اقدام کنید. این روزها می‌توانید با سفارش لوگو آنلاین نیز به راحتی، به این مهم دست یابید. یک لوگو حرفه‌ای شامل موارد زیر است:

  • اثری زیبا در عین حال ساده
  • دارای پایداری و ماندگاری بالا
  • دور از هرگونه پیچیدگی و قابل فهم
  • فاقد محدودیت زمانی
  • منحصر به فرد
  • چند کاربردی (انعطاف‌پذیر)
  • حفظ عناصر و پیام‌های اصلی برند
  • و…

اصول بازسازی لوگو

بازسازی لوگو، یک فرآیند بسیار پیچیده است که باید با نهایت دقت و بررسی همه جانبه انجام شود. منظور از بازسازی لوگو، تغییر صددرصدی لوگو نیست؛ زیرا تغییر صددرصدی به معنای تعویض است نه بازسازی! برای این کار، باید با به کارگیری یک استراتژی مناسب، و توسط المان‌های بصری به طراحی یک لوگوی به یاد ماندنی بپردازید. همچنین تحقیقات اخیر نشان داده، تغییر لوگو، 15 تا 30 درصد در پیشرفت و موفقیت کسب و کارها نیز موثر است. از مهم‌ترین اصول طراحی یک لوگوی حرفه‌ای می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

اصول بازسازی لوگو

به کارگیری هدف کسب و کار در طراحی

لوگو باید متناسب با موضوع و اهداف برند و کسب‌ و کار شما طراحی شود تا زمینه رشد و پیشرفت را فراهم کند. با رعایت این اصل، مشتریان با مشاهده لوگو، به هدف و مفهوم کاری شما پی می‌برند. در واقع عدم تناسب لوگو با نوع کسب و کار، نتایج مطلوبی به همراه ندارد.

تحلیل رفتار مشتریان

با در نظر گرفتن ارتباط مستقیم لوگو با مشتری، همیشه سعی کنید لوگوی برند خود را متناسب با تغییرات بازار، مخاطبان و نوع کسب و کار سازگار کنید. همچنین می‌توانید با بررسی رفتار مشتری، نظرات، انتقادات و غیره کمک شایانی به رشد و رونق برند کنید.

بازسازی در زمان مناسب

ریدیزاین، خودش عامل توجه و آگاهی است. با این حال یک کسب و کار با گذشت زمان موفقیت‌ها زیادی کسب می‌کند، اگر در حال راه اندازی یک لاین خدمات و محصول جدید هستید، این بهترین زمان برای بازسازی لوگو برند شما است. 

انعطاف ‌پذیر بودن

یک لوگو منحصر به فرد باید قادر باشد بدون تغییر در ظاهر و مفهوم، در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. 

سخن پایانی

هدف اصلی بازسازی لوگو این است که با اعمال تغییراتی در طراحی به تعامل، ارتباط گیری با مشتریان و رشد کسب کار خود نیز دست پیدا کنید. لازم به ذکر است که، هر چقدر هم که لوگو شما حرفه‌ای و خاص باشد، ممکن است با گذر زمان قدیمی شود و جذابیتش را از دست دهد؛ به همین خاطر هر لوگو با توجه وضعیت اجتماعی، محیطی، عملکردی و … به نوسازی نیاز دارد. بازسازی لوگو از مزایا بی‌شماری مانند افزایش وفاداری مشتری، جذب مخاطبان جدید، افزایش فروش محصولات، بقا برند و… برخوردار است. 

طراحی و بازسازی لوگو از اصول و استراتژی ویژه‌ای پیروی می‌کند؛ زیرا اگر این کار اصولی انجام نشود، اعتبار و شهرت شما را به خطر می‌اندازد.

 در پونیشا، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های فریلنسینگ در ایران، می‌توانید با ثبت پروژه بازسازی لوگو و همچنین استخدام فریلنسر‌ هایی خلاق و خبره، طراحی لوگوی خود را به راحتی برون سپاری کرده و با قیمتی مقرون به صرفه به لوگوی دلخواه خود دست پیدا کنید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها