رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۹۰ واحد صنعتی در استان همدان احیاء شده است.
کد خبر: ۱۳۸۵۷۷۲

به گزارش جام جم آنلاین همدان، احمد شانیان در دیدار فعالان اقتصادی استان همدان با وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به فعالیت ۱۱۷۸ واحد صنعتی در استان اظهار کرد: طی سال‌های اخیر شاهد این هستیم که بسیاری از سرمایه گذاران به سمت همدان آمدند و ارتباط خوبی بین بخش خصوصی و دولتی در همدان برقرار است.

وی با اشاره به اینکه سال‌های سال است که مقام معظم رهبری شعار سال را اقتصادی گذاشتند و امسال نیز فرمان دادند، مطرح کرد: در وزارت صمت همه اذعان دارند تحولات بسیار خوب و بنیادینی شکل گرفته و این تحولات نویدبخش است و همه فعالان اقتصادی امیدوار شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه معدن با جلوگیری از خام فروشی با تدبیر وزیر اتفاقات خوبی رخ داده است، یادآور شد: در همین مدت کوتاه صادرات مواد معدنی خام به کمتر از یک درصد رسیده است.

شانیان با اشاره به رشد صادرات تصریح کرد: در همین مدت کوتاه صادرات استان با رویکرد دولت رشد قابل توجهی داشته به طوریکه در بخش صادرات مواد صنعتی ۱۴۶ درصد و صادرات صنایع معدنی ۳۴۶ درصد داشته است.

وی با اشاره به بهره گیری از علم روز در این سازمان مطرح کرد: به‌روزرسانی سامانه ها در حوزه معادن، کاری که چندین سال عقب مانده بود، انجام گرفت در ضمن سامانه جامع تجارت و انبارها مغفول مانده بود که به روز رسانی شد و بدین ترتیب سوءاستفاده ها از این طرق به حداقل رسیده است.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر به نمایندگی از بخش صنایع استان همدان نیز گفت: جراحی اقتصادی به درستی اتفاق افتاد و برای بخش خصوصی کارآمد بود.

مسعود توتونچیان اظهار کرد: برداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی به جلوگیری از رانتخواری کمک شایانی کرد به طوریکه این ارز باعث شده بود عده ای پول های ناصوابی را از کشور کسب کنند البته نیروهایی به دنبال برگشت این منابع هستند.

وی با تأکید بر اینکه سوءاستفاده ها باید شناسایی شود، ادامه داد: اعتقاد داریم از بخش خصوصی که قائم به حقوق تمامی ذی نفعان باشد، باید حمایت شود.

نماینده بخش صنایع استان همدان با تأکید بر شفافیت بیان کرد: باید شفاف سازی که مدنظر بخش خصوصی است باید همراه با گریت بندی باشد.

وی با اشاره به فرار مغزها از همدان، خطاب به وزیر صمت گفت: شما به استانی آمدید که مردمی سازگار و متدین دارد اما توجهی به صنعت این استان نشده است و فرار مغزها و مهاجرت زیاد دارد که لازم است صنایع متعددی ایجاد شود بنابراین می طلبد بسترسازی توسعه صنعت همدان را به طور ویژه ببینید.

توتونچیان با تأکید بر نگاه ویژه دولت به بخش خصوصی، بیان کرد: در شرایط خاص کشور ارگان های دولتی به بخش خصوصی نگاه ویژه ای داشته باشند و اختیاراتی بیشتری به مدیران استانی داده شود تا با توجه به شرایط موجود همراه و همگون حرکت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها