مدیرعامل گروه هتل های بین المللی رکسان خبرداد:

برنامه ریزی برای ثبت جهانی کاروانسرای تاریخی وکیل کرمان 

با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کشور صورت گرفت؛

افتتاح هتل کاروانسرای وکیل کرمان

استاندار کرمان در آیین افتتاح هتل کاروانسرای وکیل ابراز امیدواری کرد،فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و میراثی در جنوب استان نیز رونق گیرد.
کد خبر: ۱۳۸۴۹۹۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛محمدمهدی فداکار،در آیین افتتاح هتل کاروانسرای وکیل کرمان گفت:کرمان در تمام ماموریت‌های ذاتی ومحوله وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری دارای ظرفیت است. 

وی ازآثار میراثی،تاریخی ومناطق گردشگری شمالی‌ترین تاجنوبی ترین مناطق استان نام برد و از وزیر میراث فرهنگی خواست تا از ظرفیت خوب پنج فرودگاه استان استفاده کرده و از شهرستان‌های استان دیدن کند.

فداکار،به هفت اثر ثبت جهانی استان کرمان نیز اشاره داشت و گفت: آنگونه که باید نسبت به این آثار معرفی و اطلاع‌رسانی نشده است، به نوعی از سوی مسولان امر کوتاهی شده. 

استاندار کرمان گفت:فضای استان،فضای معدنی و کشاورزی است و لذا حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دیده نشده‌اند‌.

وی ابراز امیدواری کرد:فعالیت‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و میراثی در جنوب استان نیز رونق گیرد.

عزت‌الله ضرغامی،رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگرد شگری از افزایش تسهیلات تبصره ۱۸وزارتخانه خبر داد وگفت:امسال با سهم بانک‌ها مجموعه ۲۰هزار میلیاردتومان برای تسهیلات در تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده است. 

وی افزود:سهم استان کرمان از این تسهیلات فوق‌العاده است و ۸۰۰ میلیاردتومان در بخش گردشگری و ۹۰ میلیارد در بخش صنایع دستی  در نظر گرفته شده است. 

هتل کاروانسرای وکیل کرمان"کاروانیکا"به عنوان بزرگترین کاروانسر ای درون شهری جهان باسرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است. 
این هتل دارای ۵۷ اتاق و سوئیت با ۱۴۰ تخت اقامتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها