جزئیات آسیب‌ دیدگی کاپیتان تیم‌ ملی

جهانبخش: خدا را شکر دستم نشکست

دقیقه ۵۹ بازی فاینورد هلند و اشتورم‌گراتس اتریش، توپی در عمق می‌اندازند و بازیکنی که با نهایت سرعت به سمت آن می‌رود، علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم‌ملی است. او بی‌پروا برای ممانعت از خروج توپ و موقعیت‌سازی، تکل می‌رود.
کد خبر: ۱۳۸۴۸۸۵
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش

گلر حریف هم که نمی‌خواهد موقعیت بدهد، بعد از خروج، تکلی به سمت توپ و جهانبخش می‌رود. علیرضا ضربه را می‌زند، توپ به پای گلر اشتورم‌گراتس می‌خورد ولی کف استوک‌های دروازه‌بان، روی دست جهانبخش می‌رود. علیرضا که از درد شدید فریاد می‌زند، در حالی بلند می‌شود که دستش را گرفته، انگار شکسته. مدافع حریف هم بالای سرش می‌رود تا کمکش کند.

جهانبخش نمی‌تواند به بازی ادامه دهد و از زمین مسابقه بیرون می‌رود. چه اتفاق بدی؛ آن هم در آستانه شروع جام‌جهانی. همه با نگرانی به این صحنه نگاه می‌کنند و می‌پرسند: «علیرضا هم جام‌جهانی را از دست داد؟!» حالا به جزئیات شب سخت جهانبخش می‌پردازیم...

درد شدید

علیرضا جهانبخش بعد از تعویض از زمین بازی، فقط درد می‌کشید. میخ‌های کف استوک گلر اشتورم‌گراتس آهنی بود و برخورد شدیدی با چند انگشت دست او داشت. هم شدت و هم سرعت صحنه زیاد بود، به همین خاطر خود علیرضا احساس کرد دو و حتی سه انگشتش شکسته است. جهانبخش وقتی عرض زمین را می‌رفت، انگشتان خود را تکان می‌داد که ببیند آیا شکستگی رخ داده؟ می‌توانست حرکت را ببیند ولی درد شدیدی داشت. پزشکان فاینورد هم دست او معاینه کردند تا ببینند وضعیتش چطور است. آنها توصیه کردند باید سریعا به بیمارستان برود و از دستش عکس بگیرد.

خداروشکر نشکسته

بعد از بررسی پزشکان و البته آماده شدن عکس‌ها، جهانبخش نفس راحتی کشید. او فهمید که هیچکدام از انگشت‌هایش نشکسته و تنها باید مراقب آنها باشد. علیرضا در تماسی که با خانواده‌اش داشت گفت: «خدا را شکر شکستگی ندارم ولی دردم زیاد است. نمی‌توانم خیلی انگشت‌هایم را تکان بدهم.» پزشکان به او توصیه کردند در تمرین خیلی مراقب باشد. همچنین انگشتان او را باند پیچی کردند تا بتواند به خانه برود. جهانبخش بعد از ترک بیمارستان نفس راحتی کشید.

نفس راحت کی‌روش

کارلوس کی‌‌روش سرمربی تیم‌ملی هم بعد از دیدن صحنه مصدومیت جهانبخش به شدت نگران شد. این بود که پزشکان تیم‌ملی سریعا به علیرضا پیام دادند و حال او را جویا شدند. کاپیتان تیم‌ملی هم با ارسال عکس‌هایی که از دستش گرفته بود، به آنها خبر داد مصدومیتش جدی نیست و می‌تواند برای تیمش بازی کند. این خبر باعث شد تا کارلوس نفس راحتی بکشد. تیم‌ملی به تازگی سردار آزمون را از دست داده و او قطعا در دو بازی اول ایران در جام‌جهانی حاضر نخواهد بود. اللهیار صیادمنش هم به دلیل آسیب‌دیدگی مچ پا جام‌جهانی را از دست داده است. کارلوس دوست نداشت جهانبخش را هم مثل آنها از دست بدهد.

توهین به کاپیتان تیم‌ملی

تیم فاینورد در رقابت‌های لیگ اروپا به مصاف اشتورم‌گراتس اتریش رفت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. علیرضا جهانبخش هافبک ملی‌پوش کشورمان در این بازی از ابتدا در ترکیب فاینورد حضور داشت و در دقیقه ۶۰ بازی به دلیل مصدومیت تعویض شد.ف پیر فن هویدونک هافبک سابق تیم‌ملی هلند و پیشکسوت باشگاه فاینورد در مصاحبه با نشریه «فوتبال» به انتقاد از عملکرد خط میانی فاینورد و از جمله علیرضا جهانبخش پرداخت: «تماشای بازی جهانبخش بسیار رقت‌انگیز است!» او اضافه کرد: «خلاقیت در خط هافبک کاملا از بین رفته و فاینورد بسیار دفاعی بازی می‌کند. بال‌ها اصلا خوب بازی نمی‌کنند. دیلروسون و جهانبخش هر دو سرگردان بودند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها