معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت : روند تولید گاز در پالایشگاه گاز ایلام مطلوب است
کد خبر: ۱۳۸۳۴۱۳

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ مجید چگنی  در دیدار با مدیرعامل و هیات رئیسه شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه پایداری عرضه گاز در سایه تولید محقق می‌شود، افزود: فصل سرد سال امکان قطعی گاز در استان های کشور وجود دارد و در این زمینه نقش پالایشگاه‌ها حیاتی است.

وی با اشاره به اینکه ایلام در حوزه انرژی بخصوص نفت و گاز دارای ظرفیت مناسبی است و در این راستا در حوزه های بالادستی و پایین دستی اقدامات قابل توجهی انجام شده ولی کافی نیست، اظهار داشت: دولت کار و کرامت به مناطق کمتر توسعه یافته کشور توجه ویژه‌ای دارد و در زمینه های مختلف برای رشد و توسعه آنها برنامه دارد.


معاون وزیر نفت با بیان اینکه ایلام از لحاظ شاخص‌های توسعه‌یافتگی در ردیف استان‌های کمتر برخوردار کشور قرار دارد و می بایست برای جبران عقب ماندگی ها منابع قابل توجهی به آن اختصاص یابد، تصریح کرد: این استان در دولت های قبل مورد بی مهری قرار گرفته و دولت کار و کارآمد برای توسعه همه جانبه آنها برنامه دارد که به مرور زمان اجرایی خواهد شد.


چگنی بیان اینکه این دیار در زمان دفاع مقدس به عنوان دژ مستحکم کشور نقش آفرینی کردند و امروز باید در زمینه های مختلف مورد توجه قرار گیرد، گفت: به مدد تلاش مسئولان استانی روز به روز در حال پیشرفت است که در این زمینه دولت توجه به مناطق محروم را در دستور کار قرار داده است.


وی با اشاره به اینکه مردمان این استان در زمان دفاع مقدس رسالت خود را به نحو شایسته انجام داده و به عنوان مرزداران شجاع از کیان ایران اسلامی دفاع کردند و امروزه وظیفه مسئولان است که در زمینه های مختلف به آنان خدمات رسانی کنند، افزود: باید خدمات نظام در اقصی نقاط کشور به خصوص در مناطق محروم برای جامعه هدف قابل لمس باشد.


مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: هم اکنون فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام با پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصد در حال اجراست که با بهره‌برداری از فاز دوم این واحد صنعتی روزانه ۳ میلیون متر متر مکعب گاز به ظرفیت تولید اضافه می‌شود و انتظار می‌رود با اجرای این پروژه در توسعه استان و استان‌های همجوار استفاده شود.


چگنی از تلاش‌های مدیرعامل و مجموعه همکاران پالایشگاه گاز ایلام در زمینه های مختلف قدردانی کرد و گفت: کارکنان پالایشگاه ها در خط مقدم تولید و اقتصاد کشور هستند و در زمان دفاع مقدس در تامین انرژی و امروزه با تولید پایدار در زمینه های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند که قابل تقدیر و قدردانی است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها