جنگ تحمیلی به روایت مایکل مور و جورج لوکاس

صدام، دارت ویدر «جنگ‌های‌ستاره‌ای» بود

مستند جدید «جانی علیه آمبر» که جلسات دادگاه جنجالی جانی دپ و همسر سابقش، آمبر هرد را پوشش داده، با نگاهی انتقادی به وضعیت زندگی چهره‌های سرشناس دنیای هنر و ورزش، تلاش دارد به افشای پشت‌پرده دنیای سلبریتی‌ها بپردازد.
کد خبر: ۱۳۸۱۶۹۸
این مستند که به‌دلیل اهمیت موضوع در دو بخش تهیه شده، با روزشماری دادگاه و تمام مدارک و اسنادی که دو طرف برای دفاع از خود ارائه کرده‌اند، در این رابطه بحث می‌کند که چگونه سلبریتی‌ها به‌جای آن‌که الگویی مناسب، درست و منطقی برای عامه مردم باشند، با اقدامات و کارهایشان عموم مردم را از خود دور می‌کنند. مجموعه دوقسمتی جانی علیه آمبر فقط به نمایش اتفاقات درون دادگاه و اظهارات افراد حاضر در آن نمی‌پردازد و برای تعریف بهتر داستانش سراغ مصاحبه‌هایی اختصاصی با روزنامه‌نگاران کنجکاو، وکلای سرشناس و متخصصان رشته حقوق و کار‌های دادگاهی می‌پردازد.

سازندگان این مستند دوقسمتی برای بهتر ارائه‌کردن اثر خود، دست به اقدام جالبی زده‌اند. بخش اول مستند داستان و ماجرای جدایی و اختلاف دو طرف را از نگاه جانی دپ به نمایش می‌گذارد و توضیحات و توجیهات او را به مخاطبان مستند ارائه می‌کنند.

دپ برای اولین‌بار جلوی دوربین درباره زندگی خودش صحبت می‌کند و بیننده با نکاتی آشنا و همراه می‌شود که تا قبل از این در هیچ رسانه و سایتی نوشته و منتشر نشده است. به این ترتیب، مجموعه تلاش دارد چهره واقعی و بدون نقاب بازیگر مجموعه بلاک‌باستر اکشن «دزدان دریایی کارائیب» را به نمایش بگذارد. در بخش دوم مستند ماجرا‌ها از نگاه و زبان هرد بیان می‌شود و نسخه آلترناتیو اختلاف این زوج در معرض دید و قضاوت تماشاگران قرار می‌گیرد.

با این کار، مستند جانی علیه دپ به‌دنبال طرح این پرسش است که با وجود دو روایت کاملا متفاوت و متناقض، واقعیت ماجرا در کجای کار قرار دارد و چگونه می‌توان به واقعیت دست پیدا کرد. هم دپ و هم هرد برای پیروزی در دادگاه و دریافت یا عدم پرداخت چند میلیون دلار پول، دست به نوعی خودزنی و خودکشی هنری زده و چهره واقعی یک سلبریتی را در عریان‌ترین و مستندترین شکل آن در معرض نمایش و قضاوت عموم قرار می‌دهند.
آمبر هرد سال ۲۰۱۸ با این ادعا که توسط جانی دپ همسر سابقش مورد خشونت خانگی قرار گرفته، به دادگاه شکایت و درخواست غرامتی ۱۰میلیون دلاری کرد. نتیجه قضاوت دادگاه بی گناه شناختن دپ و رد ادعای هرد بود. با وجود این، منتقدان هنری می‌گویند برنده اصلی دادگاه نه جانی دپ، که مردم عادی بودند که در جریان کار دادگاه متوجه واقعیت‌های مربوط به دو سلبریتی شدند و فهمیدند در دنیای آن‌ها پول مهم‌ترین چیز است و حرف اول را می‌زند. 

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها