اهدای 1500 بسته تحصیلی به دانش آموزان احسان‌پذیر مشهدی
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خبر داد:

اهدای 1500 بسته تحصیلی به دانش آموزان احسان‌پذیر مشهدی

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با تشریح برنامه‌های این بنیاد برای خدمت به زائران اربعین حسینی، از آمادگی خادمان و خادمیاران حضرت رضا(ع) برای مشارکت در برپایی باشکوه این حماسه جهانی خبر داد.
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با تشریح برنامه‌های این بنیاد برای خدمت به زائران اربعین حسینی، از آمادگی خادمان و خادمیاران حضرت رضا(ع) برای مشارکت در برپایی باشکوه این حماسه جهانی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۸۷۷۸
خراسان رضوی - جام جم آنلاین - حدود دو هفته تا اربعین باقی مانده و دلدادگان اباعبدالله، برای پیمایش مسیر پرنور تا کربلا ثانیه شماری می کنند. امسال بعد از دو سال سخت کرونایی، عاشقان حسینی از ایران، عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و دیگر کشورهای جهان، بار دیگر با هم پیوند می خورند تا در قاب راهپیمایی عظیم اربعین، جهانی را متحیر عظمت اسلام کنند. آستان قدس رضوی هم که یکی از مهم ترین کانون های مذهبی جهان به شمار می آید، دایره حریم رضوی را به شعاع گام های عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) گسترانیده و قرار است امسال هم با پرچم‌داری بنیاد کرامت رضوی و مشارکت خادمان و خادمیاران سراسر کشور، کاری کارستان را برای زائران اربعین سیدالشهدا(ع)، رقم بزند.
 
68 موکب در ایران و عراق
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در گفتگو با آستان‌نیوز، از برپایی بیش از 68 موکب خدمت رسانی با حمایت آستان قدس رضوی در مناطق مرزی کشورمان و داخل عراق خبر می‌دهد و می گوید:  به همت بنیاد کرامت رضوی در بیش از 11 نقطه مرزی کشورمان برای پذیرایی از زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین سیدالشهدا(ع) موکب برپا می‌شود. 
 
برپایی 18 موکب در مرزهای شرقی و غربی کشور
به گفته محمد حسین استادآقا، موکب های 11 نقطه مرزی داخل کشور، شامل 18 موکب با حضور خدمه و خادمیاران رضوی در مرزهای میرجاوه و ریمدان سیستان و بلوچستان، مرز دوغارون خراسان رضوی، مرز آستارا در استان گیلان، مرز بیله‌سوار استان اردبیل، مرز تمرچین آذربایجان غربی، مرز خسروی کرمانشاه، مرزهای شلمچه و چذابه خوزستان، مرز مهران در ایلام و مرز باشماک در کردستان با هدف تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران ایرانی و غیرایرانی همچون زائران افغانستانی و پاکستانی برپا خواهد شد و در این مواکب خدمات اسکان، اطعام و آب معدنی ارائه می شود.
 
100 تن برنج ، 2 میلیون آب معدنی و دو میلیون غذا برای موکب های داخلی
پشتیبانی بنیاد کرامت رضوی از موکب های داخلی بسیار گسترده است و به عنوان نمونه، 100 تن برنج و دو میلیون آب معدنی برای مواکب مستقر در مرزهای کشورمان در نظر گرفته شده است. استادآقا تصریح می‌کند: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، در مواکب مستقر در مرزهای شرقی و غربی کشورمان حدودا دومیلیون وعده غذا طبخ و بین زائران توزیع خواهد شد.

تامین، برنج، گوشت و آب معدنی برای موکب های مشهدی ها در عراق
علاوه بر مواکب مستقر در مرز‌های کشور، با تاکید تولیت آستان قدس رضوی برای حمایت و پشتیبانی بنیاد کرامت از موکب‌های مردمی، برای بیش از 50 موکبی که از مشهد مقدس در کربلا، سامرا، کاظمین، نجف و مسیر نجف به کربلا مستقر می شود نیز خدمات گسترده‌ای پیش بینی شد، از جمله تامین 100 تن برنج، 7 تن گوشت گرم، یک میلیون و500هزار بطری آب معدنی و  این مواکب روزانه در سه وعده اقدام به طبخ و توزیع غذا و تامین آب آشامیدنی مورد نیاز زائران خواهند کرد. در مواکب مستقر در کشور عراق نیز سه میلیون و 500 هزار وعده غذا میان زائران و دلدادگان به اهل بیت(ع) توزیع خواهد شد.
 
600 هزار وعده غذا در موکب محوری مهران
طبق اعلام مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی، امسال نیز همانند سال های قبل، موکب مرکزی آستان قدس رضوی در مرز مهران استان ایلام مستقر خواهد بود. در این موکب در مجموع بیش از 600 هزار وعده غذا طبخ و یک میلیون بطری آب توزیع خواهد شد. 
 
استقرار 4 اتوبوس بیمارستانی
آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات درمانی اضطراری هم پیش‌بینی لازم را داشته و در موکب مهران، 4 اتوبوس بیمارستانی برای ارائه خدمات سلامت و درمان مستقر خواهد بود.
 
خدمت رسانی بیش از 5 هزار خدام و خادمیار 
وی با بیان اینکه بیش از 5 هزار نفر از خدام و خادمیاران رضوی برای تسهیل در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در 68 موکب آستان قدس رضوی در داخل و خارج از کشور مستقر می‌شوند، می‌افزاید: در سال جاری میزان مواکب آستان قدس رضوی و سایر مواکب تحت حمایت این آستان مقدس در رویداد اربعین حسینی نسبت به سال98 رشد دو برابری داشته که نشانگر عزم جدی و موکد تولیت معزز آستان قدس‌رضوی به حمایت از راه پیمایی عظیم اربعین حسینی است. 
 
تداوم خدمت رسانی موکب کربلا تا 25 صفر
استاد آقا با تاکید بر اینکه پس از اتمام ایام اربعین حسینی مواکب عراقی جمع آوری می‌شوند، بیان می‌کند: با این حال طبق تدابیری اندیشیده شده، موکب امام رضا(ع) مستقر در کربلای معلی تا 5 روز بعد از اربعین حسینی مصادف با 25 صفر برای خدمت رسانی به زائران ایرانی فعال است تا زائران گرانقدر در حین برگشت به کشور، برای تامین غذا و آب با مشکلی مواجهه نشوند.
 
موکب‌داران عراقی تقدیر و تجلیل می‌شوند
وی از تشرف جمعی از خدام حرم مطهر امام رضا(ع) به کشور عراق با هدف تجلیل از 500 موکب خدمت رسان عراقی به زائران اربعین با اهدای بسته هدایای متبرک رضوی خبرداده و تصریح می‌کند: در همین راستا محصولات مختلفی همچون پرچم عزای امام حسین(ع) منقش به احادیثی از امام رضا(ع)، تابلو فرش و اقلام متبرک آماده شده است که با شعار «حب الحسین یجمعنا» میان مواکب توزیع می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها