تکثیر معتاد متجاهر روی دور تند | مدیریت سوخته در حوزه اعتیاد
افزایش تعداد معتادان متجاهر از ناکارآمدی برنامه‌های دستگاه و نهاد‌های مسؤول در حوزه مبارزه با اعتیاد حکایت دارد

تکثیر معتاد متجاهر روی دور تند | مدیریت سوخته در حوزه اعتیاد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده و دستگیری مجرم سایبری که با ترفند خرید و فروش ارز دیجیتال از تعدادی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۶۹۷۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان خرید و فروش ارز دیجیتال، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

به گزارش جام جم، سرهنگ گودرزى خاطرنشان کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت چند وقت پیش در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه خرید و فروش ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کند آشنا شدم و مدت کوتاهی با وی در ارتباط بودم و پس از جلب اعتمادم معادل یک میلیارد ریال ارز دیجیتال برای فروش برای وی واریز کردم و بعد از واریز دیگر پاسخی از او دریافت نکردم و متوجه کلاهبرداری شدم.

رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: با به دست آمدن هویت متهم و پس از تشریفات قضایی، تیم عملیات این پلیس مجرم را در یکی از محله‌های غربی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام سایبری با بیان اینکه طی بررسی پرونده بیش از ۱۷ نفر به شکات پرونده اضافه شدند عنوان داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکی به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت با هویتی جعلی و جلب اعتماد شکات با وعده واهی سود بسیار بالا حدود ده میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

وی افزود: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز بااحساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها