مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام :

در سایت گوزن زرد ایلام ۵۷ راس گوزن وجود دارد

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد:

خسارت سه هزار میلیارد تومانی خشکسالی به محیط زیست کشور

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق برآوردهای اولیه، خشکسالی سه هزار میلیارد تومان به محیط زیست کشور خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۱۳۷۶۳۳۷
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ حسن اکبری  در آیین تکریم و معارفه مدیران جدید و قدیم محیط زیست استان ایلام افزود: یک هزار میلیارد تومان پروژه برای کاهش خسارت های ناشی از خشکسالی ارائه شده است.
 
وی افزود: با انجام طرح هایی چون غُرُق اراضی و مراتع، کاهش فشار چَرا دام، کاهش تخریب زیستگاه ها از جمله راه های حفظ اراضی طبیعی و زیستگاه ها است و با توجه به گسترش خشکسالی و تغییرات اقلیمی باید نوع نگاه به طبیعت تغییر کند و در این راستا همکاری دستگاه هایی چون دامپزشکی، جهادکشاورزی، آب منطقه ای، دستگاه قضا و انجمن های مردم نهاد ضروری است.
 
وی درخصوص سایت احیا و تکثیر گوزن زرد ایرانی استان ایلام گفت: در کشور سه سایت موفق احیا و تکثیر در استان های ایلام، مازندان و فارس وجود دارد که سایت ایلام در زمره موفق ترین سایت های تکثیر کشور است.

اکبری  ادامه داد: حفظ گونه های جانوری و ایستگاه های موجود در گرو بکارگیری ظرفیت مردم و آگاه سازی و آموزش آنها است.

وی اضافه کرد: مراقبت از محیط زیست در ایام اربعین باتوجه به حضور انبوه زائران یک وظیفه مهم و دارای اولویت برای محیط زیست استان ایلام به شمار می رود.

در این آیین از زحمات غلامرضا ابدالی تقدیر و  علیرضا محمدی به عنوان سرپرست محیط زیست استان  ایلام معرفی شد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها