طلاق یکی از مواردی است که ممکن است در خانواده ها اتفاق بیفتد و زوجین و فرزندان آنها با چالش های زیادی روبرو شوند.
طلاق یکی از مواردی است که ممکن است در خانواده ها اتفاق بیفتد و زوجین و فرزندان آنها با چالش های زیادی روبرو شوند.
کد خبر: ۱۳۷۵۴۰۵

این اتفاق معمولا زمانی اتفاق می افتد که زوجین احساس می کنند سازگاری چندانی با هم ندارند و رابطه زناشویی آنها دیگر استحکامی نداشته و ادامه آن ممکن نیست.

تصمیم گیری برای طلاق، انجام طلاق و شرایط روحی و احساسی بعد از طلاق می تواند تاثیرات بسیار مخربی برای زندگی آینده زوجین داشته باشد؛ همچنین اگر آنها دارای فرزند یا فرزندانی باشند، تحمل این شرایط به مراتب دشوارتر خواهد بود.

برای اینکه افراد بتوانند تصمیم درستی برای زندگی خود بگیرند، زندگی جدید و موفقی بسازند و از آسیب های روحی و روانی افراد و فرزندان آنها پیشگیری شود، حضور یک مشاوره خانواده بسیار ضروری است.

در ادامه این متن به انتخاب بهترین مشاوره خانواده در مورد طلاق خواهیم پرداخت.

طلاق و ریشه های آن

طلاق یک راه کار برای پایان دادن به زندگی مشترک است. زمانی که دو طرف نمی توانند به زندگی مشترک خود ادامه دهند، تصمیم به ختم آن می گیرند؛ گرچه توصیه می شود که زوجین با دریافت مشاوره خانواده بیشتر روی استحکام روابط کار کنند و کمتر به طلاق فکر کنند؛ اما در برخی از مواقع دیگر چاره ای جز طلاق باقی نمی ماند.

عوامل متعددی وجود دارند که باعث می شوند این اتفاق بیفتد، از جمله ریشه های طلاق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خیانت یکی از طرفین به دیگری
  • مشکلات جنسی و عدم رضایت از روابط زناشویی
  • تفاوت های شخصیتی، فرهنگی و...
  • اختلالات شخصیتی (سوء ظن، بدبینی، توهم، خوشیفتگی و...)
  • مشکلات مالی

اهمیت مشاوره طلاق

مشاوره طلاق به افراد کمک می کند تا با آگاهی کافی تصمیم گیری کنند. درواقع مشاوره گرفتن برای طلاق یک امر ضروری است؛ زیرا طلاق به هر دو طرف و فرزندان آنها آسیب می زند.

طلاق زندگی آینده افراد خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است این تاثیرات بسیار مخرب باشند؛ بنابراین مشاوره طلاق بسیار حیاتی است. در این مشاوره تمامی اعضای خانواده خود را برای این اتفاق آماده کرده و سعی می کنند تا با آگاهی و قدرت بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

اهمیت مشاوره طلاق

در مشاوره طلاق چه خدماتی ارائه می شود؟

در مشاوره طلاق، مشاور با صحبت درباره موضوعات مختلف، تلاش می کند تا مشکلات زندگی زناشویی را ریشه یابی کرده و بررسی کند و بعد در صورت تصمیم به طلاق، تمامی مشکلات پیش رو را بررسی کرده و خدمات زیر را ارائه می دهد.

  • مدیریت هیجانات منفی زن و مرد

جدایی و طلاق برای هر انسانی سخت و دشوار هستند و می توانند باعث ایجاد هیجانات منفی شوند. از جمله هیجاناتی که یک فرد با آن مواجه می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خشم
  • نفرت
  • احساس غم شدید
  • افسردگی

و...

این هیجانات می توانند بر روی توانایی های ذهنی هر دو طرف تاثیر گذاشته و آن را کاهش دهند و تصمیم گیری های آینده فرد با مشکل روبرو شود.

مشاور به افراد کمک می کند تا این هیجانات را مدیریت کرده و بعد از اینکه به آرامش رسیدند، یک تصمیم درست و منطقی درباره زندگی خود بگیرند. بسیاری از افراد در اوج هیجان و عصبانیت تصمیم به طلاق می گیرند که این مسئله می تواند پشیمانی زیادی به بار آورد.

  • بررسی آینده افراد بعد از طلاق

هر تصمیمی که انسان می گیرد باید با دوراندیشی و تامل کافی باشد. در تصمیم طلاق نیز، دو طرف باید زندگی بعد از طلاق خود را پیش بینی کرده و خود را برای اتفاقات و مشکلات پیش رو آماده کنند. به عنوان مثال مخارج زندگی بعد از طلاق و یا مسئله حضانت فرزندان، مسائل بسیار مهمی هستند که باید بررسی شوند. در این موارد مشاور به دو طرف کمک خواهد کرد تا با واقع بینی بیشتری آینده پیش رو را بررسی کنند.

  • آماده کردن فرزندان

طلاق والدین تاثیر بسیار بدی بر روی فرزندان خواهد داشت. آنها آسیب های جدی از جدایی والدینشان خواهند خورد؛ زیرا کودکان از نظر ذهنی، خودمحور هستند و ممکن است که خود را در مرکز دنیا دیده و هر اتفاقی را به خود مربوط بدانند.

در برخی از مواقع کودکان احساس می کنند که باعث جدایی والدینشان بوده اند و همین باعث می شود که احساس گناه و اضطراب شدیدی داشته باشند.

در مواردی والدین تصمیم می گیرند که موضوع طلاق را از فرزندان مخفی کنند و آنها به صورت ناگهانی متوجه می شوند که والدین آنها از هم جدا شده اند. آنها احساس می کنند که طرد شده اند و این مورد آسیب زیادی به دلبستگی آن ها خواهد زد.

کودکانی که با طلاق والدین مواجه می شوند، احساس خشم، ترس، اضطراب یا غم بسیار شدید خواهند داشت که برای پیش گیری از این احساسات مشاوره خانواده بسیار ضروری است.

مشاور با کودکان صحبت کرده و آنها را برای فرایند طلاق والدین آماده می کند.

راه های دریافت مشاوره خانواده در مورد طلاق

راه های دریافت مشاوره خانواده در مورد طلاق

امروزه برای دریافت مشاوره، راه های زیادی وجود دارد و افراد می توانند به راحتی مشاوره دریافت کنند. راه های دریافت مشاوره عبارتند از:

  • دریافت مشاوره حضوری با مراجعه به مرکز مشاوره
  • دریافت مشاوره تلفنی از راه دور
  • دریافت مشاوره آنلاین و غیرحضوری

کیفیت دریافت مشاوره در همه موارد یکسان است؛ تنها روند دریافت مشاوره با توجه به شرایط فرد، متفاوت است. بسیاری از افراد که شرایط مراجعه به مرکز مشاوره را ندارد و یا از مواجه شدن با مشاور خجالت می کشند، می توانند به راحتی از راه دور و با تلفن یا به صورت اینترنتی مشاوره دریافت کنند.

انتخاب بهترین مشاوره خانواده در مورد طلاق

هر چقدر مشاور باسابقه و توانا باشد، به همان میزان موفقیت مشاوره بیشتر بوده و فرد با روحیه و توانمندی بیشتری تصمیم خود را می گیرد. همچنین کودکان نیز بهتر با مسئله کنار آمده و سریع تر به زندگی عادی خود باز می گردند؛ بنابراین توصیه می شود که افراد همواره در انتخاب مشاور توجه داشته باشند.

امروزه مشاوره از راه دور نیز شرایطی را فراهم آورده است تا افراد از هر جای دنیا، حتی از یک روستای دور افتاده، بهترین مشاور را انتخاب کنند؛ بدون اینکه نیاز به طی کردن مسافتی طولانی باشد.

نتیجه گیری

دریافت مشاوره در تمامی زندگی انسان ضروری است. ما برای هر تصمیم مهم زندگی باید از یک مشاور کمک بگیریم تا بتوانیم هیجانات خود را کنترل کرده و تصمیم بهتری بگیریم. در مورد طلاق که یک فرایند سخت و دشوار است، حضور مشاور بسیار حیاتی است.

مشاور قبل طلاق در روند طلاق و بعد از طلاق به افراد خانواده کمک می کند تا احساسات منفی را از خود دور کرده و با روحیه خوب به زندگی خود ادامه دهند. انتخاب بهترین مشاوره خانواده در مورد طلاق به افراد کمک می کند تا هیچ گاه از تصمیم خود پشیمان نشوند و تمامی مراحل را به خوبی پشت سر بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها