در سومین گفت وگوی تلویزیونی با مردم مطرح شد؛

رییسی: رفع تحریم‌ها با قوت دنبال می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: مردم اصفهان در سال گذشته مبلغ ۴ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده پرداخت کردند که این عوارض در قالب ارزش افزوده مستقیم به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری ها واریز می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۲۶۳۴

به گزارش جام جم انلاین اصفهان ؛

عباس مزیکی در نشست خبری خود که به مناسبت روز مالیات و آغاز هفته فرهنگسازی مالیاتی برگزار شد،اظهار داشت: بخش زیادی از مالیات در طی دو سال گذشته در بخش سلامت هزینه شده است که حاصل در دوران کرونا بوده است.
وی با اشاره به اینکه مالیات بر درآمد پاک، اولین درآمد دولت برای هزینه های جاری است، افزود: نفت یک درآمد بین نسبی است و باید به سراغ دیگر درآمدها برای کشور رفت.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه
در سال گذشته رقم وصولی مالیات در استان اصفهان ۲۰ هزار و ۵۰ میلیارد تومان بوده است،تصریح کرد: ک این رقم وصول مالیات ۱۰۴ درصد مازاد بر پیش بینی استان رخ داده است.
وی ادامه داد: همچنین مردم اصفهان در سال گذشته مبلغ ۴ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده پرداخت کردند که این عوارض در قالب ارزش افزوده مستقیم به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری ها واریز می‌شود.
مزیکی با اشاره به اینکه وصول عوارض ارزش افزوده در سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: میزان عوارض ارزش افزوده در سه ماهه ابتدایی سال جاری یک هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان بوده که به حساب شهرداری‌ها واریز شده است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از این مالیات سهم عوارض آلایندگی از صنایع و واحدهای آلاینده است، افزود: سال گذشته بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی از صنایع و واحدهای آلاینده استان اصفهان وصول شده است که این  رقم در سه ماهه ابتدایی سال جاری تا کنون ۵۰ میلیارد تومان بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در ادامه صحبت های خود مالیات وصولی در نظر گرفته شده  کشور در سالجاری را ۴۷۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۳۱ تیرماه جاری آخرین فرصت تمدید تسلیم اظهار نامه های مالیاتی مشاغل و فعالان اقتصادی است.‌
وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان در سال گذشته ارائه شده است،بیان داشت:
از ابتدای سال تا ۱۵ تیرماه جاری، ۳۱۸ هزار اظهارنامه مالیاتی ارائه شده که به نسبت سال ۱۴۰۰ که ۲۵۰ هزار اظهارنامه مالیاتی ارائه شده  تا کنون ۲۷ درصد رشد تسلیم اظهار نامه مالیاتی در اصفهان رخ داده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان رشد تسلیم اظهارنامه مالیاتی را نظارت سازمان امور مالیاتی بر گردش حساب های بانکی  و نیز ساماندهی دستگاه های کارتخوان(پز)عنوان کرد.
وی  با بیان اینکه سالجاری نزدیک به ۷۷ درصد از مودیان از تبصره ۱۰۰ سازمان مالیاتی استفاده کردند گفت: سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر از مودیان از تبصره ۱۰۰ سازمان مالیاتی استفاده کردند.
مزیکی تاکید کرد:رفتن به سراغ مؤدیان واقعی و دانه‌درشت‌ها و مبارزه با شرکت‌های صوری و کاغذی و استفاده از کارت‌های اقتصادی و کدملی افراد بی‌بضاعت به شدت پیگیری می شود.
وی مزیکی به رشد ۱۲۲ درصدی دریافت عوارض ارزش افزوده در استان در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ پرداخت و بیان داشت: مبلغ مالیات پیش‌بینی شده برای استان اصفهان در سال جاری، ۳۱ هزار میلیارد تومان است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها