انتشار فهرست ساختمان‌های ناایمن از سوی شهرداری به کجا رسید؟

خیال راحت متروپل های تهران!

بیش از ۴۰روز از حادثه متروپل گذشته است. در کنار این اندوه بزرگ و سوگ جمعی، بحثی که در حاشیه این اتفاق داغ شد، مربوط به حجم بالای ساختمان‌های ناایمن در ایران بود. درست در بحبوحه این اتفاق مسؤولان بسیاری وعده دادند فهرست بلندبالای این ساختمان‌ها را به زودی منتشر خواهند کرد. نهاد‌های مختلفی هم در این میان موضعگیری کردند. سازمان آتش‌نشانی وعده داد به‌زودی فهرستی از این ساختمان‌ها را منتشر خواهدکرد.
کد خبر: ۱۳۷۲۳۱۳

به گزارش جام جم آنلاین، بعد از کش و قوس فراوان، نهاد‌های قضایی اعلام کردند انتشار این فهرست به صلاح نیست. در این میان، اما فهرستی در رسانه‌ها دست به دست شد که شامل نام بیش از ۱۲۰ ساختمان ناایمن تهران بود. شهردار تهران خیلی زود واکنش نشان داد و آن را نادرست خواند و سازمان آتش‌نشانی دوباره وعده داد از انتشار این فهرست واهمه‌ای نخواهدداشت.
 
این بار، اما شهرداری تهران وعده داد به زودی فهرست صحیح این ساختمان‌ها منتشر می‌شو‌د. از آن وعده تا امروز مدت‌ها گذشته، آنقدر که دارد طبق یک فرمول ثابت و همیشگی به محاق فراموشی می‌رود و کسی به یاد نخواهدداشت این وعده کی تحقق می‌یابد. قصه خلف وعده شهرداری تهران، اما مورد انتقاد پارلمان شهری هم قرار گرفته‌است. دیروز مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به انتشار نیافتن فهرست ۱۲۹ ساختمان ناایمن از سوی شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: «نامه‌ای را به شهرداری تهران ارسال بر انتشار این فهرست تاکید کرده‌ایم که این موضوع مر قانون است و باید اجرا شود و انتظار ما این است که شهرداری تهران به نامه‌های ارسال شده از سوی نمایندگان شورا توجه داشته‌باشد.» حالا توپ در زمین شهرداری است.

استدلال آن‌ها در رسما اعلام نکردن نام این ساختمان‌ها این بوده که این موضوع امنیت روانی شهروندان را به مخاطره می‌اندازد. در حالی که پرواضح است اعلام نشدن نام این ساختمان‌ها، جان شهروندان را تهدید می‌کند؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد مدیریت شهری پایتخت در چند و، چون چگونگی اعلام آن مردد است.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها