واکنش حسن روشن به وضعیت نیمکت استقلال و تیم ملی

مربی خوب بیکار نمی‌ماند

حسن روشن خیلی وقت است که خودش را در دسته منتقدان تند و تیز فوتبال ایران قرار داده. واکنش اسطوره استقلال به شایعات حضور الکساندر نوری روی نیمکت استقلال تا حدودی قابل پیش‌بینی بود. او این مربی را نمی‌پسندد و می‌گوید استقلال نام بزرگ‌تری می‌خواهد، در واقع خیلی خیلی بزرگ‌ تر.
کد خبر: ۱۳۷۰۲۱۴
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
به گزارش جام جم آنلاین، او در گفتگو با جام جم از وضعیت نیمکت استقلال و تیم ملی فوتبال که این روز‌ها به شدت مورد انتقاد اهالی فوتبال قرار دارد می‌گوید:

نظرتان راجع به الکساندر نوری چه بود؟  البته خبر آمد که ظاهرا بحث حضورش در استقلال منتفی شده است.
او را نمی‌شناسم.

واقعا نوری را نمی‌شناسید؟‌
نمی‌شناسم. اما رسم بر این است که مربیان را به ایران می‌آورند تا ما آن‌ها را بشناسیم. بعد که معروف شد از ما شکایت می‌کند و طلبکار هم می‌شود. بعد هم که می‌رود. ما هنوز خیلی چیز‌ها را درباره جذب مربی یاد نگرفته ایم. به صورت کلی حرف می‌زنم. منظورم این نیست که این آقا بد است. یاد نگرفته‌ایم که مربی آوردن فصل خاص خودش را می‌خواهد. زمانی که مربیان خوب بی تیم مانده‌اند باید دنبال آن‌ها برویم. اما عادت داریم دنبال مربیان بیکار برویم و مشکلات را چند برابر می‌کنیم. مربی خوب که بیکار نمی‌ماند.

به نظر شما چه کسی را باید بیاورند؟
من از ۵۰ سال پیش دارم می‌گویم، استقلال و پرسپولیس نیاز به بهترین مربیان جهان دارند. بعد وقتی این مربی را آوردند یک مربی ایرانی هم کنارش بگذارند.

پس نسبت به موفقیت نوری خوشبین نیستید.
با وضعیت کنونی استقلال و موفقیت‌ها و رکورد‌هایی که داشت کار برای سرمربی بعدی استقلال خیلی سخت است.

از بحث استقلال که بگذریم به تیم‌ملی برسیم. این روز‌ها صحبت از کنار گذاشتن اسکوچیچ است. شما موافق این اتفاق هستید؟
او خیلی خوش‌شانس است. چیزی که باعث موفقیت او شد این بود که باقری و هاشمیان به عنوان دستیارانش فضا را بی‌حاشیه کردند تا او با آرامش کارش را انجام بدهد.

یعنی باقری و هاشمیان ضربه‌گیر اسکوچیچ بودند؟
بله. وضعیت او را با زمانی که کی‌روش در اینجا بود مقایسه کنید. مثلا ما با تیم‌هایی مثل بنگلادش و مالدیو مسابقه داشتیم، اما از یک هفته قبل کی‌روش چه جنجال‌هایی که راه نمی‌انداخت. اسکوچیچ شانس داشت که باقری و هاشمیان همه حاشیه‌ها را از تیم ملی دور کردند. او در آرامش دست به انتخاب می‌زد و البته شانس خیلی خوبی هم داشت. به نظر من تعویض اسکوچیچ در این شرایط غلط است.

پس حامی اسکوچیچ هستید. فکر می‌کنید با این مربی در جام جهانی چه نتیجه‌ای به دست بیاوریم؟
اگر سرما نخوریم اول یا دوم می‌شویم! شما خبرنگار هستید و بهتر از من می‌دانید. ما اصلا فدراسیون نداریم. رئیس نداریم. آرامشی وجود ندارد. مگر مربی می‌تواند با این شرایط کار کند. بهترین بازیکنان را در اختیار داریم، اما همه آن‌ها گیج شده‌اند، چون برنامه‌ریزی وجود ندارد. به هرحال الان وقت تعویض سرمربی نیست. تا یک مربی جدید بیاورند و این مربی بخواهد اسم بازیکنان را یاد بگیرد جام‌جهانی شروع شده است و باید با انگلیس بازی کنیم. خودتان خبرنگار هستید. می‌دانید چه خبر است. اوضاع اصلا خوب نیست.


منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها