سرمایه‌گذاری بن‌سلمان روی بازگشت ترامپ به کاخ سفید

پیاده‌روی، روی اعصاب بایدن

کد خبر: ۱۳۶۹۰۷۶
نویسنده ناصر ناصری - پژوهشگر حوزه امنیت ملی و سیاست

به گزارش جام جم آنلاین، مجمع روحانیون مبارز در بیانیه‌ای به‌مناسبت ارتحال امام، با سیاه‌نمایی علیه انقلاب، فهرستی از مشکلات تهیه کرده است؛ مشکلاتی که البته تلاش می‌کنند نقش خود را در آن‌ها نفی کنند و صرفا نقد‌هایی را متوجه دولت کنند. در این یادداشت به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام (ره) حاکی از این بود که انقلاب اسلامی همچنان پویا، رشید و رو به جلو در حال حرکت است. کسانی که در داخل و خارج کشور شخصیت و سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب را رصد و تحلیل می‌کنند، قطعا اذعان دارند ایشان در سه دهه رهبری خود به‌گونه‌ای موضع گرفته‌اند که منظومه فکری و گفتاری ایشان همواره متکی به حقیقت و مبتنی بر پشتوانه عمیق دینی بوده است؛ لذا اگر قرار بود تحلیل و فرمایشات ایشان دچار ضعف و خللی باشد، حتما مستمسک دشمنان قرار می‌گرفت، بنابراین وقتی ایشان تاکید دارند کشور رو به جلوست و ما بن‌بست نداریم، یعنی هرکسی عقیده‌ای غیر این دارد، حتما خودش به بن‌بست رسیده است.

البته در زمان امام هم عده‌ای مغرض و بی‌بصیرت همین حرف‌ها را حتی بدتر مطرح می‌کردند، آن هم در شرایطی که انقلاب در آغاز مسیر بود و مسؤولان تجربه لازم را نداشتند، اما امام در آن زمان هم فرمود ما در انقلاب بن‌بست نداریم و کشور در حال حرکت و رسیدن به اهداف خود است؛ لذا اکنون همه شاهد هستند فرمایش امام راحل چقدر دقیق بوده و در حال حاضر در تمام عرصه‌ها فاصله معناداری از آن روز‌ها گرفته‌ایم.
اما درباره بیانیه اخیر مجمع روحانیون مبارز باید بگویم که ما این افراد و این جریان را به‌خوبی می‌شناسیم و اولین‌بار نیست که آن‌ها بر طبل یأس و ناامیدی می‌کوبند.

یکی از همین افراد که زمانی نیز وزیر بود، در دانشگاه تهران سخنرانی می‌کرد و گفته بود سقف این نظام در حال ریختن است و ما باید خودمان را بیرون بکشیم که این سقف روی سر ما خراب نشود!

این سخن به این معناست که القا کنند ما با این نظام نبوده‌ایم و اگر این نظام سقوط کرد بعد‌ها بتوانیم نفس بکشیم؛ این درحالی است که آن‌ها یک زمانی انقلابی دو‌آتشه محسوب می‌شدند و حتی جلوتر از امام حرکت و تندروی می‌کردند و دم از لشکرکشی به اسرائیل می‌زدند. متاسفانه وقتی انسان آلوده به چرب و شیرین دنیا شود تحلیل‌هایش هم فراتر از معادلات مادی نمی‌رود و دیدیم این جریان چگونه در برابر غرب تعظیم کردند.

اگر این جریان امروز ادعا می‌کنند که کشور به بن‌بست رسیده باید همان فرمایش امام را به آن‌ها یادآور شد که خودشان در جهان‌بینی و مشی سیاسی و اعتقادات سیاسی به بن‌بست رسیده‌اند و ابایی ندارند امام و انقلاب را نیز در جلسات خود زیر سوال ببرند، حتی تا جایی پیش می‌روند که می‌گویند اسلام ناکارآمد است البته فردی مانند اکبر گنجی این حماقت را داشت که علنی چنین اظهاری را مطرح کرد، اما بقیه آن‌ها معتقدند اسلام مساله فردی است و کسی که به این نقطه برسد اسلام را هم کنار می‌گذارد.

اکنون هزاران نشانه برای پیشرفت و حرکت کشور وجود دارد، اما این جریان سعی دارد این موضوع برعکس مطرح شود؛ به‌طور مثال در مساله واکسن، دولت مورد حمایت آن‌ها مشکل بزرگی به‌وجود آورد و حرف آن‌ها این بود باید اف‌ای‌تی‌اف را می‌پذیرفتیم و با کدخدا می‌بستیم، درحالی که دیدند این دولت آمد و مشکل واکسن در سریع‌ترین زمان حل شد و ایران حالا جزو اولین کشور‌هایی است که فوتی کرونا در آن نزدیک به صفر شده است.

دولت قبلی در مساله فروش نفت هم بهانه‌های زیادی می‌آورد که در حالت خوشبینانه این سنگ‌اندازی‌ها به ناکارآمدی تعبیر می‌شود، درحالی‌که برخی از افراد این جریان به امید این‌که بعد از جمهوری اسلامی سهمی به آن‌ها داده شود، کشور را در زمان خود زمینگیر کرده بودند.

‌رهبر انقلاب، ۱۴ خرداد فرمودند باید از وزیری که سه شبانه‌روز در محل حادثه آبادان بوده، تقدیر کرد؛ این فرمایش در واقع انتقاد از دولت قبلی هم محسوب می‌شود چرا که آن‌ها پویایی و حرکت لازم را نداشتند و خودشان را زمینگیر کرده بودند و حالا نیز چنین بیانیه‌ای می‌دهند و کشور را در شرایط بن‌بست ترسیم می‌کنند.
این درحالی است که مردم در مقایسه دولت‌ها، متوجه خادم و خائن، کارآمد و ناکارآمد بودن می‌شوند و آن را به‌خوبی تشخیص می‌دهند لذا این جریان برای فرار رو به جلو و پوشش ضعف‌های خود چنین بیانیه‌هایی منتشر می‌کند.

 روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها