در پی وعده‌های آمریکا و آلمان برای تجهیز اوکراین در جنگش با روسیه انگلیس و سوئد نیز متعهد به ارسال تسلیحاتی به این کشور از جمله سامانه‌های راکتی میان‌برد شدند.
کد خبر: ۱۳۶۸۷۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس گفت: انگلیس تعداد نامشخصی موشک انداز M۲۷۰ را که می‌تواند راکت‌های با قابلیت هدایت شوندگی دقیق را تا برد ۵۰ مایلی شلیک کند، ارسال خواهد کرد.

او ادامه داد که نیروهای اوکراینی نیز برای استفاده از این تجهیزات در انگلیس آموزش خواهند دید.

بن والاس همچنین بیان داشت که این تصمیم طی رایزنی نزدیک با دولت آمریکا گرفته شده و این دولت گفته است که سیستم های موشکی پیشرفته موسوم به «HIMARS» را به اوکراین عرضه خواهد کرد.

این دو سامانه موشکی تقریبا مشابه هستند اما سیستم آمریکایی دارای چرخ است، در حالی که سیستم متعلق به انگلیس که ساخت آمریکا است، روی ریل حرکت می کند.

در همین حال، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت: کشورش طی روزهای آینده موشک‌های ضدهوایی و سیستم‌های راداری مدرن را به اوکراین عرضه خواهد کرد. تصمیمی که ، پس از بالا گرفتن انتقادها در مدت اخیر از آلمان به دلیل کم کاری در ارائه کمک کافی به اوکراین اتخاذ می شود.

وی بیان کرد: موشک‌های زمین به هوای IRIS-T که آلمان قصد دارد ارائه کند، مدرن‌ترین سامانه دفاع هوایی در اختیار این کشور است.

همچنین پیتر هالتکویست، وزیر دفاع سوئد هم گفت این کشور قصد دارد به کی یف تسلیحاتی شامل موشک، مسلسلهای نیمه اتوماتیک و سلاح های ضد تانک اهدا کند.

پس از اینکه تسلیحات غربی به اوکراین کمک کرد از خود در برابر تلاش‌های روسیه برای حمله به پایتختش محافظت کند، مسکو به جایش توجه خود را بر تصرف کل منطقه صنعتی دونباس در شرق اوکراین متمرکز کرده است.

اوله ژدانوف، تحلیلگر نظامی گفت که افزایش اخیر حملات موشکی روسیه در پاسخ به وعده ارسال تسلیحات جدید انجام شده است.

وی گفت: ارسال تسلیحات غربی برای کرملین بسیار نگران کننده است، زیرا ارتش اوکراین حتی بدون تسلیحات کافی جسورانه در برابر حمله مقاومت می کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، تلاش مکرر اوکراین برای دریافت تسلیحات بیشتر را تحریکی مستقیم با هدف کشاندن غرب به جنگ خواند.

او هشدار داد که پرتابگرهای موشکهای متعددد که توسط آمریکا تامین می شوند، خطر درگیری گسترده را افزایش می‌دهند.

این در حالی است که نیروهای روسی به بمباران دونباس و دیگر بخش‌های اوکراین ادامه می‌دهند در حالی که نیروهای زمینی در شرق پیشروی کرده اند.

بر اساس گزارش ها، در جدیدترین تحولات مربوط به جنگ در اوکراین، نیروهای روسی حملاتی شبانه به چند شهر اوکراین انجام داده و کنترل خود را بر شهر سیویرودونتسک در شرق اوکراین را محکم کردند.

یک فرماندار این منطقه گفت که نیروهای روسی اکنون کنترل ۸۰ درصد این شهر را در اختیار دارند در حالی که این شهر برای تلاش‌های مسکو برای تکمیل تصرف دونباس کلیدی است.

ژنرال اولکسی گروموف یک مقام ارتش اوکراین گفت که نیروهای روسیه همچنین در تلاش هستند تا روستای برستووه در شرق اوکراین واقع در جاده اصلی کته شهر لیسیچانسک منطقه لوهانسک را به بقیه اوکراین متصل می کند، هدف قرار دهند.

وی افزود: روسیه به تصرف کل لوهانسک نزدیک است و نیروهایش همچنین در تلاش برای حمله به شهر سویاتوهیرسک در منطقه دونتسک هستند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها