5 روش اطمینان از سلامت گوسفند زنده

گوسفند زنده برای بسیاری از افراد امری مشکل می باشد زیرا این توانایی را در خود نمی بینند که بتوانند به درستی سلامت دام را تشخیص دهند و از آنجایی که گوشت گوسفند همیشه یک گوشت لذیذ و محبوب در بین افراد بوده است نیاز می باشد تا افراد در زمان خرید گوسفند یک دام سالم را تهیه نمایند که از سالم بودن گوشت و مصرف آن لذت ببرند.
کد خبر: ۱۳۶۷۶۴۶
حتی ممکن است افراد به دلیل مشغله های کاری مجبور به خرید غیرحضوری یا اینترنتی باشند و ندانند که راه تشخیص سلامت دام چطورمی باشد؟ چه مواردی درخرید گوسفند زنده باید دقت گردد؟ آیا نیاز به حضور کارشناس می باشد و در صورتی که کارشناس نداشته باشیم چطورمی توانیم خودمان از سلامت یک گوسفند اطلاع پیدا نماییم؟ نشانه های بیماری یک گوسفند زنده چیست و به چه نحو باید متوجه این موضوع شویم؟ این سوالات و سوالات مشابه باعث شده است تا در ادامه توضیحاتی را جهت اطلاع در این زمینه بدهیم.
 

5 روش اطمینان از سلامت گوسفند زنده

 


گوسفند زنده سالم دارای چه ویژگی هایی می باشد؟


در زمان خرید گوسفند زنده باید دقت نمایید که دام ها در چه شرایط مکانی نگهداری می شوند و همچنین تغذیه دام هم بسیار مهم می باشد. اینکه مکان دام تمیز و عاری از میکروب باشد و همچنین مصرف غذایی سالم و یا چرای طبیعی داشته باشند، بسیار حائز اهمیت می باشد.

علاوه بر این موارد باید دقت کرد که آیا گوسفند زنده توسط دامپزشک تحت معاینه می باشد یا خیر؟ آیا در زمان شیوع بیماری ها مرکز توانسته است بیماری دام را تشخیص دهد و اقدامات لازم بر روی آن ها صورت گرفته است یا خیر؟ مهمتر از همه این ها آیا مجموعه ای که از آن خرید می کنید دارای مجوز بهداشت می باشد یا خیر؟ توجه به این موارد باعث می شود که بتوانید به مرحله بعد که تشخیص یک گوسفند زنده سالم می باشد بروید و با بررسی شرایط و ویژگی های ظاهری  برای خرید گوسفند زنده اقدام نمایید. 


راه های تشخیص گوسفند سالم از گوسفند بیمارچیست؟


شاید برای افرادی که هیچ سررشته ای از آشنایی با دام ها ندارند این سوال پیش بیاید که آیا می توانند آن ها هم سلامت دام را تشخیص بدهند؟ یا این کار را فقط یک کارشناس یا یک دامپزشک می تواند؟

خبرخوب این است که شما می توانید با توجه به ویژگی های ظاهری یک دام اقدام به خرید گوسفند زنده نمایید. این راه توجه به ظاهر یک گوسفند می تواند سریع ترین راه حساب شود که بتوانید با یک نگاه از مشکلات یا بیماری های ظاهری آن ها آگاه گردید.

یکی دیگر از موارد موثر در تشخیص سالم بودن دام، توجه به ویژگی های ظاهری آن است. این روش سریع ترین رویکرد برای بررسی میزان سلامت گوسفند زنده و مشکلات و بیماری های احتمالی آن است.

زیرا اگر در زمان خرید گوسفند زنده با مواردی مانند بی اشتهایی، عطسه یا سرفه، خارج شدن ترشح از بینی یا چشم، تب و لرز، خارش پوست، سرگیجه و ورم مفاصل روبه رو شدید باید شک کنید که دام دارای بیماری می باشد. در دام های سالم و بدون مشکل قسمت غشای مخاطی مانند چشم، پلک و سوراخ های بینی صاف و به رنگ صورتی می باشد ولی وقتی بیمار باشد رنگ آن زرد خواهد شد که نشانه عفونت آن می باشد. برای بررسی سلامت ظاهری گوسفند به موارد زیر در ظاهر آن توجه کنید.
 

5 روش اطمینان از سلامت گوسفند زنده


5 روش اطمینان از سلامت گوسفند زنده


توجه به میزان لاغر بودن یا چاق بودن دام  یکی از نکات است که با لمس کردن مهره های گردن آن متوجه آن می شوید. گوسفند زنده سالم نباید خیلی لاغر یا خیلی چاق باشد.
 
قبل از خرید گوسفند زنده باید بتوانید بینی و دهان آن را بررسی نمایید. در صورتی که متوجه عفونت یا چرک یا حتی آبریزش شدید، باید بدانید که گوسفند سالمی ندارید.
 
موردی دیگری که می توانید به آن توجه کنید این است که پشم یک گوسفند سالم نباید به سرعت و یا به راحتی کنده شود. اگر این پشم ها به راحتی کنده شود نشاندهنده مشکلات کبدی در گوسفند زنده می باشد.
 
بررسی چشم های گوسفند زنده می تواند تا حدودی سلامت آن را نشان دهد. داشتن چشمانی براق نشان دهنده سلامت آن ها باشد.
 
از موردی دیگر که از ظاهر گوسفند می توان تشخیص داد داشتن جست و خیر و تحرک بالا می باشد که نشان می دهد که یک گوسفند جوان و سالم را دارید.
 


از کدام مرکز می توانیم خرید گوسفند زنده سالم داشته باشیم؟


مواردی که در بالا عنوان نمودیم برای راحتی افراد در زمان تشخیص و روش اطمینان از سلامت گوسفند زنده پیشنهاد شد که با توجه به ظاهر دام بتوانند سلامت یا بیمار بودن آن را تشخیص دهند ولی از کجا می توانند به مرکزی که دارای گوسفند زنده است اطمینان کنند که دارای مجوزات لازم وهمچنین دامپزشک جهت درمان بیماری ها باشد؟

در جواب به این افراد باید بگوییم که جهت خرید یک گوسفند زنده سالم و بدون مشکل باید به مکان هایی بروید که دارای مجوز از سازمان دامپزشکی باشند زیرا دراین مراکز واکسن ها دام به موقع زده می شود و داروهایی مانند داروی ضد انگل را به دام می دهند و با تغذیه سالم دامی به مشتری تحویل می دهند که بدون مشکل باشد.
 


خرید گوسفند زنده از مجموعه پیام 


مجموعه گوسفند زنده پیام با سابقه طولانی درارائه خدمات در زمینه فروش دام زنده توانسته است رضایت مشتریان را جلب نماید. در صورتی که شما هم به دنبال مرکزی معتبر با مجوزات لازم و بهداشتی می گردید می توانید با این مجموعه به شماره همراه ۰۹۱۲۲۰۰۵۰۲۹تماس حاصل نمایید و گوسفندی از نژادهای ایرانی و در سلامت کامل را انتخاب نمایید. قیمت گوسفند زنده در مجموعه پیام بسیار نازل بوده و مشتریان گرامی می توانند از خدمات این تیم مانند ارسال قصاب وحمل دام به صورت رایگان نیز استفاده نمایند. ما این اطمینان را به شما می دهیم که با یک بار خرید به صورت حضوری و یا اینترنتی مشتری دائمی ما خواهید شد و از خوردن یک گوشت سالم و لذیذ لذت خواهید برد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها