نماینده ولی فقیه و رئیس شورای زکات استان بوشهر گفت؛

بوشهر پیشتاز در عرصه پرادخت زکات

مدیرکل کمیته امداد استان همدان از جمع‌آوری ۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۷۲۳۰

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمد رسول شیخی زاده گفت: در مرحله اولیه 9 میلیارد و 780 میلیون تومان زکات فطریه عام و کفارات از سوی مردم مؤمن و متدین استان توسط مراکز این نهاد و با همکاری شورای زکات استان، بهزیستی، مراکز نیکوکاری و خیریه‌های دارای مجوز از دبیر خانه شورای زکات کمیته امداد استان همدان جمع‌آوری و به‌حساب نیازمندان واریز گردید.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان ادامه داد: از این مبلغ 9میلیارد و 55 میلیون تومان زکات فطره، 643 میلیون تومان کفارات، 82 میلیون تومان زکات فطریه سهم سادات بود.

وی اظهار داشت: زکات فطریه در محلی که جمع‌آوری‌شده در همان محل با هماهنگی شورا و هیئت‌امنای محل برای کمک‌هزینه معیشت، رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه و مسکن افراد نیازمند هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: هرچند فقر یکی از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه است و یکی از راه‌های درمان فقر و ریشه‌کن شدن فقر مطلق توجه به فریضه الهی زکات است.

شیخی زاده گفت: آنچه تا کنون برای رفع فقر انجام داده‌ایم و همچنان در حال انجام است، یکی پرداخت مستمری توسط کمیته امداد است و دیگری وجوهات شرعیه مُسَکن است. باید کمک‌ها، انفاقات و وجوهات شرعی و زکاتی که جمع‌آوری می‌شود، تبدیل به منابع پایدار برای اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های مستمند شود.

وی گفت: زکات به‌ عنوان یک بازوی توانمند برای اداره جامعه است، اگر ادای زکات در جامعه اسلامی انجام و فرهنگ‌سازی شود. باید به جایی برسیم که یک فقیر و محروم هم در جامعه نباشد.

شیخی زاده اعلام کرد: مبلغ زکات همچنان درحال افزایش می باشد و پایگاههای اصلی در دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری آماده دریافت زکات از مردم مومن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها