مدیرکل کمیته امداد استان یزد:

نیکوکاران یزدی 34 میلیارد تومان زکات دادند

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای زکات استان بوشهر گفت؛

بوشهر پیشتاز در عرصه پرادخت زکات

120 میلیارد تومان برنامه تعهدی امسال در جذب زکات است /  61 درصد از برنامه های موظفی زکات مححقق شد/ همه زکات پرداختی در بخش نیازهای مردمی و پروژه های عام المنفعه روستایی هزینه می شود
کد خبر: ۱۴۲۶۳۵۹
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار
به گزارش جام جم/آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست شورای زکات استان بوشهر با بیان اینکه این استان از پیشتازان در عرصه پرادخت زکات است، افزود: مردم استان بوشهر دارای یک روح تدین ویژه هستند که از قدیم الایام در امور دینی همچون زکات پیشرو بوده اند.
 وی در ادامه افزود: دررابطه با تحقق برنامه های زکات یکی از استانهای پیشتاز کشور هستیم به گونه ای که در سال گذشته رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده ایم.
نماینده ولی فقیه و رئیس شورای زکات در استان اظهار داشت: برنامه تحققی جذب زکات امسال 120 میلیارد تومان بوده است که از ابتدای سال تا کنون بیش از 61 درصد آن محقق شده است.
آیت الله صفایی بوشهری خاطر نشان کرد: در برنامه ریزی هایی که وجود دارد تلاش می شود با همکاری همه اعضای شورای زکات باقیمانده برنامه تعهدی تا پایان سال محقق و بلکه بیشتر از برنامه جذب زکات صورت گیرد.
رئیس شورای زکات استان یاد آور شد: در10 سال گذشته آمار و برنامه های زکات در استان پیشرفت قابل توجهی داشته است و خدمات زیادی از قبیل وجوهات زکات به مردم و نیازمندان انجام شده است.
وی به فعالیت های عمرانی عام المنفعه و ایجاد اشتغال و کار آفرینی از طریق وجوهات زکات اشاره کرد و گفت: باید طرحی کارشناسی و دقیق تدوین شود تا بخشی از وجوه زکات در استان بوشهردر بخش تولید شغل و ثروت به مصرف برسد.
صفایی بوشهری گفت: برنامه‌ریزی لازم در حوزه معادل‌سازی انجام شود که سازمان مدیریت براساس قانون ۵۰ درصد به پروژه‌های عام المنفعه زکات در بخش تامین اعتبار کمک کند.
وی در پایان بر ضرورت تبلیغات و اطلاع رسانی با هدف تبیین زکات و افزایش آگاهی برخی مودیان از آثار و برکات این فریضه الهی تاکید کرد و همچنین افزود: انجام تبلیغات در فضای مجازی در بحث جمع آوری زکات و خدمات ارائه شده ناشی از آن برای مردم ضروری است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها