آفتاب سوختگی ضایعاتی است که زمانی رخ می دهد که اشعه ماوراء بنفش از لایه بالایی پوست عبور کند. آنها می توانند باعث آسیب به بافت های سطحی شوند، اگرچه، در موارد جدی تر، می توانند رگ های خونی که سلول ها را تغذیه می کنند، تحت تاثیر قرار دهند. امروز ما در مورد 4 درمان طبیعی عالی برای آفتاب سوختگی به شما خواهیم گفت.
کد خبر: ۱۳۶۶۷۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، در بیشتر موارد، اولین علائم آفتاب سوختگی شامل خشکی و قرمزی جزئی نواحی آسیب دیده بدن است. با این حال، علائم معمولاً با گذشت ساعات بدتر می‌شوند و باعث تحریک، خارش و حتی درد آزاردهنده می‌شوند.

بسته به شدت آنها، آنها می توانند در عرض چند روز با استفاده از تغذیه مناسب در ناحیه آسیب دیده ناپدید شوند.

با این حال، یکی از دلایلی که چرا بهتر است از آفتاب سوختگی اجتناب کنید این است که آسیب پوستی که ایجاد می‌کنند می‌تواند در دراز مدت دائمی و مضر باشد.

برخی از مبتلایان در عرض 6 تا 48 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب، درد شدیدی را تجربه می‌کنند.

خوشبختانه، برخی از داروهای طبیعی را می‌توان برای تسریع بهبودی و ایجاد احساس خنکی به کار برد.

با این حال، به یاد داشته باشید که این درمان‌های طبیعی برای آفتاب‌ سوختگی را می‌توان برای تسکین علائم در مورد سوختگی‌ های جزئی استفاده کرد. اگر احساس می کنید سوختگی شما شدیدتر است و درد زیادی احساس می کنید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

شیر حل شده در آب

اسید لاکتیک موجود در شیر زمانی که پوست روغن طبیعی خود را در اثر نور خورشید از دست داده، اثر مرطوب کنندگی دارد. در واقع، این جزء بخشی از بسیاری از مرطوب‌کننده‌ها است. یکی از راه‌های تقویت اثر طراوت آن، مخلوط کردن آن با آب سرد یا دمای اتاق است.

چگونه از آن استفاده کنید؟ پس از رقیق کردن سه قسمت شیر به یک قسمت آب، یک پارچه تمیز را در مایع فرو کنید. سپس آن را با دقت روی نواحی آسیب دیده بمالید. می توانید این عمل را چند بار در روز و هر روز تکرار کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

ژل آلوئه ورا

استفاده مستقیم از ژل طبیعی آلوئه ورا به ترمیم بافت های آسیب دیده کمک می کند. علاوه بر این، برای تسکین درد، یک اثر با طراوت ارائه می‌دهد.

این گیاه با کاربردهای بسیار متنوع آن در لوازم آرایشی مشخص می شود. این به این دلیل است که منبع عالی آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی مهم است که به بازسازی سلول های آسیب دیده کمک می کند.

استفاده منظم از آن می تواند لکه ها و سایر علائم پیری ناشی از آفتاب و آلودگی محیط را کاهش دهد.

علاوه بر این، می‌تواند بهبود ضایعات پوستی را تسریع کند. بنابراین، به ظاهر بهتر آن و جلوگیری از زخم کمک می کند.

چگونه از آن استفاده کنید؟ ژل خالص آلوئه ورا را استخراج کنید و سپس با ماساژ دایره ای ملایم در سراسر ناحیه آسیب دیده پخش کنید. می توانید حداقل 3 بار در روز آن را تا زمانی که لازم است برای رسیدن به بهبودی رضایت بخش استفاده کنید.

ماست

ماست طبیعی می تواند یک اقدام اضطراری خوب برای مراقبت از پوست در زمانی که دچار آفتاب سوختگی شده است باشد. همانطور که در اولین درمانی که به شما ارائه دادیم، ماست حاوی اسید لاکتیک است که می تواند برای مرطوب کردن پوست مفید باشد.

توصیه می کنیم از ماست طبیعی استفاده کنید، زیرا حاوی اسید لاکتیک بیشتری است.

چگونه از آن استفاده کنیم؟ ابتدا ماست را در ظرفی بریزید و هم بزنید. سپس آن را با دقت روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید 15 دقیقه عمل کند و سپس با آب سرد بردارید. می توانید آن را هر چند بار که می خواهید در طول روز استفاده کنید.

دم کرده بابونه

اگرچه هیچ مطالعه ای برای حمایت از استفاده از آن وجود ندارد، طبق باور عمومی، بابونه می تواند برای تسکین سوختگی مفید باشد. این به دلیل خواص ضد التهابی و آرام بخش آن است. بنابراین، مردم بر این باورند که می‌تواند تحریک را تسکین دهد و در عین حال درد و التهاب را کاهش دهد.

چگونه از آن استفاده کنید؟ یک پارچه تمیز را در دم کرده بابونه خیس کنید و سپس آن را روی ناحیه سوخته بمالید. یکی دیگر از گزینه های خوب این است که تکه های یخ تهیه شده از دم کرده بابونه را تهیه کنید و سپس پوست آسیب دیده را با آنها ماساژ دهید. می توانید این کار را تکرار کنید. استفاده تا زمانی که پوست تسکین یابد.

علاوه بر استفاده از برخی از این درمان‌ها، محافظت از پوست در برابر نور خورشید در روزهای بعد از آفتاب سوختگی نیز مهم است.

ضدآفتابی با مناسب ترین فاکتور برای پوست خود خریداری کنید و هر زمان که زیر نور خورشید هستید از آن استفاده کنید. همچنین لباس های سبکی بپوشید که بیشتر بدن شما را بپوشاند.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها