در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

کرونا بیش از همه بخش ها به خدمات ضربه زده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز

گردشگری سلامت ، کشاورزی و ورزشی در البرز رونق می گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: گردشگری سلامت، کشاورزی و ورزشی با توجه به ظرفیت‌های موجود در این استان رونق می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۶۵۵۶۰

به گزارش جام جم آنلاین البرز:فریدون محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: نزدیکی به فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و پیام البرز، وجود مراکز درمانی و کلینیکی گسترده، داشتن آب و هوای مناسب و جاذبه‌های علمی و کشاورزی موجب شده تا استان البرز از موقعیت مناسبی برای تقویت گردشگری در این بخش‌ها برخوردار باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: در زمان حاضر ظرفیت گردشگری سلامت در البرز بالا است و باید از این ظرفیت برای گردشگر درمانی نهایت استفاده را برد.
وی بیان داشت: اکنون عملیات ساخت یک مجموعه درمانی و کلینیکی گسترده با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در البرز در دست اقدام است.

محمدی تصریح کرد: وجود مجموعه‌های ورزشی مانند پیست‌های اسکی و مکان‌های ورزشی متعدد این امکان را برای توسعه گردشگری سلامت در البرز فراهم کرده است.
وی افزود: رویکرد ما در استان البرز ایجاد دهکده‌های سلامت است که شامل اقامتی، کلینیک، پاراکلینیک درمانی، آب درمانی، لجن درمانی و پیست‌های مختلف ورزشی برای تقویت گردشگری دراین استان است.
محمدی یادآور شد: وجود مزارع گل در البرز از جمله پارک گل‌های پارک شهید چمران کرج و مجموعه گل محمدی ساوجبلاغ با حدود ۴۰ هکتار وسعت از ظرفیت‌های مهم گردشگری این استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی بیان داشت: ایجاد زیر ساخت گردشگری در ۱۰ منطقه استان از برنامه‌های اولویت دار است که تاکنون برای پنج منطقه استان تعیین جایگاه زیر ساخت شده است.
استان البرز دارای بیش از ۵۰۰ مکان تاریخی و طبیعی است که تاکنون حدود حدود ۳۰۰ اثر آن‌ها ثبت ملی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها