رئیس کل دادگستری البرز گفت: یکی از مهمترین علل ارتکاب برخی از جرایم نظیر سرقت و مواد مخدر، بیکاری و یا فقدان شغل ثابت است.
کد خبر: ۱۳۶۵۴۰۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

فاضلی هریکندی گفت: یکی از مهمترین علل ارتکاب برخی از جرائم نظیر سرقت و مواد مخدر، بیکاری و یا فقدان شغل ثابت است و فراهم کردن شرایطی جهت حرفه آموزی و اشتغال زندانیان در دوران تحمل حبس و نیز تداوم آن پس از اتمام دوره محکومیت، موجب بازاجتماعی شدن محکوم و جلوگیری از تکرار جرم خواهد شد.

رئیس کل دادگستری البرز افزود: در سال ۱۴۰۱ به دنبال توسعه اشتغال مددجویان هستیم، به نحوی که توسعه اشتغال داخل زندان برای مددجویانی که محکومیت‌های سنگین دارند و یا امکان تودیع وثیقه ندارند و اشتغال خارج از زندان برای مددجویان دارای جرایم سبک از برنامه‌های عملیاتی سال جاری دادگستری کل استان است.

او گفت: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود و اعلام تمایل و همکاری خوب جمعی از فعالین اقتصادی استان، در اولین گام به زودی حدود ۲۰۰ نفر از مددجویانی که دوران حبس خود را تحمل می‌کنند به کارخانجات و شرکت‌های تولیدی خارج از زندان جهت اشتغال معرفی و در آنجا مشغول به کار خواهند شد و برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم نیز برای تداوم اشتغال آن‌ها پس از اتمام دوران محکومیت در همان واحد‌های تولیدی صورت گرفته است.

به گفته فاضلی هریکندی: توسعه ظرفیت اشتغال داخل زندان نیز از برنامه‌های دادگستری کل استان است و در این زمینه اقداماتی صورت گرفته تا در ماه‌های آتی با رفع مشکلات موجود، تعداد بیشتری در این کارگاه‌ها مشغول به کار شوند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها