معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در حال حاضر وضعیت هوای استان در شرایط ناسالم برای عموم است اما این روند روبه بهبود است.
کد خبر: ۱۳۶۴۹۵۲

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، اقبال حمیدی ظهر امروز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: توده گرد و خاک عربی از اوایل روزگذشته وارد آسمان استان و موجب کاهش کیفیت هوا این منطقه شده است.

وی با اشاره به اینکه دیروز هوای چهار شهر استان در وضعیت خطرناک قرار گرفته بود، افزود: امروز هوای بیشتر شهرهای استان در وضعیت ناسالم و ناسالم برای عموم مردم قرار گرفته است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: براساس پیش بینی هواشناسی و با توجه به افزایش جریان وزش باد از روز گذشته تاکنون وضعیت هوا از حالت خطرناک خارج شده و بتدریج در حال بهبودی است.

حمیدی یادآور شد: تا بهبودی کامل شرایط هوا از آحاد مردم تقاضا می شود از قرارگیری در معرض هوای آزاد جدا خودداری کنند و از ورزش کردن، پیاده روی و کوهپیمایی که موجبات افزایش دم و بازدم و عوارض خطرناک بر سیستم تنفسی دارد پرهیز کنند.

بر اساس شاخص های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از 50 باشد، هوا پاک، بین 51 تا 100 قابل قبول، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و بیشتر از 301 خطرناک تلقی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها