بررسی سهم بالای تصادفات رانندگی در ایجاد معلولیت

بی‌هوا دل به جاده نزنید

لباس ایمنی در محل کار مهم است زیرا از کاربران در برابر هرگونه خطرات بهداشتی و ایمنی در محل کار محافظت می کند. PPE (تجهیزات حفاظتی شخصی) نیز نامیده می شود، احتمال آسیب، بیماری و مسائل قانونی را کاهش می دهد و محیط کاری ایمن و شاد را برای همه تضمین می کند.
کد خبر: ۱۳۶۳۸۶۹
 
آیا بدون استفاده از تجهیزات ایمنی می توان در امان بود ؟
 
 
اهمیت لباس کار محافظ در محل کار را نمی توان به اندازه کافی مورد تاکید قرار داد. با توجه به اینکه این روزها بیشتر صنایع تمرکز زیادی بر سلامت و ایمنی دارند. معمولاً لباس ها از نواحی ظریف مانند کلاه ایمنی برای سر و چکمه های محکم برای پا محافظت می کنند. آنها همچنین از ویژگی هایی مانند بینایی و شنوایی و همچنین دهان و بینی برای جلوگیری از استنشاق مواد خطرناک محافظت می کنند.

PPE مخفف Personal Protective Equipment است و به لباس ها و تجهیزاتی اطلاق می شود که به طور خاص برای کمک به پرسنل در جلوگیری از خطرات و آسیب طراحی شده اند. معمولاً پس از ارزیابی ریسک تصمیم گیری می شود. تجهیزات ایمنی معمولی می‌تواند شامل چکمه‌های ایمنی، عینک ایمنی، کلاه ایمنی و لباس‌های کار تخصصی باشد، اما این واقعاً به نوع کاری که شرکت شما در آن مشغول است و فعالیت‌هایی که نیاز به محافظت دارند بستگی دارد.

جوشکاران باید برای محافظت از خود در برابر اشعه ماوراء بنفش، شعله‌های باز، جرقه‌ها و فلز داغ به سراغ لباس‌هایی بروند که سنگین ‌وزن، محکم بافته شده یا از 100% پنبه یا پشم ساخته شده‌اند، بروند. پوشیدن پیراهن های آستین بلند که دارای دکمه های سرآستین و یقه برای محافظت بیشتر از گردن هستند، ایده آل است. جیب های پیراهن باید بسته باشد تا از جمع شدن فلز داغ یا جرقه جلوگیری شود. پوشاندن جیب ها با فلپ نیز کارساز خواهد بود. در مورد انتخاب رنگ، برای جلوگیری از انعکاس نور، لباس تیره بپوشید.

اگر شلوار می پوشید، مطمئن شوید که پاهای شلوار سرآستین ندارند، زیرا سرآستین ها می توانند جرقه ها را جمع کنند. تمام لبه های فرسوده، سوراخ ها و پارگی های لباس را بررسی کنید - مطمئن شوید که همه آنها تعمیر شده اند. برای محافظت از ساعد و مچ دست بهتر است از آستین یا دستکش چرم استفاده کنید. چرم یک عایق عالی برای جوشکاری است. پیش بند چرمی نیز بپوشید تا سینه و پهلوی شما هنگام ایستادن یا نشستن محافظت شود.

از چکمه های بند بلند استفاده کنید تا از ورود جرقه به چکمه ها جلوگیری کنید. چکمه های مقاوم در برابر آتش یا محافظ هایی که در اطراف ساق های شلوار و رویه چکمه بسته شده اند به شدت توصیه می شود.

حتی زمانی که تلاش می شود تا حد امکان خطرات در محل کار از بین برود، خطرات ممکن است همچنان وجود داشته باشد. این خطرات شامل آسیب به سر، پا یا هر قسمت دیگر بدن در اثر سقوط یا افتادن اشیا یا مواد شیمیایی خورنده است. سایر خطرات فیزیکی عبارتند از ساییده شدن سیم ها، کار با نردبان نامرغوب، ریختن مواد، قطعات متحرک تیز در معرض و حتی صدای بلند مداوم. چشمان شما همچنین ممکن است در معرض خطر غیرقابل توجیه گرد و غبار و سایر ذرات مشکوک، پاشش فلز مذاب، یا حتی پاشش مایعات (عمدتاً مواد شیمیایی/اسیدی مضر) باشد. سایر خطرات ممکن است شامل تهدیدات گازی مانند مونوکسید کربن و در موارد دیگر بنزین، مواد قابل اشتعال و غیره باشد.

کار برای ساعات طولانی در شرایط آب و هوایی شدید مانند محیط گرم یا سرد می تواند خطر آسیب را ده برابر افزایش دهد و تجهیزات ایمنی مانند دستکش های آلومینیومی برای محافظت از دست ها در برابر حرارت و دمای شدید بسیار مهم هستند.

قبل از انتخاب یا خرید هر نوع تجهیزات ایمنی، باید در نظر گرفت که آیا برای کار مناسب است یا خیر، آیا سطح مناسبی از راحتی را با محافظت ارائه می دهد و برای استفاده مؤثر از آن چه آموزش و نگهداری لازم است. اغلب گفته می شود که کارمندان یا کاربران نهایی باید تجهیزات خود را به جای مدیران انتخاب کنند، زیرا این امر باعث می شود که تجهیزات به درستی جا بیفتند و خیلی سنگین یا فاقد راحتی باشند.
 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها