زمانی که سرما می خوریم یا سردرد یا گلو درد داریم، اغلب این سوال پیش می آید: برای تمرین چه کنیم؟ گاهی اوقات، با وجود برخی ناراحتی ها، احساس می کنیم آنقدر قوی هستیم که بتوانیم فعالیت بدنی انجام دهیم. با این حال، ما نباید فقط به وضعیت جسمانی خود فکر کنیم، بلکه باید به سلامت دیگران نیز فکر کنیم.
کد خبر: ۱۳۶۲۵۸۹

به گزارش جام جم آنلاین،‌ در صورت علائم خفیف، می‌توانیم ورزش کنیم، اما نه به روش معمولی. به طور کلی، کار با شدتی که به آن عادت کرده ایم می تواند شرایط را تشدید کند.

همچنین ما را در معرض خطر آسیب قرار می دهد، زیرا د این شرایط ضعیف تر هستیم. اما اگر شدت تمرین را کم کنیم و تمرین را کوتاه کنیم، می توان از زمان استفاده کرد و فعالیت هایی را انجام داد. از سوی دیگر، به یاد داشته باشید که می توانید افراد دیگر را آلوده کنید.

از کجا بفهمم می‌توانم وقتی مریض هستم تمرین کنم؟

اگر مریض هستیم، تشخیص اینکه چه زمانی باید تمرین کنیم و چه زمانی استراحت کنیم، آسان نیست. قانون اساسی این است که ما باید به بدن توجه کنیم و ببینیم آیا انرژی کافی داریم یا خیر.

به غیر از مراجعه به پزشک برای مشاوره تخصصی، مواردی وجود دارد که می توانید در نظر داشته باشید.

برخی از متخصصان استدلال می کنند که اگر علائم از گردن به بالا وجود داشته باشد، می توان برخی از فعالیت ها را انجام داد. با این حال، باید آنها را با شدت کمتر و مدت زمان کوتاه‌تر انجام دهیم.

فعالیت نباید شامل تلاش یا ایجاد خستگی باشد. در واقع، یک مطالعه مشخص کرد که ورزش با شدت کم در بیمارانی که شدت بیماری آنها خفیف تا متوسط است، می‌تواند تحت نظارت پزشکی با خیال راحت انجام شود.

اگر هر یک از شرایط زیر را دارید، می توانید فعالیت متوسط انجام دهید:

سرماخوردگی خفیف: می‌توانید در خانه یا خارج از منزل ورزش کنید. همه چیز به میزان انرژی شما بستگی دارد. با این حال، به خاطر داشته باشید که اقدامات بهداشتی را انجام دهید تا دیگران را آلوده نکنید.

گرفتگی بینی: اگر فقط ناراحتی و کمی تنگی نفس باشد، ورزش می‌تواند در رفع احتقان موثر باشد. پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری فعالیت‌های خوبی هستند. گلودرد: بسیاری اوقات هنگام ابتلا به آنفولانزا احساس گلودرد می‌کنیم، اگرچه سرماخوردگی نیز می‌تواند باعث ناراحتی در آن ناحیه شود. اگر خفیف است، می‌توانیم ورزش‌های متوسط انجام دهیم.

گوش درد: این می‌تواند ناشی از عفونت باشد. اگر فقط یک مزاحمت است، انجام تمرینات خاصی امکان پذیر است. در هر صورت باید در نظر داشته باشیم که حرکت زیاد می تواند باعث تشدید درد در ناحیه شود.

از سوی دیگر، اگر علائم شما گردن به پایین است، بهترین گزینه این است که قبل از از سرگیری فعالیت بدنی، استراحت کرده و بهبود پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که ما ضعیف هستیم و کمی کار اضافی می تواند پیشرفت بیماری را تشدید کند.

اگر از هر یک از این اختلالات رنج می برید بهتر است استراحت کنید:

تب: دمای بدن ما افزایش می‌یابد و وقتی این اتفاق می‌افتد احساس ضعف می‌کنیم. علاوه بر این، ما در معرض خطر کم آبی هستیم.

آنفلوآنزا: آنفولانزا علائم متعددی ایجاد می‌کند که انجام فعالیت‌ها را دشوار می‌کند. این شامل تب، بدن درد، خستگی و لرز است. ورزش شدید می‌تواند شرایط را تشدید کند و زمان بهبودی را به تأخیر بیندازد.

سرفه: سرفه‌های مکرر ممکن است علامت هشداردهنده آنفولانزا یا ذات‌الریه باشد. احتمالاً احساس خستگی و تنگی نفس بیشتری می‌کنید، بنابراین بهتر است فعال نباشید.

ناراحتی معده: اگر استفراغ یا اسهال داریم، در خطر کم‌آبی بدن هستیم. همچنین این احتمال وجود دارد که ما به دلیل ضعف دچار مصدومیت شویم.

وقتی مریض هستید در خانه یا بیرون از منزل ورزش کنید

ورزش در خانه زمانی ایده آل است که برخی از علائم بیماری را ارائه دهیم. دلیل اصلی این است که ما می توانیم آن را به دیگران منتقل کنیم.

در واقع، مطالعه‌ای در سال 2021 نشان می‌دهد که ورزشکاران همیشه تمایل دارند با وجود علائم بیماری، تمرینات خود را ادامه دهند. کلید آنها این است که این کار را به گونه ای انجام دهند که سلامت دیگران را به خطر نیندازد

هنگام تمرین بیمار مراقب سلامتی خود و دیگران باشید

وقتی بیمار هستیم یا احساس ناخوشی می کنیم، بهترین کار این است که استراحت کنیم و بهبودی را در اولویت قرار دهیم. اگر علائم خفیف باشد، می‌توانیم تمرین‌های کم‌شدت را انجام دهیم.

به یاد داشته باشید که سلامتی شما مهمتر از تمرین است. از دست دادن یک یا دو روز از فعالیت در دراز مدت تأثیر منفی بر عملکرد شما نخواهد داشت.

شما باید اطرافیان خود را نیز در نظر بگیرید، زیرا می توانید به راحتی آنها را آلوده کنید. عاقلانه ترین کار این است که در خانه بمانید یا از فضای خارج از منزل برای ورزش سبک استفاده کنید.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها