این در فرهنگ ما ایرانی‌هاست که هر چند وقت یک‌بار دور هم جمع شویم و به بهانه‌ی یک وعده ناهار یا شام دورهمی دوستانه‌ای ترتیب دهیم.
کد خبر: ۱۳۵۸۶۰۴
مهمانی دادن و مهمانی رفتن یکی از زیباترین عادات ماست که خوشبختانه با تغییر نسل هم باز از بین نرفته و از مادر و پدرها به فرزندان منتقل شده است؛ اما در یک مهمانی ایرانی معمولاً چه نوع غذایی سرو می‌شود؟

مادرها و مادربزرگ‌هایمان بر این باورند که بعضی غذاها تنها خاص مهمانی است، مثلاً می‌گویند پختن آش برای دو سه نفر لطفی ندارد یا آبگوشت صفای ظهر جمعه‌ایست که همه اهالی خانواده دور هم جمع شده باشند.
 
کباب هم از آن غذاهایی است که چه از بیرون تهیه کنید و چه خودتان برای پختنش دست به کار شوید دور هم و در جمع مزه دیگری دارد. در ادامه این مقاله قرار است چند غذای خوشمزه برای برگزاری یک مهمانی ایرانی پسند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

پذیرایی به سبک ایرانی

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که برای میزبانی از عزیزانتان به دنبال غذایی خاص و همه‌پسند باشید اما اصلا به این سادگی‌ها نیست، انتخاب غذا به خصوص غذای روز مهمانی یکی از سخت‌ترین انتخاب‌هاست به همین دلیل خیلی اوقات ناچاریم دو یا سه نمونه غذا برای پذیرایی در نظر بگیریم. می‌پرسید چرا؟

ذائقه افراد با یکدیگر متفاوت است، وقتی در یک جمع دوستانه یا خانوادگی کنار همدیگر قرار می‌گیریم، ممکن است غذایی که از نظر ما خوشمزه‌ترین و بهترین انتخاب به حساب می‌آید از نظر کودکان خیلی هم جذاب نباشد مثلاً کودکان ترجیح می‌دهند به جای خوردن کباب برگ، ماکارونی بخورند و این یعنی انتخاب غذا برای روز مهمانی سخت‌ترین کار است.

گذشته از این خیلی اوقات ما با عادات غذایی مهمان هم آشنا نیستیم، برای مثال کسی که گیاه‌خوار باشد بهترین کباب دنیا را هم برایش سرو کنید، بی‌معناست. خیلی‌ها تمایلی به خوردن گوشت ندارند و باید به فکر دو نوع غذا برای پذیرایی از مهمان‌ها باشیم. در چنین شرایطی پیشنهاد ما پختن دو نوع غذاست که یکی از آن‌ها می‌تواند یک پلو مخلوط خوشمزه ایرانی بدون گوشت باشد تا اگر کسی در جمع شما از خوردن گوشت لذت نمی‌برد از لذت غذای مهمانی محروم نشود. در ادامه این مقاله با برنامه‌ریزی یک ناهار مجلسی همراه ما باشید.
 
منو غذایی ایرانی پسند برای پذیرایی در روز مهمانی چیست

چلو گوشت غذایی مطابق با ذائقه‌ایرانی

چلو گوشت یکی از بهترین غذاهایی است که می‌توان به عنوان ناهار روز مهمانی سرو کرد. این یک غذای مجلسی خاص است که نه برای همه بلکه تنها برای مهمانان عزیز و ویژه سرو می‌شود، پس اگر می‌خواهید برای پذیرایی از مهمانان خود سنگ تمام بگذارید چلو گوشت ایرانی بهترین انتخاب است. طرز تهیه این غذا بسیار ساده است و درست کردن آن‌وقت زیادی از شما نمی‌گیرد؛ با این حساب فرصت کافی برای آماده کردن یک میز کامل پذیرایی را خواهید داشت.

برای پختن چلو گوشت معمولاً از گوشت گردن گوسفندی و یا ماهیچه گوسفندی استفاده می‌شود. البته که می‌توان آن را با فیله گوساله هم آماده کرد اما استفاده از گوشت گوسفندی به دلیل داشتن بافت نرم‌تر برای پخت چلو گوشت پیشنهاد می‌شود. چلو گوشت را می‌توان با پلو ساده، زرشک پلو، باقالی پلو و یا شوید پلو برای مهمانان سرو کرد.

در کنار چلو گوشت می‌توانید از اسنک، جوجه چینی، میگو سوخاری یا توپک سیب‌زمینی به عنوان پیش‌غذا و ایجاد رنگ و لعاب بیشتر در سفره به خصوص برای کوچک‌ترهای جمع کمک بگیرید. به عنوان دسر هم می‌توانید به سراغ دستورهای ایرانی مانند طرز تهیه شعله زرد، فرنی یا شیر برنج بروید.
 
 
منو غذایی ایرانی پسند برای پذیرایی در روز مهمانی چیست
 

مرصع پلو، پلو مخلوط ایرانی برای هر ذائقه‌ای

اگر آن‌قدرها با عادات غذایی و ذائقه مهمانتان آشنا نیستید بهتر است یک غذای بدون گوشت هم آماده کنید. مرصع ‌پلو یکی از خوش عطروطعم‌ترین پلوهای اصیل و مجلسی ایرانی است که نه به اندازه شیرین پلو شیرین است و نه مانند آلبالوپلو طعم خاص و جدیدی دارد. این یک غذای کامل و همه‌پسند ایرانی است که می‌توانید به عنوان غذای دوم بدون هیچ نوع گوشتی بر سر میز پذیرایی بیاورید. البته که سرو مرصع پلو با چلو گوشت هم چیز جالبی از آب در می‌آید.

شاید شما هم تصور کنید پختن مرصع پلو سخت است اما باید اضافه کنیم مرصع پلو بیش از اینکه طرز تهیه سختی داشته باشد، نیازمند صرف وقت و حوصله‌ی بسیار است. شما برای پخت این غذا باید یک برنج سفید آماده کرده و بعد روی آن را با مخلفاتی مانند خلال پسته، خلال بادام، خلال پوست پرتقال، مرغ ریش ریش و ... تزئین کنید. دستور پلو ساده را که همه بلدیم، فقط کافیست با مخلفات مرصع پلو آشنا شوید تا این غذای مجلسی ایرانی را بر سر میز پذیرایی برای مهمانان خود سرو کنید.
 
منو غذایی ایرانی پسند برای پذیرایی در روز مهمانی چیست

انتخاب کباب برای روز مهمانی

چه کسی هست که از ترکیب کباب کوبیده و برگ در کنار هم لذت نبرد؟ بدون دخالت سلیقه شخصی باید بگوییم که کوبیده و برگ از خوش‌خوراک‌ترین و پرطرفدار‌ترین انواع کباب‌های ایرانی هستند و کمتر کسی هستند که از خوردن این دو کباب لذت نبرد. به همین توصیه می‌کنیم برای پذیرایی روز مهمانی کباب سلطانی را به عنوان وعده اصلی انتخاب کنید، اما چرا سلطانی؟ پس تکلیف کوبیده و برگ چه شد؟

کباب سلطانی ترکیبی از یک سیخ کوبیده و یک سیخ کباب برگ است، از آنجایی که انتخاب میان دو گزینه کوبیده و برگ کار راحتی نیست پیشنهاد می‌کنیم سلطانی را برای ناهار روز مهمانی انتخاب کنید تا هرکس مطابق با سلیقه خود یک یا هر دو نوع از این کباب‌های خوشمزه را انتخاب کند.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها