سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

۲۶ درصد جمعیت کشور هنوز واکسن نزده‌اند

اگر شما هم جزو افرادی هستید که اکنون که بیش از دو سال از شروع همه‌گیری کرونا می‌گذرد، به این بیماری مبتلا نشده‌اید چگونه باید راجع به آن فکر کنید؟
کد خبر: ۱۳۵۸۳۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، طبق گزارش CDC، بیش از نیمی از مردم ایالات‌متحده در دسته افرادی هستند که تاکنون هرگز مبتلا به کووید۱۹ نشده‌اند. این نهاد تخمین می‌زند که تا پایان ماه ژانویه سال جاری، ۴۳.۴ درصد شهروندان ایالات متحده آنتی‌بادی‌هایی از این ویروس داشتند که توسط عفونت ایجاد شده نه از طریق واکسیناسیون که نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد از مردم هرگز به این بیماری آلوده نشده‌اند.

اکنون دستورات استفاده از ماسک در حال لغو بوده و تعداد موارد ابتلای روزانه و همچنین مرگ‌ومیر رو به کاهش است.

بر اساس گزارش نیویورک تایم استراکر، موارد ابتلای جدید در دو هفته گذشته ۵۱ درصد کاهش یافته و مرگ و میرها نیز در همین مدت ۳۰ درصد کاهش یافته است. بنابراین با توجه به اینکه که کسانی که تاکنون از ابتلا به این ویروس فرار کرده‌اند به محیط‌های بازگشایی‌شده می‌روند، سوال اینجاست که آیا باید نسبت به چنین افرادی که هرگز آلوده نشده‌اند بیشتر نگران باشیم یا کمتر؟

دکتر ویلیام شافنر، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه واندربیلت می‌گوید علم نتوانسته مشخص کند که چرا برخی از افراد می‌توانند در زمانی که ویروس در حال گسترش و احتمال قرار گرفتن در معرض آن نیز فراوان بوده، عاری از کووید۱۹ بمانند.

یادآوری این نکته مهم است که اگرچه برخی از افراد فکر می‌کنند هرگز به کووید۱۹ مبتلا نشده‌اند، اما ممکن است این بیماری را بدون علامت گرفته یا علائم خفیف خود را به بیماری دیگری نسبت داده‌اند.

شافنر می‌گوید: شاید این مساله برای مردم قابل تصور باشند اما ما هنوز نمی‌توانیم آن را تعریف کنیم. افراد ظرفیت‌های متفاوتی برای دفع ویروس‌ها یا باکتری‌ها دارند. آیا ممکن است برخی افراد سیستم ایمنی بهتری داشته یا مجموعه‌ای از ژن‌های برتر، یا دلیل محیطی خاصی که کمتر تحت تأثیر یک بیماری عفونی قرار می‌گیرند؟ ما نمی‌توانیم آن را در علم پزشکی سال ۲۰۲۲ تعریف کنیم، اما می‌تواند چنین باشد.

اگر لیستی از شرایط مستعد کننده برای ابتلا به کرونا داشته باشیم مانند مسن بودن، ضعف بدنی، بیماری زمینه‌ای یا چاق بودن، احتمال بیشتری وجود دارد که چنین افرادی به طور جدی بیمار شوند.

همه این موارد به وضوح پاسخ بدن به بیماری را مختل می‌کند. به کسانی که هرگز آلوده نشده‌اند هشدار می‌دهیم که تصور نکنند «زره پوش» هستند و ایمنی کامل دارند.

این متخصص ادامه داد: همه باید دستورالعمل‌های مربوط به واکسینه‌شدن را دنبال کرده و واکسینه‌شده‌ها باید از تکمیل دزهای تزریقی خود اطمینان حاصل کنند.

داده‌ها به وضوح نشان می‌دهد که اگر بطور کامل واکسینه شده باشید، در برابر بیماری‌های شدید ایمنی بسیار بیشتری خواهید داشت.

اگر «افرادی که تاکنون هرگز کروناویروس نگرفته‌اند» دچار عفونت تنفسی شوند، همچنان باید برای کووید ۱۹ آزمایش شوند. در حالی که واکسن‌ها و عفونت‌های قبلی محافظتی مطلوب برای بدن ایجاد می‌کنند، مدت زمان این محافظت هنوز مشخص نیست.

منبع: بهداشت‌ نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها