سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در پیک ششم کرونا، بیشترین فوت در افراد واکسینه نشده و دارای بیماری زمینه‌ای کنترل نشده رخ می دهد.
کد خبر: ۱۳۵۵۵۹۸

به گزارش جام جم آنلاین البرز:دکتر شهرام صیادی، گفت: در استان هیچ گونه کمبود واکسن نداریم و همشهریان با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی می‌توانند در اسرع وقت واکسیناسیون را انجام دهند.


به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز: به دلیل گسترش واکسیناسیون عمومی در کشور، پیک ششم در ایران دیر‌تر از سایر نقاط دنیا شروع شد و مرگ و میر کم تری داشتیم. بر اساس مستندات موجود حدود ۸۰ درصد افرادی که به نوع سخت بیماری مبتلا می‌شوند و فوت می‌کنند ۲ گروه هستند، گروه اول کسانی هستند که فرآیند واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند و گروه دوم افرادی هستند که بیماری زمینه‌ای کنترل نشده‌ای دارند.
او از همه البرز نشینان خواست هر چه زودتر نسبت به تکمیل فرآیند واکسیناسیون اقدام کنند و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند. دکتر صیادی اضافه کرد: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند باید بیماری خود را کنترل کنند و دقت لازم را داشته باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: خوشبختانه با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی‌های انجام شده و تلاش‌های شبانه روزی نیرو‌های حوزه بهداشت و درمان، در حال حاضر درصد بالایی از مردم استان واکسینه شده اند و متعاقبا تعداد مرگ و میر‌ها کاهش چشم گیری داشته است.
او افزود: گونه امیکرون بیماری زایی و ابتلای بالایی دارد و به سرعت انتقال پیدا می‌کند. متاسفانه در کودکان نیز موجب بیماری میشود. با توجه به این که کودکان هنوز واکسینه نشده اند باید با دقت از آنان مراقبت شود.
دکتر صیادی اضافه کرد: در استان هیچ گونه کمبود واکسن نداریم و همشهریان با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی می‌توانند در اسرع وقت واکسیناسیون را انجام دهند. هم اکنون در استان ۲۳ مرکز تجمعی واکسیناسیون، ۷۸ مرکز جامع خدمات سلامت و ۵۲ پایگاه سلامت وجود دارد.
او در خصوص سرانه‌های بهداشتی و درمانی استان اظهار کرد: سرانه تخت استان البرز ۱/۰۷ است و میزان استاندارد آن ۲/۵ است.

استان البرز از نظر تخصیص سرانه‌های بهداشتی و درمانی آخرین استان کشور است. اما با رایزنی‌هایی که در کمسیون بهداشت و درمان و کمسیون تلفیق داشته ایم با افزایش بودجه موافقت شده است و اگر در صحن علنی هم به تصویب برسد در سال ۱۴۰۱ پتانسیل خوبی ایجاد خواهد شد.

دکتر صیادی اضافه کرد: تلاش کردیم تا بیمارستان ۲۶۰ تخت خوابی شهرستان فردیس نیز هر چه زودتر به بهره برداری برسد تا کمبود تعداد تخت‌های بیمارستانی اندکی ارتقا پیدا کند.
سرپرست دانشگاه درپایان گفت: در برخی کشور‌ها جشن پایان کرونا گرفته شد و با ساده انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دچار شیوع گسترده بیماری کرونا شدند، از مردم خواهشمندم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها