در سالروز پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی، مردم حضور گسترده و پرنشاطی را در فضای اجتماعی برای گرامیداشت این رویداد مهم داشتند و با حضور فعالانه خود پایبندی‌شان را نسبت به نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی اعلام کردند.
کد خبر: ۱۳۵۴۱۴۱

با این‌که در شرایط فعلی شاهد جنگ‌های مختلف در حوزه‌های رسانه‌ای،‌ سیاسی و اقتصادی از سوی دشمن هستیم و تلاش مخالفان انقلاب و ملت ایران این است که وضعیت را برای جامعه آن‌قدر سخت و دشوار کنند تا رفته رفته امید مردم نسبت به نظام از دست برود اما حرکت دیروز مردم نشان داد جامعه گرچه از جهات مختلف تحت محاصره است و متحمل سختی‌های فراوان می‌شود ولی ارزیابی منصفانه از سوی مردم درباره حقایق شرایط حاکم صورت می‌گیرد.

واقعیت آن است که انقلاب اسلامی حرکتی نوپاست و بنا دارد با قدرت به مسیر ترقی و رشد خود ادامه دهد.

از سوی دیگر مردم نمی‌خواهند آزادی و استقلالی را که به‌واسطه انقلاب اسلامی به دست آورده‌اند به‌راحتی از آن دست بکشند.

از سوی دیگر مردم گرچه به خاطر تحریم‌ها ، دشمنی‌ها و در کنار آن به‌واسطه برخی ناکارآمدی‌ها متحمل سختی‌های فراوان شده‌اند ولی با وجود این، افراد جامعه میان اصل نظام و ناکارآمدی برخی کارگزاران که مسبب پاره‌ای از مشکلات شده، تفکیک قائلند و به همین علت در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور حماسی داشتند و با امام، رهبری، ولایت فقیه و شهدا دوباره بیعت کردند.

از دیگر ویژگی‌های جشن دیروز، حضور پررنگ جوانان و شور و نشاط نسل‌های دوم،‌ سوم و حتی چهارم در این همایش ملی بود.

این نشان می‌دهد انقلاب ما یک انقلاب بالنده و پیش‌رونده است. با توجه به این حقایق اکنون نوبت مسؤولان است که آستین‌ها را برای رفع مشکلات جامعه بالا بزنند.

در حال حاضر آنچه مهم است تلاش بیشتر مسؤولان برای ارتقای جایگاه ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی است. نباید اجازه داد کام این مردم خوب به‌واسطه ناکامی‌ها تلخ شود.

حضور پرشور مردم در مراسم دیروز نشان داد به‌رغم همه تلاش‌هایی که دشمنان انقلاب برای تحریف حقایق انجام می‌دهند و قصد انحراف افکار عمومی را دارند اما با این وصف، روشنگری‌ها برای تبیین شرایط قبل و بعد از انقلاب مؤثر بوده است.

گرچه باید به این نکته هم اشاره کرد که ما در جهاد تبیین در برخی موارد کوتاهی‌هایی هم داشتیم ولی روشنگری‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب،‌ برخی گروه‌ها و بعضی افراد صورت گرفته در روشن ساختن افکار عمومی بی‌تأثیر نبوده است. این مسأله نشان می‌دهد باید در حوزه جهاد تبیین بیش از گذشته تلاش صورت گیرد.

علیرضا سلیمی - عضو هیأت رئیسه مجلس / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها