خاک بستر حیات است
همزمان با روز جهانی خاک

خاک بستر حیات است

نشست مدیریت مصرف آب در صدا و سیمای اردبیل؛

لزوم مدیریت مصرف بهینه آب؛ مصرف ۹۲ درصدی آب در حوزه کشاورزی

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: از آب مصرفی ۸ درصد در حوزه صنعت و شرب و ۹۲ درصد در حوزه کشاورزی است که برنامه ریزی دقیقی را در مصرف بهینه و هوشمند آب طلب می‌کند.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: از آب مصرفی ۸ درصد در حوزه صنعت و شرب و ۹۲ درصد در حوزه کشاورزی است که برنامه ریزی دقیقی را در مصرف بهینه و هوشمند آب طلب می‌کند.
کد خبر: ۱۳۵۲۵۶۹

به گزارش جام جم آنلاین اردبیل؛ جلسه اتخاذ راهکار‌های مناسب رسانه‌ای برای مدیریت صحیح مصرف آب شرب و کشاورزی امروز در صدا و سیمای مرکز اردبیل برگزار شد.
در این نشست مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با اشاره به کاهش بی سابقه بارندگی‌ها و پائین آمدن ذخایر آب در استان گفت: از آب مصرفی ۸ درصد در حوزه صنعت و شرب و ۹۲ درصد در حوزه کشاورزی است که برنامه ریزی دقیقی را در مصرف بهینه و هوشمند آب طلب می‌کند.
حیدری همچنین تنش آبی در دشت اردبیل را نیازمند علاج بخشی دانست و گفت: برای کوتاه مدت اجرای ۴ سد در دشت اردبیل مراحل مطالعاتی را تمام کرده است.
نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تأثیر مهم کاهش آب را در تولیدات کشاورزی خاطر نشان کرد و با اشاره بر ضرورت تحولات بنیادین در کشاورزی و صنعتی شدن این بخش گفت: جهاد کشاورزی با توجه به کاهش منابع آب، ارائه ارقام کم مصرف باغی و زراعی، توسعه گلخانه ها، کشت حبوبات و کشت نشایی را در اولویت قرار داده است.
نعمت سلطانی مدیرعامل آب و فاضلاب استان هم انشعابات غیرمجاز را از مهمترین دغدغه‌های آبفای استان اعلام کرد و با بیان اینکه پائین آمدن سطح آب پشت سد‌ها منجر به کاهش کیفیت آب شرب شده است اهالی را به صرفه جویی و دقت در مصرف بهینه آب فراخواند.
ملااحمدی مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل هم از آمادگی کامل رسانه ملی برای همکاری در مدیریت مصرف بهینه آب با تاکید بر تولید محتوای مناسب در رادیو و تلویزیون و فضای مجازی خبر داد و گفت: با هدف آموزش و ترویج مصرف بهینه آب و فرهنگسازی در این حوزه، در کنار تولید کلیپ، انیمیشن و موشنگرافی هرهفته برنامه روتین رادیویی و تلویزیون طراحی و پخش خواهد شد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها