چه راه هایی برای از بین بردن اضافه وزن بدون ورزش وجود دارد؟

اضافه وزن مشکل قرن 21 نام گذاری شده است که بسیاری از افراد در جهان با آن دست به گریبان هستند. با این حال مشکلات زیادی برای سلامت و زندگی روزمره فرد به وجود می‌آورد و بهتر است هر چه زودتر از شر آن خلاص شد.
کد خبر: ۱۳۵۰۷۱۲
چه راه هایی برای از بین بردن اضافه وزن بدون ورزش وجود دارد؟
 
 
اضافه وزن مشکل قرن 21 نام گذاری شده است که بسیاری از افراد در جهان با آن دست به گریبان هستند. با این حال مشکلات زیادی برای سلامت و زندگی روزمره فرد به وجود می‌آورد و بهتر است هر چه زودتر از شر آن خلاص شد.

اما گرفتاری اصلی اینجا است که اضافه وزن با اینکه به سرعت به وجود می‌آید اما به سادگی از بین نمی‌رود. رژیم‌های غذایی سنگین و ورزش کردن، تا حدی امکان کاهش وزن و یا از بین بردن چربی‌های متراکم مثلا شکم و پهلو یا ران پا را دارند. با این حال ماه‌ها یا سال‌ها تلاش نیاز است تا تمامی اضافه وزن فرد با ورزش و رژیم غذایی از بین برود.

حتی در بسیاری از افراد وجود همین اضافه وزن، موجب می‌شود که تحرک بدنی به سختی اتفاق بیفتد و اضافه وزن حتی با کاهش کالری روزانه نیز باقی بماند. همچنین در برخی دیگر از افراد به دلیل وجود اضافه وزن، امکان انجام برخی درمان‌ها یا جراحی‌ها وجود ندارد و مشکلات جسمی فرد را تشدید می‌کند.

در چنین مواردی، باید به دنبال روش‌هایی بود که در یک روز و یک جلسه، حجم زیادی از چربی اضافه از زیر پوست بدن خارج شود. این کار هم به کاهش اضافه وزن کمک می‌کند و هم بدن فرد را لاغرتر و خوش فرم خواهد کرد.

برای اطلاع بیشتر در مورد این روش‌ها و میزان تاثیر آن در کاهش اضافه وزن بدون ورزش، به سراغ دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی رفتیم. دکتر نجف بیگی در مورد نقش عمل‌های جراحی تخلیه چربی و زیبایی شکم، برای ما و شما توضیحات علمی و جامعی را ارائه کرده است که در ادامه می‌خوانید.

برای مطالعه روش‌های عمل ابدومینوپلاستی دکتر آرش نجف بیگی و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه، اینجا کلیک کنید.
 


کاهش چربی بدن در یک روز امکان پذیر است؟

 

دکتر نجف بیگی تشریح کرد که بسیاری از افراد پس از نتیجه نگرفتن از ورزش و رژیم‌های غذایی، ناامید می‌شوند و همین موضوع آنها را به پرخوری بیشتر و افزایش اضافه وزن پیش می‌برد. این درحالی است که با عمل‌های لیپوماتیک، پیکرتراشی و تخلیه چربی می‌شود در یک روز حجم زیادی از چربی را از شکم، پهلوها، پشت، پاها و یا دست‌ها خارج کرد.

پیکرتراشی یا کانتورینگ بدن، یک روش پزشکی و جراحی است که هدف آن تغییر شکل ناحیه‌ای از بدن است. این کار معمولا با تخلیه چربی و فرم دادن به بافت زیر پوست انجام می‌شود. همچنین عمل پیکرتراشی ممکن است شامل برداشتن و از بین بردن پوست اضافی بدن نیز باشد. این کار به رفع شلی و آویزان شدن پوست بدن کمک می‌کند.

در نهایت پیکرتراشی با کمک تکنیک‌های مختلفی می‌تواند فرم بدن را اصلاح کند. با این روش اندام‌های شما را لاغر و خوش فرم می‌کنیم و حتی می‌توانیم با تزریق چربی اضافی به سینه و باسن، فرم و حجم آنها را تغییر دهیم.

چه روش‌هایی برای خلاص شدن از چربی‌های اضافی شکم و پهلو در یک روز وجود دارد؟ در مقاله  بهترین روش های کاهش سایز شکم و پهلو درباره آن‌ها بیشتر بخوانید.
 
 
چه راه هایی برای از بین بردن اضافه وزن بدون ورزش وجود دارد؟
 

هزینه پیکرتراشی چقدر است؟

معمولا هزینه این عمل به پارامترهای مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان برای همه افراد یک نسخه واحد داد. توصیه می‌کنم حتما عزیزانی که می‌خواهند در یک جلسه با پیکرتراشی لاغر شوند، با یک جراح زیبایی تماس بگیرند و یک جلسه مشاوره رایگان دریافت کنند.

معمولا هزینه عمل پیکرتراشی به این چند عامل بستگی دارد:

دانش و تخصص پزشک: جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی منطقا بالاترین دستمزد را خواهد داشت. اما از بهترین تکنیک‌ها برای این کار کمک می‌گیرد تا به نتایج مناسب و با کمترین عوارض برسید.

تکنیک و روش پیکرتراشی: بسیار مهم است که پیکرتراشی برای بدن شما چطور انجام شود و از چه تکنیک یا دستگاهی استفاده شود. همچنین ممکن است برای خوش فرم شدن باسن و سینه‌ها، نیاز به تزریق چربی نیز داشته باشید.

ناحیه مورد نظر برای لاغری: تخلیه چربی برای هر ناحیه از بدن، شرایط خودش را دارد. حجم چربی تخلیه شده، حساسیت مناطق مختلف و دشواری عمل پیکرتراشی، همگی در هزینه عمل موثر خواهد بود.

کلینیک یا مرکز جراحی: اینکه عمل شما در کدام بیمارستان یا مرکز جراحی انجام شود، روی هزینه عمل شما نیز تاثیر خواهد گذاشت.

برای اطلاع از هزینه پیکر تراشی دکتر آرش نجف بیگی و مشاهده عکس‌های قبل و بعد از عمل پیکرتراشی به این آدرس بروید.


عمل پیکرتراشی چطور انجام می‌شود؟


دکتر نجف بیگی در مورد شیوه انجام پیکرتراشی اشاره کرد که معمولا این روش با دستگاه لیپوماتیک انجام می‌شود. لیپوماتیک برای تخلیه چربی بسیار کارآمد است و در مقایسه با لیپوساکشن و لیپولیز سنتی، جایگزین پیشرفته‌تری است.

در این روش، سلول‌های چربی به جای استفاده از تابش پرتوهای لیزر یا گرما، به صورت کاملاً فیزیکی امولسیون می‌شوند. سپس امولسیون چربی با کمک یک ساکشن، از طریق لوله‌های بسیار باریک کانولا، به آرامی از بدن خارج می‌شود. ایمنی این روش در مقایسه با روش لیپوساکشن سنتی بسیار بیشتر است.

همچنین از آنجایی که کانولا از برش‌های بسیار کوچکی که در پوست ایجاد می‌شود، به زیر پوست هدایت می‌شود، بعد از عمل جای عمل و بخیه‌های چندانی باقی نمی‌ماند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این روش این است که خطر آمبولی چربی و عوارض بسیار کمی دارد.

به دلیل حرکات سه بعدی کانولا، تخلیه عادی‌تر چربی زیر پوستی را شاهد هستیم که منجر به ظاهر طبیعی تر پوست پس از لیپوماتیک می‌شود. حرکت سه بعدی کانولا باعث تشکیل کلاژن در ناحیه مورد نظر می شود و در نتیجه تجمع و سفت شدن پوست را تسریع می‌کند. دستگاه لیپوماتیک از سه بافت مهم شامل عروق، اعصاب و ماهیچه‌ها محافظت می‌کند.

با کمک این روش در یک جلسه می‌شود بین 10 تا 14 و یا در برخی موارد تا 16 لیتر چربی از بدن خارج کرد. یعنی فرد بیشتر از 10 تا 12 کیلوگرم در یک روز کاهش وزن خواه داشت.
 
چه راه هایی برای از بین بردن اضافه وزن بدون ورزش وجود دارد؟


ابدومینوپلاستی برای کوچک کردن و زیبایی شکم


دکتر نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک اضافه کرد که عمل زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی روش بسیار بهتری برای کوچک کردن شکم است، به ویژه برای این افراد:

در خانم‌هایی که چند نوبت بارداری داشته‌اند و پوست شکم آنها شل و افتاده شده است.
 
در افرادی که پس از یک کاهش وزن نسبی، شکم شل و افتاده‌ای پیدا کرده اند.
 
در کسانی که در ناحیه شکم دچار چاقی و چربی اضافی هستند که به سادگی از بین نمی‌رود.
 

برای انجام عمل لاغری و زیبایی شکم، نخست باید با جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی خود مشورت کنید تا مشخص شود که آیا این عمل برای شما مناسب است یا نه. ابدومینوپلاستی با بیهوشی عمومی انجام می‌شود؛ در طول عمل شما را به خواب می‌بریم و شما هیچ دردی حس نخواهید کرد. اما ممکن است برای انجام بیهوشی نیاز به آزمایش‌های تشخیصی داشته باشید.

ابدومینوپلاستی کامل: این گزینه برای بیمارانی است که بیشترین اصلاح و تغییر شکل در ناحیه شکم را نیاز دارند. برش پوست شکم در خط بیکینی، تقریباً در بالای سطح موهای ناحیه تناسلی شما ایجاد می‌شود. طول اسکار به میزان پوست اضافی برداشته شده، بستگی دارد. پس از برش، جراح پوست اضافی را برمی‌دارد و ماهیچه را در صورت نیاز دستکاری کرده و فرم می‌دهد.

همچنین یک برش در اطراف ناف ایجاد خواهیم کرد، زیرا لازم است ناف واقعی شما را از بافت اطراف آزاد کنیم و به جای مناسب خودش ببریم. بعد از عمل و بخیه پوست، لوله‌های زهکشی (درن) ممکن است در زیر پوست شما قرار داده شود تا خونابه و ترشحات بدن را تخلیه کند. این لوله در صورت صلاح‌دید جراح شما، طی چند روز برداشته می‌شود.

مینی ابدومینوپلاستی: این عمل با برشهای کوتاه‌تر انجام می‌شود و اغلب به افرادی که پوست اضافی کمتری دارند، پیشنهاد می‌شود. در این نوع تکنیک جراحی، به احتمال زیاد ناف شما از جای خودش حرکت نمی‌کند. پوست اضافی شما بین خط برش و ناف، از شکم جدا می‌شود. این روش به طور کلی یک تا دو ساعت طول می کشد. مانند جراحی ابدومینوپلاستی کامل، ممکن است تا چند روز بعد از جراحی، لوله‌های تخلیه یا درن داشته باشید.

ابدومینوپلاستی محیطی: این جراحی شامل ناحیه پشت است. هنگامی که مقدار زیادی چربی اضافی در ناحیه پهلو، پشت و شکم وجود دارد، ممکن است به صورت لیپوساکشن کمر یا ابدومینوپلاستی محیطی، چربی شما تخلیه شود. روش دوم امکان حذف پوست و چربی از ناحیه لگن و پشت را فراهم می کند که باعث بهبود شکل و فرم بدن شما از هر طرف می‌شود.


بعد از عمل ابدومینوپلاستی چه می‌شود؟


بعد از برداشتن پوست شکم و بخیه خوردن جای برش، پانسمان انجام می‌شود. ممکن است جراح شما از بانداژ الاستیک یا لباس فشاری بعد از جراحی استفاده کند. در این موارد بسیار مهم است که تمام دستورالعمل‌های جراح خود را در مورد پوشیدن این لباس و مراقبت از بانداژ، دنبال کنید.

دقت داشته باشید که رعایت مراقبت‌های بعد از عمل، خودداری از تحرک زیاد، داشتن تغذیه مناسب نوشیدن آب کافی، به بهبودی هرچه سریع‌تر شما کمک می‌کند. جراح شما همچنین بهترین روش نشستن یا دراز کشیدن را به شما می‌گوید تا کمترین درد را داشته باشید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها