لیپوماتیک نسل جدیدی از جراحی ‌های زیبایی است که در دنیا در بین مردم و افراد مشهور و معروف نیز بسیار طرفدار دارد. لیپوماتیک برای خلاص شدن از چربی های اضافی بدن انجام می شود. این جراحی توسط متخصصین جراحی زیبایی یا جراحی عمومی انجام می‌شود. یکی از مرسوم ترین نواحی لیپوماتیک شکم و پهلو است.
کد خبر: ۱۲۸۸۲۵۵
لیپوماتیک نسل جدیدی از جراحی ‌های زیبایی است که در دنیا در بین مردم و افراد مشهور و معروف نیز بسیار طرفدار دارد.
 
لیپوماتیک برای خلاص شدن از چربی های اضافی بدن انجام می شود. این جراحی توسط متخصصین جراحی زیبایی یا جراحی عمومی انجام می‌شود. یکی از مرسوم ترین نواحی لیپوماتیک شکم و پهلو است.
 
لیپوماتیک را برای بخش ‌های مختلف بدن از جمله ران، دست، شکم، پهلو، پشت، باسن، سینه، گردن و حتی صورت نیز می ‌توان انجام داد.
 
معمولا پس از کشیدن چربی، مقداری افتادگی و شل شدگی در پوست دیده می‌ شود. برای رفع این عارضه نیز عمل جراحی لیفت انجام می ‌شود.
 
این روش تقریباً آخرین راه ‌حل برای خلاص شدن از شر چربی‌ های اضافی بدن است. با استفاده از لیپوماتیک، چربی ‌هایی که در قسمتی از بدن تجمع کرده‌اند، توسط دستگاه لیپوماتیک برداشته‌ می ‌شود و به‌ صورت محلولی از چربی، از بدن خارج می ‌گردند.
 
لیپوماتیک چیست و آیا  راه های جادویی برای لاغری سریع و بی خطر وجود دارد؟

این محلول چربی، قابلیت تزریق یا ترانسفر به قسمت دیگری از بدن را دارد. در بعضی مواقع، مراجعه ‌کننده، علاقه ‌مند به انجام لیپوماتیک و انتقال چربی آن، به ناحیه‌ باسن است که به این عمل، لیپوترانسفر می‌ گویند.
معمولا به انجام عمل لیپوماتیک و دیگر جراحی‌ های پلاستیک مکمل آن، پیکرتراشی می ‌گویند. چرا که می ‌توان با برداشتن چربی اضافی از یک بخش و تزریق آن به بخش‌ های دیگر بدن؛ و همچنین انجام لیفت و برداشتن پوست اضافه؛ فرم کلی بدن و اندام‌ ها را به شکل دلخواه و ایده ‌آل، نزدیک کرد.
 
عمل لیپوماتیک شکم و پهلو یکی از پرطرفدارترین جراحی‌ های زیبایی است. برای بسیاری از کسانی که با کمک ورزش و رژیم غذایی، کاهش وزن داشته ‌اند اما نتوانستند از شر چربی ‌های مزاحم در شکم و پهلوهای خود خلاص شوند، عمل لیپوماتیک آخرین و بهترین گزینه است.
 
لیپوماتیک چیست و آیا  راه های جادویی برای لاغری سریع و بی خطر وجود دارد؟
 
مزایای انجام لیپوماتیک چیست؟
 
انجام لیپوماتیک، مزایای بسیار زیادی نسبت به نسل قبلی روش ‌های پیکرتراشی وجود دارد. در این روش، که عملی سرپایی محسوب می ‌شود، احتمال آمبولی بسیار بسیار کم است.
 
لازم است بدانید که در تمام جراحی‌ها، احتمال آمبولی وجود دارد؛ با این حال، این احتمال در لیپوماتیک بسیار کمتر است.
 
از مزایای انجام لیپوماتیک یا ، می ‌توان به یکنواخت شدن چربی در زیر پوست اشاره کرد. با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه‌ های مدرن لیپوماتیک، به‌هیچ‌ وجه حالت سلولیت و ناهموار در زیر پوست ایجاد نمی‌ شود.
در این عمل، به‌ دلیل محدود بودن سوراخ‌های روی بدن، احتمال عفونت و مشکلات این‌چنینی بسیار پایین است.
 
معمولاً، مدت زمان بهبودی در این روش، بسیار پایین ‌تر از روش ‌های دیگر پیکرتراشی است. در عمل لیپوماتیک، درد، تورم و کبودی بسیار کم‌تر از لیپوساکشن است.
 
دوران نقاهت در این عمل بسیار کوتاه است و حتی پس از انجام لیپوماتیک، بیمار پس از گذشت چند ساعت، از بیمارستان مرخص می ‌شود و استراحت و مراقبت ‌های پس از عمل را، در منزل دنبال می ‌کند. معمولاً انجام لیپوماتیک، نیاز به بستری در بیمارستان ندارد.
 
لیپوماتیک چیست و آیا  راه های جادویی برای لاغری سریع و بی خطر وجود دارد؟
 
افراد مناسب برای جراحی لیپوماتیک:
 
·         از طرفی افراد یکه توانایی ورزش کردن را ندارند.
·         افرادی که دچار چاقی های موضعی هستند.
·         افرادی که مشکلات چاقی آن ها در یک ناحیه قرار دارد.
·         افرادی که تجمع چربی در بدن آنها پراکنده نیست.
·         موارد مناسبی برای جراحی لیپوماتیک هستند.
 
 
چگونگی انجام لیپوماتیک:
 
لیپوماتیک، روشی برای برداشت غیرتهاجمی بافت چربی از بدن است. در این عمل، پزشک معالج از طریق دستگاهی با حرکات لرزشی لوله‌ ای به‌نام کانولا، سلول‌ های چربی را به ‌روش غیرلیزری و حرارتی خارج می ‌کند.
 
ایمنی لیپوماتیک از لیپوساکشن بسیار بیشتر است و عفونت کمتری ایجاد می ‌کند؛ چراکه محافظت از اعصاب، رگ‌ های خونی و ماهیچه‌ ها در روش لیپوماتیک از لیپوساکشن بیشتر است.
 
هدف روش لیپوماتیک برخلاف روش لیپوساکشن، تغییر سایز، فرم و حجم در نقطه خاصی از بدن است.
درحالی‌ که در روش لیپوساکشن، هدف اصلی، کم ‌کردن وزن است. در این روش، کلیه نواحی بدن که دارای توده چربی است، تراشیده و چربی انباشته برداشته می‌ شود (سوزانده نمی‌ شود).
 
ارتعاش در روش لیپوماتیک سبب می ‌شود تا چربی ‌ها نسوزد و بافت و سلول‌ های چربی بدون کمترین آسیب، از زیر پوست بیرون کشیده شود.
 
در صورت داشتن سوال در مورد لیپوماتیک jarahizibaie.com   و عمل لیپوماتیک مراجعه نمایید و از طریق راه های ارتباطی از پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک سوالات خودتان را مطرح نمایید.
 
لیپوماتیک چیست و آیا  راه های جادویی برای لاغری سریع و بی خطر وجود دارد؟
 
نکات قبل از لیپوماتیک که باید رعایت شود عبارت اند از:
 
·         افراد که تصمیم به انجام این کار می گیرند نباید فشار خون بالا داشته باشند
·         قبل از انجام این جراحی باید دیابت فرد کنترل شود و اگر بالا یا پایین باشد باید تنظیم شود
·         قبل از انجام جراحی لیپوماتیک باید بیماری های قلبی عروقی در فرد بررسی شود( برای انجام این کار فرد باید از سلامت جسمانی کامل برخوردار باشد و بیماری جدی در گذشته و یا حال نداشته باشد.)
·         اگر سابقه جراحی شکم و پهلو در گذشته داشته باشید باید به پزشک خود اطلاع دهید.
 
 
مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک:
 
·         دوره نقاهت بعد از عمل لیپوماتیک چیزی در حدود ۳ الی ۷ روز می باشد.
·         اگر لیپوماتیک در فرد با بی حس کننده موضعی صورت گرفته شود معمولا رژیم غذایی خاصی داده نمی شود و می تواند دوباره از رژیم غذایی که قبلا استفاده می کرده، استفاده کند.
·         بعد از عمل فرد باید به میزان کافی آب و آبمیوه بنوشد تا از اتلاف آب بدن جلوگیری شود. همچنین فرد حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از لیپوماتیک به هیچ عنوان نباید از نوشیدنی های الکلی استفاده کند.
·         در عصر روز عمل لیپوماتیک فرد می تواند کمی پیاده روی داشته باشد.
·         اگر پس از عمل فرد شلی و افتادگی پوست به میزان زیاد داشت باید تا ۳ روز از نشستن خودداری کند زیرا باعث چین خوردگی در ناحیه شکم و سفتی و بد حالت شد فرم زیر شکم می شود.به همین دلیل به افراد توصیه می شود تا چند روز پس از لیپوماتیک از نشستن دوری کنند و تا جایی که امکان دارد دراز بکشند.
·         پس از انجام لیپوماتیک برای پیشگیری از ایجاد شکم و یا افتادگی و بد فرم شدن توسط پزشک گن تجویز می شود که بلافاصله پس از لیپوماتیک باید تن فرد شود و حد اقل تا ۷ روز فرد نباید آن را از شکم باز کند و فقط هنگام حمام گرفتن می تواند آن را ازبدن دربیاورد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها