با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز(۸ آذرماه) با تجمع آلاینده‌ها و تداوم شرایط پایدار جوی، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۳۵۰۱۶۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز دوشنبه (۸ آذرماه) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

حاکمیت جو پایدار در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی می‌ماند. با توجه به عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه (۸ آذرماه) و افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۹ آذرماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد هرچند با آغاز تردد خودرو‌ها افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

عدم وزش باد مؤثر و وارونگی جوی در طول روز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه (۹ آذرماه) ادامه خواهد یافت و همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود و در نتیجه برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۰بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۵ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها