مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام از تمهیدات لازم برای پیشگیری از ورود آنفلوآنزای حاد پرندگان به ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۷۴۷۲
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ آیت قیصربیگی  در نشست هماهنگی پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بر اهمیت پیش بینی درست و پیشگیری به موقع در مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: تجربه نشان داده است که همیشه هزینه پیشگیری به مراتب کمتر و به صرفه تر از درمان بوده است. وی در ادامه با اشاره به مشترک بودن بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بین انسان و طیور گفت: در این راستا لازم است با کمک صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به آگاه سازی مردم و ذینفعان اقدام شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به مشاهده این بیماری در چند استان کشور هشدار داد و بیان کرد: اینجا پایش و رصد مستمر و به موقع دامپزشکی استان و عوامل درگیر در کار در شهرستان‌های استان برای پیشگیری از این بیماری یک اصل مهم و یک ضرورت انکار نشدنی است.

قیصربیگی با عنوان این مطلب که بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های ویروسی خطرناک بوده که توسط پرندگان مهاجر منتقل می‌شود، خواستار ایجاد تمهیدات لازم برای پیشگیری از ورود این بیماری به استان شد و گفت: باید برای شناسایی احتمالی شیوع بیماری از جامعه هدف کمک گرفت و در این زمینه نهایت دقت و ملاحظه صورت گیرد و درصورت مشاهده ورود بیماری بلافاصله و بدون فوت وقت به مراکز ذیربط گزارش شود.

وی در پایان خواستار هوشیاری متولیان و دست‌اندرکاران امر در این باره شد و تاکید کرد: در این شرایط کرونایی جامعه دیگر ظرفیت شیوع یک بیماری دیگر را ندارد و مسئولان امر بایست با انجام ملاحظات و اقدامات مقتضی به صورت قاطعانه و بی تعارف از ورد این بیماری به استان جلوگیری کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها