کوتاه با مریم جهان‌نجاتی، سرمربی تیم فوتبال شهرداری سیرجان

ایراندوست مخالفت کرد؛ بازی دوستانه لغو شد

مریم جهان‌نجاتی به عنوان اولین سرمربی زن ایرانی، عازم رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیاست. او اوایل سال ١۴٠٠ در گفت‌وگو با جام‌جم، پیشرفت تیمش در طول سال‌های گذشته را نتیجه صبر و استقامت برابر مشکلات دانست و قهرمانی سیرجانی‌ها در لیگ سیزدهم را یک معجزه و فرصتی بی‌نظیر دانست.
کد خبر: ۱۳۴۵۵۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، سرمربی فوتبال زنان سیرجان حضور در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا را نتیجه لیگ منظم و حق بازیکنانی می‌داند که در قهرمانی سال ١٣٩٩ نقش داشته‌اند: «این‌که ما می‌توانیم در مسابقات آسیایی شرکت کنیم، حاصل تلاش تیمی و البته برگزاری منظم لیگ بانوان است. در سال‌هایی که هیچ اعزامی نبود و بازیکنان گاهی دچار ناامیدی می‌شدند، رقابت‌های باشگاهی آن‌ها را نگه داشت. گلاره ناظمی در این مسیر زحمات بسیاری کشیده و امروز ثمره پویایی لیگ زنان را می‌بینیم. ما با ترکیب تقریبا ٧٠ درصدی از بازیکنان شهر سیرجان راهی مسابقات می‌شویم. بسیاری از بازیکنان ما از نوجوانی به شهرداری سیرجان اضافه شدند و حالا در ترکیب بزرگ‌سالان قرار دارند. افسانه چترنور، خانم گل فصل گذشته و بازیکن تیم هم، در اعزام تیم ملی دچار مصدومیت شد که تیم پزشکی سیرجان با تلاش فراوان به بهبودی و بازگشت او کمک کردند و در دو هفته آخر به تمرینات پیوست.»

جهان‌نجاتی دو هفته پیش از اعزام، تمرینات تیم خود را به کمپ تیم‌های ملی منتقل کرد و از مدت‌ها قبل به دنبال برگزاری دو دیدار تدارکاتی برای دختران سیرجان بود که تنها موفق به برگزاری اولی شد. او در این‌‌باره می‌گوید: «تمرینات ما از شهریور ماه آغاز شد و سوم آبان ماه یک دیدار تدارکاتی داشتیم که با توجه به این‌که آغاز مسابقات لیگ در آذر ماه، رقابت با تیم تهران فرصت خوبی برای آماده‌سازی بیشتر بازیکنان بود. به پیشنهاد خانم ایراندوست هم قرار بود یک دیدار دوستانه هم با تیم ملی داشته باشیم. من از این پیشنهاد خوشحال شدم. اما متاسفانه این مسابقه دوستانه به دلیل این‌که قرار بود روی چمن مصنوعی برگزار شود، با مخالفت خانم ایراندوست لغو شد. در حالی‌که اکثر بازیکنان تیم ملی هم در پایان اردوها با بازگشت به تیم‌های باشگاهی روی چمن مصنوعی تمرین می‌کنند. آمادگی دختران ملی‌پوش که مسابقات مقدماتی جام ملت را پشت سر گذاشته بودند، قطعا به ما کمک می‌کرد اما این دیدار میسر نشد. به هر حال ما نهایت تلاش خود را در اردن می‌کنیم و امیدوارم اتفاقات خوب فوتبالی برای بانوان کشورمان ادامه داشته باشد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها