جوش زیر پوستی یکی از چالش برانگیزترین انواع جوش برای درمان است. اگر جوش زیر پوستی با درمان های خانگی بهتر نمی شوند، مراجعه به متخصص پوست تان را در نظر داشته باشید.
کد خبر: ۱۳۴۴۱۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، جوش زیر پوستی به جوش هایی گفته می شود که در زیر سطح پوست ایجاد شده اند. از بین بردن جوش های زیر پوستی دشوار است، اما با حوصله و دقت قابل درمان هستند.

1. از فشار دادن و بیرون آوردن جوش ها خودداری کنید

هر چقدر که این کار وسوسه انگیز باشد، هرگز نباید سعی کنید جوش زیر پوستی را فشرده یا بیرون آورید. این قاعده کلی را احتمالاً در مورد آکنه شنیده اید، اما رعایت این مورد برای جوش های زیر پوستی بسیار مهم است.

از آنجا که این جوش ها در سطح پوست نیستند، این کار دشوارتر است و حتی گاهی اوقات بیرون آوردن آنها غیرممکن است. تلاش برای بیرون آوردن جوش در نهایت التهاب را بدتر می کند، که می تواند ناحیه را برای لمس حساس و دردناک کند. حتی ممکن است با افزایش قرمزی و علائم روی پوست بیشتر به چشم بیاید.

تلاش برای بیرون آوردن جوش های زیر پوستی نیز می تواند باعث ایجاد زخم روی پوست شود. بهترین کار این است که اقداماتی انجام دهید تا بتوانید آنها را «روی سطح پوست» برسانید تا بتواند از طریق سایر روش های درمانی از پوست خارج کنید.

2 . درمان جوش زیر پوستی با کمپرس گرم

کمپرس گرم از چند جهت می تواند به درمان جوش های زیر پوستی کمک کند. ابتدا، آب گرم به کاهش درد ناشی از آکنه کمک می کند. کمپرس گرم به ویژه زمان تشکیل جوش سفید بسیار موثر است. کمپرس گرم را 10 تا 15 دقیقه برای سه تا چهار بار در روز روی جوش ها قرار دهید. اینکار به جوش اجازه می دهد چرک آزاد کرده و بهبود پیدا کنند.

اگرچه می توانید کمپرس گرم مدل گرم شدن در مایکرویو را بخرید، اما با خیساندن یک پارچه تمیز در آب گرم هم می توانید به راحتی یک کمپرس گرم تهیه کنید. مطمئن شوید که برای جلوگیری از سوختن پوست تان آب خیلی گرم نیست. همانطور که در بالا گفته شده حوله را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

3. درمان جوش زیر پوستی با استفاده از چسب های مخصوص جوش

چسب های جوش مانند باند هستند که مستقیماً روی جوش زیر پوستی قرار می دهید. از لحاظ تئوری، چسب به از بین بردن باکتری ها، سبوم و آلودگی کمک می کند. مواد تشکیل دهنده چسب ها ممکن است متفاوت باشد، اما اکثر چسب های آکنه حاوی ماده ای ضد آکنه مانند اسید سالیسیلیک هستند.

چسب های آکنه معمولاً در داروخانه محلی شما موجود هستند و ممکن است روزانه تا زمان رفع جوش زیر پوستی استفاده شود. می توانید تمام روز آنها را روی جوش بگذارید، اما مطمئن شوید که حداقل هر 24 ساعت یکبار چسب را عوض کنید.

4. درمان جوش زیر پوستی با استفاده از یک آنتی بیوتیک موضعی

آنتی بیوتیک های موضعی می توانند به خلاص شدن از شر باکتری هایی که باعث بروز جوش زیر پوستی شده اند، کمک کنند. آنها همچنین التهاب را کاهش می دهند. اگر بطور مکرر دچار جوش های زیر پوستی می شوید، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ممکن است از این محصولات در اطراف ناحیه آسیب دیده استفاده شود.

رایج ترین آنتی بیوتیک های موضعی برای آکنه شامل کلیندامایسین و اریترومایسین هستند. این محصولات در فرم ژل هم موجود هستند که شما دو بار در روز از آن استفاده می کنید. اگر به طور کلی پوست حساسی دارید، ممکن است لازم باشد یک بار در روز استفاده کنید و ببینید واکنش پوست شما قبل از استفاده دو بار در روز چطور است.

با این حال، آنتی بیوتیک های موضعی به خودی خود موثر نیستند. شما باید از آنها بهمراه نوع دیگری از محصولات آکنه مانند بنزوئیل پراکسید استفاده کنید. مصرف آنتی بیوتیک شما را از شر باکتری ها و التهاب خلاص می کند، در حالی که بنزوئیل پراکسید جوش زیر پوستی را خشک می کند.

5. از بین بردن جوش زیر پوستی با استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای می تواند به عنوان گزینه ای ملایم جایگزین برای آنتی بیوتیک های و مواد شیمیایی ناملایم بدون نسخه (OTC) باشد. این روغن را می توانید در عطاری ها پیدا کنید، اما محصولاتی حاوی روغن درخت چای در داروخانه ها نیز موجود هستند.

برای کارآیی مطلوب، باید از محصولی استفاده کنید که حداقل 5 درصد روغن درخت چای داشته باشد. دو بار در روز استفاده کنید تا جوش زیر پوستی کاملاً بهبود یابد. روغن درخت چای خالص تا زمانی که رقیق نشود، نمی تواند استفاده شود. برای این کار ، یک قسمت روغن درخت چای را با یک قسمت روغن حامل مخلوط کنید. روغن های حامل معروف، شامل روغن نارگیل ، جوجوبا و زیتون هستند.

پس از رقیق شدن، روغن را به ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید یک شب بماند. صبح نواحی را طبق روتین معمول شستشوی خود بشویید. روغن درخت چای برای استفاده روزانه بی خطر است. فقط هنگام بلعیدن مضر می شود.

6. استفاده از عسل خام

عسل خام یکی دیگر از گزینه های طبیعی جایگزین محصولات OTC (بدون نسخه) است. عسل دارای خواص ضد میکروبی طبیعی است که به خلاص شدن از شر باکتری ها کمک می کند. برای استفاده از این روش مطمئن شوید که محصول شما حاوی عسل خام باشد. چون نمی خواهید عسل عادی که می توانید از فروشگاه مواد غذایی تهیه کنید را مصرف کنید. مقدار کمی عسل خام را به ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید یک شب بماند. عسل خام را می توان به عنوان پاک کننده با آب نیز مخلوط کرد.

منبع: سلام دنیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها