سازمان هواشناسی با اشاره به شمالی شدن جریانات روی دریای خزر از بارش باران و برف خبر و نسبت به لغزندگی جاده ها و طغیان رودخانه ها هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۴۳۹۱۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی کشور، امروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های اردبیل گیلان غرب مازندران شمال آذربایجان غربی وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

روز سه شنبه گستره بارش کل سواحل دریای خزر شمال غرب و خراسان شمالی را فرا می‌گیر، د همچنین در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و ارتفاعات تهران و شمال کردستان افزایش ابر و بارش باران در ارتفاعات بارش برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

در این روز در استان گیلان، مازندران و شمال اردبیل بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز چهارشنبه بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران ادامه می‌یابد و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز بارش پراکنده و وزش باد بینی می‌شود که در این روز شدت بارش برای استان گیلان است.

روز پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق استان‌های واقع در غرب ارتفاعات جنوب و دامنه‌های زاگرس مرکزی دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

توصیف سامانه اول: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۳

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۴

نوع مخاطره: بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات شمالی بارش برف.

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۳: گیلان، شرق اردبیل، هرمزگان.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۴: نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی.

اثر مخاطره: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها بویژه گذرگاه‌های کوهستانی، کاهش دید و احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: احتیاط در تردد و توقف حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی.

توصیف سامانه دوم: کاهش محسوس دما

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۴

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۵

نوع مخاطره: کاهش محسوس دما (۶ تا ۱۰ درجه) در نوار شمالی کشور.

منطقه اثر: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی.

اثر مخاطره: احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی در اثر یخبندان

توصیه: جابجایی محصولات برداشت شده باغی و زراعی به انبار، استفاده از ضدیخ در رادیاتور‌ها و اتخاذ تمهیدات دیگر جهت پیشگیری از خسارت به محصولات کشاورزی.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها