کره شمالی شامگاه سه شنبه اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک را با موفقیت از زیردریایی شلیک کرده است.
کد خبر: ۱۳۴۳۲۶۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک خود از یک زیردریایی خبر داد.

بر اساس این گزارش، پیونگ یانگ اعلام کرد که روز سه شنبه یک فروند موشک بالستیک را با موفقیت از زیردریایی شلیک کرده است.

گفتنی است که همزمان با ادامه و تشدید تحریم‌های بین المللی سازمان ملل، پیش از این اعلام شده بود که کره شمالی اقدام به انجام یک آزمایش موشکی جدید کرد.

این خبر را ارتش کره جنوبی نیز تائید کرد و گفت که کره شمالی بامداد سه‌شنبه پرتابه‌ای نامشخص را شلیک کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ماهیت این پرتابه شلیک‌شده توسط کره شمالی هنوز مشخص نیست، اما به سمت دریای شرقی پرتاب شده است.

از سوی دیگر برخی مقام‌های ژاپنی گفتند که موشک شلیک شده توسط کره شمالی می‌تواند یک موشک بالستیک باشد.

شورای امنیت ملی کره جنوبی اعلام کرد که سئول بر این باور است که پیونگ یانگ صبح سه شنبه موشک بالستیک کوتاه بردی را آزمایش کرده است.

نمایندگان شورای مذکور همچنین از این مسئله که کره شمالی همچنان به پرتاب و آزمایش موشک ادامه می‌دهد، ابراز «ناامیدی شدید» کردند و این در حالی است که قدرت‌های جهانی در حال رایزنی برای تثبیت اوضاع و برقراری صلح در شبه جزیره کره هستند.

شورای امنیت ملی کره جنوبی از پیونگ یانگ خواست که جهت برقراری صلح در این شبه جزیره، هر چه سریع‌تر به گفتگو‌ها بازگردد.

فرماندهی ایندوپاسیفیک ارتش آمریکا هم در بیانیه‌ای از آغاز مشورت‌های نظامی با کره جنوبی و ژاپن در واکنش به جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی خبر داد و مدعی شد که پیونگ یانگ باید از اقدامات ثبات زدا اجتناب کند.

این بیانیه ضمن محکوم کردن اقدام اخیر کره شمالی مدعی شد که آمریکا از آزمایش موشک بالستیک این کشور آگاه است حال آنکه آن را تهدیدی فوری برای پرسنل نظامی، تمامیت ارضی یا متحدانش تلقی نمی‌کند.

فرماندهی ایندوپاسیفیک آمریکا همچنین مدعی شد که واشنگتن به دفاع از کره جنوبی و ژاپن متعهد است و اوضاع را همچنان رصد می‌کند.

علیرغم قطعنامه‌های سازمان ملل، کره شمالی همچنان به آزمایش‌های موشکی‌اش ادامه می‌دهد. نماینده این کشور در سازمان ملل با دفاع از این آزمایش‌ها، تاکید کرده است که این‌ها حق دفاع مشروع است. «کیم سونگ» که ماه میلادی گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی می‌کرد، گفت: «هیچکس نمی‌تواند حق دفاع مشروع را از ما بگیرد.» نماینده کره شمالی تاکید کرد که پیونگ‌یانگ توانایی دفاعی خود را بازسازی می‌کند تا امنیت و صلح کشور را با اطمینان تضمین کند.

کره شمالی به دلیل برنامه اتمی و موشکی‌اش تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد. یک ماه پیش نیز پیونگ‌یانگ یک سیستم موشکی ریلی را تست کرد که گفته شد به منظور مقابله با حملات احتمالی خصمانه طراحی شده است.

آزمایش‌های موشکی پی در پی کره شمالی نشانه دیگری از گسترش فناوری تسلیحاتی پیونگ یانگ در خلال تحریم‌های شدید بین المللی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها