کد خبر: ۱۳۴۲۸۹۰
مواضع سران حزب‌ا... بار دیگر نشان داد جنگ داخلی خط قرمز مقاومت در لبنان است. دشمنان مقاومت، حدود یک سال و نیم مانع تشکیل دولت شدند و با محاصره به‌ویژه در موضوع بنزین و سوخت قصد داشتند بیروت را در مقابل خود به زانو درآورده و به خیال خام خود، گفتمان مقاومت را نابود کنند. با این حال حزب‌ا... و گروه‌های مقاومت بار دیگر نشان دادند رصد بنیادین، صحیح و مستمری از نقشه رقبای خود دارند. هم اکنون جریان مقاومت در بیروت، از یک سو توانسته است در جنگ اقتصادی و جنگ سیاسی دشمنان را شکست دهد. سوخت‌رسانی به لبنان با عاملیت ایران و همکاری سوریه، شوک سختی را به آمریکا و عربستان سعودی وارد کرده است.

فراتر از آن، تشکیل و استقرار دولت لبنان نیز سناریوی غرب مبنی بر استمرار بی‌دولتی در بیروت را نقش بر آب کرده است. در چنین شرایطی، مهره‌های رژیم‌صهیونیستی و غرب در بیروت درصدد راه‌اندازی جنگ داخلی برآمدند. آن‌ها با شلیک مستقیم گلوله، ده‌ها نفر از تظاهرکنندگانی که نسبت به رسیدگی ناعادلانه و غیرحقوقی در قبال پرونده انفجار بندر بیروت معترض بودند را شهید و زخمی کردند.

دشمنان مقاومت تصور می‌کردند این اقدام، پیش درآمدی ضروری برای راه‌اندازی جنگ داخلی در لبنان است، اما درایت حزب‌ا... باردیگر این معادله را نیز به ضرر دشمنان امنیت کشورمان (لبنان) بر هم ریخته است. سکوت همراه با استیصال و وحشت در جریان غربگرا، برگرفته از همین حقیقت محض است.

آری! حزب‌ا... تمامی توان و آبروی خود را در مسیر ایجاد صلح، ثبات و برادری در کشور گذاشته است. مقاومت لبنان، نه‌تن‌ها دشمن صهیونیستی را در ماجرای عقب‌نشینی از مناطق جنوبی و فراتر از آن، جنگ ۳۳روزه سال ۲۰۰۶ میلادی به زانو در آورد، بلکه در نبرد اقتصادی و مواجهه با سناریوسازی‌هایی که ناظر بر امنیت داخلی لبنان است رقبا را مستاصل کرده است.

تاکید سران حزب‌ا... و گروه‌های مقاومت بر خویشتنداری در شرایط فعلی، همان رمز موفقیت این گروه‌ها در برابر دشمنان است. مقاومت در عین قاطعیت و تعصب نسبت به موجودیت کشور، هیچ‌گاه تسلیم سناریو‌های از پیش تعیین‌شده و احساسی مزدوران در لبنان نشده است. امروزه دیگر بر همگان مشخص شده است که حزب‌ا... یک جنبش اصیل بر مبنای گفتمانی مقدس محسوب می‌شود.

فادی اسماعیل بودیه سردبیر نشریه المرایا / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها