انتشار یک فیلم از جو بایدن و جیل بایدن رئیس‌جمهور و بانوی اول آمریکا که بدون ماسک در حال خروج از یک رستوران در پایتخت این کشور هستند، خبرساز شد.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۶۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، به رغم تاکیدهای مکرر جو بایدن به مردم آمریکا برای ماسک زدن در اماکن عمومی به منظور مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا، ماسک نزدن خودش و همسرش در یک رستوران جنجال به پا کرد.

فیلمی از لحظه خروج جو بایدن رئیس‌جمهور و همسرش جیل بایدن از یک رستوران ایتالیایی در واشنگتن دی‌سی منتشر شده که در آن، رئیس‌جمهور و بانوی اول آمریکا ماسک بر صورتشان ندارند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور آمریکا ماه گذشته یک سری دستورالعمل‌های گسترده برای مقام‌های فدرال و شرکت‌های خصوصی در خصوص زدن ماسک را اعلام کرد.
 
تعداد بازدید : 125

بنا بر گزارش این رسانه، استفاده از ماسک صورت در رستوران‌های واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا اجباری است و آمریکایی‌ها در صورت عدم رعایت قوانین، جریمه می‌شوند.
 
به رغم این مسائل، جو بایدن و همسرش یکشنبه شب (به وقت محلی پایتخت آمریکا) در رستوران «فیونا ماره» قوانین مربوط به الزامی بودن ماسک زدن را نقض کردند.

در فیلمی که از لحظه خروج آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نیروهای امنیتی و محافظان شخصی رئیس‌جمهور و همسر او همگی ماسک به صورت دارند.

مخالفان عمدتا جمهوری‌خواه جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا بارها او را به دلیل سخت‌گیری‌ها در زمینه ماسک زدن در اماکن عمومی و اجبار آمریکایی‌ها به واکسن زدن، به اتخاذ مواضع افراطی متهم کرده‌اند.
بایدن در سخنرانی‌های متعدد خود درباره مقابله با ویروس کرونا بارها از مردم خواسته ماسک بزنند و ماسک زدن را یک عمل «میهن پرستانه» خوانده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها