نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی:

گفتگو در بروکسل جایگزین مذاکرات وین نیست

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین معتقد است که مذاکرات در بروکسل نمی‌تواند جایگزین مذاکرات وین درباره احیای برجام شود.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۰۱

به گزارش جام جم آنلاین، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین طی یک اظهارنظر تازه درباره رایزنی‌ها با موضوع برجام گفت که گفت‌و‌گوها در بروکسل مرحله مقدماتی برای مذاکرات واقعی در وین است.

نماینده مسکو در مذاکرات وین درباره برجام روز یکشنبه (امروز) درباره توافق ایران و اتحادیه اروپا برای برگزاری گفتگو‌ها در بروکسل با موضوع برجام اظهارنظر کرد.

میخائیل اولیانوف در صفحه توییتر خود نوشت: «البته که مذاکرات در بروکسل نمی‌تواند جایگزین مذاکرات وین در مورد برجام شود. لازم به گفتن نیست».

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین افزود: «در عین حال، جلسه آینده در بروکسل، اگر طرف ایرانی نیاز دارد، می‌تواند به عنوان مرحله‌ای مقدماتی برای از سرگیری مذاکرات واقعی در وین تلقی شود».

پس از برگزاری نشست ۲۲ مهر ماه «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» معاون جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران اعلام شد که قرار است گفت‌وگوها در طی دو هفته آینده در بروکسل از سر گرفته شود.

باقری در دیدار با این مقام ارشد اتحادیه اروپا با اشاره به این موضوع که تردید جدی در مورد اراده واقعی آمریکا برای انجام تعهداتش وجود دارد، از بی عملی طرف‌های اروپایی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام انتقاد و بر ضرورت مسؤولیت پذیری آنها تاکید کرد.

سفر انریکو مورا به تهران بعد از آن انجام شد که ۱۹ مهر ماه «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که روزهای آتی روزهایی خواهد بود که تعاملات دیپلماتیک بیشتری را در حوزه برجام شاهد خواهید بود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها